Már majdnem Alfa a megbízhatatlanság terén.
Szöveges ítélet
Ez az autó a kalandvágyó bütykölők, házi barkácsolók kedvenc autója lehet. Az enyém viszont nem. Minden héten, minden nap történt vele valami apró kis dolog, amitől nem lehetett aznap már nyugodtan aludni. Hatalmas csalódás. Egy viszonylag szép kisautó, folytonos és értelmetlen hibákkal, melyek csak a gyártó spórolási vágyának köszönhetőek. Ha ezek nem lennének, még akár autó is lehetne, nagy betűvel, de nem az.
Ami jó: A karosszéria merev, nem zörög és nem rozsdásodik. Jó fékek. A belső műanyagok egyszerűek, de nem keltenek feltétlenül olcsó hatást és szintén semmi zörej nem hallatszik. Nagyon jó kormányzás (City Servo), a váltó is pontos. Az ülések hosszabb út során kényelmetlenek. Összességében jó vezetni.
Ami rossz: Minden más, ami egy autót autóvá tesz. A futómű iszonyú kemény. Vesekő nem marad ép. A motor bitang egy jószág. Hiába nyomod, hiába hajtod, pörgeted, itt nem történik semmi. Persze 77LE nem a világ...
A motor hamar elkopik. A katalizátor elreped. Állandó trutyi a kartergázcsőből egyenesen a pillangószelepre. A csomagtérajtó csak távirányítóval (értsd. kulccsal) nyitható. Ha ez valami folytán elromlik -ahogy nálam el is romlott - esélyed nincs kinyitnod a csomagtartót. És már kezdődhet is a barkács szakkör. A csomagtérajtó kábelkötege halálra volt ítélve már a tervezőasztalon. Luigi, hozd a legolcsóbbat, beépítjük, hadd szívjon majd a tulaj az össze-vissza kalimpáló, önálló életre kelő hátsó törlőlapáttal, meg a zár nélküli ajtóval...Meg ennek a zárlatából adódó BSI meghibásodásával...
Háromajtós autónál a "hatalmas" ajtó ellenére sincs lehetőség egy gyerekülés hátsó ülésre való bepréselésére különböző szitokszavak kiejtése nélkül-köszönhetően az elmés és használhatatlan, valamint szintén tönkremenő első ülésmechanikának.
Áhh, nem is folytatom.
Hibalista
- Mindez egy vezetett szervízkönyvű, 120.000km-t futott autónál! - - -Katalizátorcsere - -Motortartó bakok - -szimmeringek - -féltengely - -csomagtérajtó kábelköteg - -kipufogó komplett - -toronycsapágyak - -kartergázcső
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa C | Következő autója? | 207 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.5/10) |