FIAT, de most is ezt venném!
Szöveges ítélet
A Grande Puntót első alkalommal TV-hirdetésben láttam, majd olvastam róla itt a TotalCar magazinban. Elég pofás kis jószágnak tartottam már akkor is, de kb. ennyi maradt meg róla. Pár hónapra rá, úgy alakult a helyzetem, hogy lehetőségem nyílt belevágni autó vásárlásba. Hosszas keresés és mérlegelés után, melynek elég konkrét korlátai voltak (pénzügyi, fenntartási és igény oldalról is), eljutottam a Grande Punto-hoz. Ez tűnt a legjobb árértékigény kombinációnak számomra.
Ezután következett a TotalCar által közzétett ajánlatkérő-levél átírása és szétküldése az országban, majd pedig hosszas alkudozás néhány válaszolni hajlandó kereskedéssel (Ez is megérne, még jó néhány sor elemzést…). Majd eljött a megegyezés, régi beszámíttatás és végül az új autó átadásátvételének ideje (Ez és ennek fejleményei is megérnének egy misét…).
Azóta kb. 4 hónap és 11000km telt el. Az autóval Magyarországon mind közúton, mind városban sokat mentem. Eljutottam a horvát tengerpartra és Görögországba is rendesen megpakolva (mint a vásáros brazilok).
Fogyasztás összátlagban 5,4l/100km körül alakul. Ha 110, 120 körül autózom városon kívül, akkor lemegy 4,5-re is, viszont városban 5,5 és 6,0 körül alakul. Az 1,3-as 75LE motor 140 fölött (német autópályán…) viszont már kezd kicsit problémásabb lenni fogyasztás szempontjából, de ez érthető.
A FIAT-os, olaszos problémáitól eltekintve az autóval teljesen elégedett vagyok. A kisebbik és gyengébb dízel motor van benne, de ez nem azt jelenti, hogy nem megy jól. Kifejezetten kellemesen lehet vele autózni. Ritkán fordul elő olyan, hogy hétköznapi használat során jelentkező bármely helyzetben érezhetően elfogyna az ereje. Hozzá kell szokni, meg kell tanulni! A jövőben azért egy chip tuning beapplikálását meggondolom, avval elvileg plusz 20-25LE hozzáadható. A futómű az autóhoz megfelelő, a beltér kellemes, barátságos és modern. A gyári hifi és gyári mp3 lejátszós fejegység jó. Amit nem kértem bele és utólag megbántam, az a deréktámaszos és könyöklős vezetőülés. A deréktámasz nem lényeg, mert az ülés jó, de a kartámasz nagyon hiányzik.
Az autó formájával minden részletében elégedett vagyok, most is pont annyira tetszik, mint mikor megérkezett az autószalonba és először beleülhettem.
Azt kaptam, amit ennyi pénzért vártam. Most is ezt venném meg!
Hibalista
- Elképesztő 1000km megtétele környékén az orr rész irányából furcsa, kopogó hangok kezdtek beszűrődni az utastérbe, ha lassú tempónál úthibával találkozott a futómű. A szakszervíz ezt a kormányösszekötő rúd hibájával magyarázta, amit ki is cseréltek. A hang maradt. Ezután a kormányművet tették felelőssé, de megnyugtattak, hogy ezt most nem áll módukban kicserélni, mert lesz a FIAT részéről szériát érintő visszahívás és akkor lesz majd csere. Majd értesítenek. Ezt még várom...
- Mint ahogy azt más ítéletekben is olvashattam, padkáról leföl állásnál és hasonló helyzetekben, mikor a karosszéria "csavarodik", nyekergő hangok hallhatók az ajtók környékéről. Nem vészes, FIAT, ez van.
- A kesztyűtartó illesztése a műszerfalhoz kicsit olaszos...
Ide hordtam szervizbe
V&H Autocenter Kft. Kaposvár. Segítőkészek, rugalmasak és igyekeznek is, de nem tudták eddig megoldani a problémámat. A szerviz minősége és kinézete nem kelt "EU 2006" érzést az emberben. (Finoman fogalmazva...)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | Ford Focus S-Max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
