Gipsy
Szöveges ítélet
Nos Alfám már öreg, ezért úgy gondoltam lecserélem. Előző negatív tapasztalataim miatt olaszon kívűl más autó nem került szóba. Kicsit drágának tünt, de átgondolva a nyújtott teljesítményt, illetve szolgáltatást, illetve költséghatékonyságot, kompromisszumot kötöttem.
|gy utólag sem érzem rossz döntésnek, sőt ...
Teljesítménye tökéletes, nehezen indúl, azonban ha odalépek akkor igen dinamikusan meglendűl. Térérzet az autó kategóriájához képest nagyvonalú, zajcsillapítás a kategóriánál jobb. Dízel hang nagyon gyengén jön be, iletve a futómű felől is csendes. Hátul szintén megfelelő a lábtér, talán csak a csomagtartó kicsi, node valamit valamiért.
Ha a jövőben is hozza a megelőlegezett bizalmamat, melyre eddig mind a 15 olasz autóm okot adott, akkor hosszú - hosszú szerelem lesz.
No már belement 5000 km és még mindig teszi a dolgát! A futómű kicsit kopogós, de ezen problémán kivűl nem tudok panaszt tenni rá. A fogyasztása szuper, ha akaram kellemesen megindul, főleg országúton kellemesen vezethető (4,2l), városban kicsit nehézkes a turbólyuk miatt. De egy visszakapcsolás, és már megy is! Szóval fantasztikusan jó kis autó.
Mit is monjak így 11000 km után. Semmi panaszom rá, sot talán egyre mélyebb szeretet alakul ki bennem iránta. Talán már nem sok hiányzik ahhoz, hogy mint az AR-emre, hasonló szeretettel és tisztelettel nézzek rá. A fogyasztás csodálatos, alig több mint 10Ft/km. Ez szerintem mindent elmond. A futómu, illetve stabilitás szinte Alfás. Aki érti, az tudja mit jelent. Öröm vele együtt lenni, a hifi jól szól, az ülés kényelmes, szóval jobb mint otthon. Még mindig ilyet vennék, pedig a kínálat bo és nehéz dönteni, de... akkor is.
15600 km után az állás továbbra is az ő javára áll. Eltelt 1 év és semmi hiba, lassan megyek kötelező szervízre. Télen a nagyobb gumi és a hideg miatt a vegyes fogyasztásom inkább 5,5 l lett. Kissé nehezen melegedik be, ami számomra nagyon zavaró, de egyébként nagyon szeretem. Az egyetlen problémám a tárolórekeszek igen csekély volta, így állandóan kupi van benne. Aki ilyet akar venni annak hajrá.
16200 km: Éves kötelező szervíz. Vittem az anyagot (11,000 Ft), munkadíj: 9,400 Ft. Ez igazán nem sok. Korrekten leellenőriztek mindent (irányjelző és egyéb jezőberendezések, fékek állapota. gumiharangok, féltengelyek, olajcsere szűrővel, levegőszűrő ellenőrzése, futómű, sw frissítés, nullázás, stb.) Végig ott lehettem mellette, de már megbízok bennük régóta :-)
Már lassan 20eKm van benne, de panaszom nincs. Múltkor autópályán stabil 140-es (GPS-130), mentem folyamatosan és hozta az 5,2-es átlagot pesti áthajtással. Szerintem ez korrekt.
Nemrégen egy szemköztivel összeakadt a tükröm, kb 80-al haladva, neki szétment, nekem csak az üveglap tört. Igen masszívnak bizonyúlt. Ráadásúl a komplett tükör, mozgatható, főthető nem is drága (40eFt) volt.
Szóval továbbra sincs gond, csak megy és megy
24.000 Km van az autóban és probléma továbbra sincs. Fogyasztásom beállt 5-5.2 l-re, ami önmagában tökéletes. Szétesni nem akar, mint irják páran, kicsit nyöszörög néha a padkán, de más semmi. A fűtés kegyetlenűl gyenge, de más minden OK. A múltkor rossz AGIP olajat kapott, hát mint a traktor, alig vártam hogy normális üzemanyag legyen benne.
Továbbra is őt választanám, illetve a Linea lenne még nagyon esélyes. Hajrá FIAT!
Hibalista
- Kormányösszekötő, illetve irányjelzo kapcsoló. Korrektek cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Autóméry Kft. Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 33 1.7 16V | Következő autója? | Valami olasz, valszeg Alfa |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
