A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1,4 Starjet Dynamic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Forza

Szöveges ítélet

Valahol eltűnt az eddigi írásom, úgyhogy update helyett újrakezdem.

Az autó alapvetően jó.
Ár-érték arányban szerintem verhetetlen a kategóriában.
Teszi a dolgát, ahogy kell, nem egy versenyautó, de lehet vele meglepetéseket okozni.
A 95 lóerő normális közlekedésre bőven elég, a szűk keresztmetszet szerintem a 6os váltó. Ezt kár volt beletenni, kiváncsi lennék a dinamikára 5 fokozatúval.
Lehet velem van a gond, de valahogy mindig felesleges valamelyik fokozat.
Hogy melyik, az szituációtól és hangulatomtól függően változik.
Gyári értékeket hozza menettulajdonságokban.
Fogyasztás teljesen rendben van, 4,8as átlagot sikerült kihozni belőle eddig legkevesebbet, és nem kellett nagyon odafigyelni.
Az átlag 6-6,5l/100km.

Az elmúlt két év során a gyári állapot sok helyen megváltozott, igyekszem személyesebbé tenni a járgányt.
Az Opel futómű szerintem kifejezetten jót tett neki, a 2-eshez képest sokkal kultúráltabb.
Az Opel blokk kevésbé hasznos, eszi az olajat.
Gyári adat szerint 3dl/1000km megengedett, ezt tartja is :)
Klíma jó lenne, ha nem fekete lenne az autó, pláne, ha nem napon állna egész nap.
Fűtésre egy rossz szót nem tudok mondani, gyors és hatékony.
Pohártartó a középkonzol alatt felesleges, 2 decis pohárnál nagyobb nem igen fér oda, nem beszélve a fél literes flakonról.
Ülések között már elférne, de ott meg alacsony a perem, kiborulna minden gázadásnál/fékezésnél.
Ülés szerintem jó, de a manuálisan állítható gerinctámasz nem lenne rossz.
Ahogy az állítható magasságú öv és a nyitható oldalablakok se hátul (3 ajtós)
Hangrendszert hagyjuk, 1,5 hónap után cseréltem az összes hangszórót,
viszont még mindig jobb, mind egy 2002ben gyártott 5ös BMW-ben.
Kezelőszervek nekem megfelelnek, minden ott van ahol kell, könnyen elérem bármelyik kapcsolót.
Állítólag hátul is kényelmes, erről nem tudok nyilatkozni, nekem fix helyem van a bal 1ben :)

Kicsit a problémákról:
2008 februárjában gyártották március végén került forgalomba.
Egészen 2009 novemberig semmi gond nem volt vele, megkapta az olajat, mikor kellett (15 ezrenként, mert megérdemli, meg mert fogy)

Ekkor a szervó néha bekattant, kanyar közben mintha kormányzár kapcsolt volna be. Nem túl szórakoztató jelenség, de kezelhető.
Decemberben szervót gariban cserélték az újabb, módosítottra, ami ezt a hibát hivatott elkerülni

Két hete a szervó újra beadta a kulcsot, igaz más tünettel.
Nem beakad, csak elmegy a rásegítés néha minden logika nélkül.
Körforgalom közepén ez is nagyon "kellemes"
Csere 21-én, addig remélem túlélem a közlekedést:)

Szervíztapasztalat:
Röviden annyit, hogy a pestibe (ahol volt nemrég) többet nem viszem, nem is szabadott volna.
Inkább irány Szombathely. Már csak az lenne jó, ha a Fiat kifizetné az út költségét amit azért kell megtennem, mert a fővárosi kollégák szerint nincs garancia a szervóra (4 hónapos), míg a szhelyiben szó nélkül megoldották az engedélyezést és mint írtam már időpontom is van a cserére.
Utólag gondolkozva a karambolos javítást is ott kellett volna csináltatnom, mert itt a fővárosban, miután szétszedték az autót és közölték velem, hogy a lökhárító is el van törve erre-arra, jelezték, hogy ennek ellenére nem cserélik, csak ha kifizetem.

Update 120.000km, 2014.05.26

Eltelt pár év, pár 10.000km.
A véleményem semmit nem változott, továbbra sincs semmi gond az autóval.
Szerelőnél csak a kötelező időszakos dolgok miatt volt, eltekintve a hengerfejtömítés megfáradásától.Emiatt cserélve lett a tömítés, egybekötve a 120ezres szervízzel múlt héten.
Ehhez egy jótanács: a hidrotőkéket NEM SZABAD kipucolni, visszanyomni.
Úgy kell visszatenni a helyére ahogy kivettük. Igen...koszosan, mocskosan. Máskülönben lehet cserélni őket újra.

Utolsó update eladás miatt (2015.november):
Az autóban majd' 150ezer került a kezeim alatt.
Egyedül az olajfolyás, amit nem bírok elfogadni, minden egyéb szempontból jó választásnak bizonyult az autó.
Ez a folyás egyedi, ugyanezzel a motorral szerelt autókban csak az enyémben tapasztaltuk eddig.
Cseréltük az összes létező tömítést, hengerfej síkolva lett, folyás megmaradt.
Vezérműtengely szimmering cserélve lett, folyás megmaradt.
Komplett vezérműház cserélve lett (itt adtam el), olajfolyás megmaradt, az új tulaj eladás után két héttel szólt.
Hengerfej cserélve lett azóta, további infóm nincs, remélem azért mert megoldódott a probléma.

Hibalista

- Szervó kétszer.

Ide hordtam szervizbe

Fiat márkaszerviz Szombathely

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fiat Schiller

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 146751
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Punto 2A 1,2 16v Következő autója? 156 SW 2,4 20v JTDm
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)