A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete villám

Szöveges ítélet

Mint az fentebb látható, használtan vettem, az előző tulajdonos többnyire autópályán használta, így az egész eleje és a szélvédő is össze volt verve ilyen apró kavicsok által, erre ráment pár tízezer mire vállalható lett (Lajos az isten, én komolyan mondom).

A tolatóradar kivételével minden volt benne, de az nem is nagyon hiányzott. A beépített Bluetooth kihangosítóért külön piros pont jár, az mp3 kompatibilis audiorendszer is jó, bár a hangzása elmarad a profi felszerelésekétől, de alapvetően nincs vele baj (viszont az hogy nem valami noname gagyi a cucc hallható). A hifi nagy hibája, hogy nem normalizál, így válogatásnál a hangerő ugrálhat, bár kormányról vezérelhető akárcsak a kihangosító, így nagy gond nem volt vele.

A kagylóülések kényelmesek, ha az ember belehuppant néha hallani lehetett a rugókat nyekeregni, de semmi egyéb bajuk nem volt. Viszont átlagmagasságú embereknek a háromajtós modellben nagyon hátul van a biztonsági öv (én 180 centi magas vagyok), iszonyatosan hátra kell nyúlni hogy az ember elérje, ez nagy kényelmetlenség lehet porckorongsérveseknek, rossz hátúaknak, vagy kövéreknek.

Az automata klíma viszont zseniális, iszonyatos ereje van, nyáron beülve az 50-55 fokos kocsiba, pár perc alatt rendet tett, télen hasonlóképp gyorsan felfűtötte a belső teret, a párátlanítás egy szempillantás alatt megvolt.

Motorikusan megbízható, a fogyasztása 6,3-6,5 liter, körülbelül mint bármilyen ekkora motornak. A váltó áttételezése viszont kicsit más, mint azt egy másik autón megszoktam (azonos motorral volt szerelve az egyik családi autónk), nyilván hogy dinamikusabb legyen. Az egyest nagyon-nagyon rövidnek éreztem (reggeli araszoláskor gyakran kellett eljátszani az 1-2-1-2-1-2-1-2 váltási ciklust, mert igen hamar 3000 fölé pörög egyesben). Valószínűleg a használtság számlájára írandó, de nekem a kuplung elég magasan fogott. A fékek jók, harapnak, vigyázni kell velük, az ABS határozottan de relatíve finoman játszik rá a hatásra vészfékezésnél. Amúgy meg nagyon megy, előzéssel nincs baj, autópályát viseli, 170-180-ig simán gyorsul, persze csak szabályosan közlekedjünk. :D

A menetzaj jobb mint a hasonló méretű kocsiknak, a motor sem ordít bele az utastérbe úgyhogy e tekintetben problémám nem volt.

Plusz: A tempomattal nekem nem volt bajom, de egy ismerősömnek akadt vele gondja, nem árt vétel után megnézetni. Apróság, de az ablakmosótartály megtöltéséhez kell egy tölcsér, mert hülye helyen van, és nehéz beletalálni egy kanna formátumú cuccból.

Hibalista

- Amikor megvettem a csomagtartóban lévő mélynyomó és a vele azonos oldalon lévő lámpa nem működött, a szervizben csak egy csatlakozót cseréltek ki rajta (állítólag megvetemedett és eltört) nem volt drága kör. - - Az első kerekeknél a sárvédőív belső oldalán ott ahol az oldalsó karosszériaelem csatlakozik az alsó 8-10 centi hajlamos a rozsdásodásra, de szintén könnyen, egyszerűen javítható. - - A szélvédő mellett mindkét oldalon van 1-1 kis csavar. Az ezeket fedő műanyag dugók megkeményednek, időnként egy-egy kiesik. A csomagtartó gumiszilentjei kicsit kemények, porosabb tájon gyakran járva csomagtartóajtót nyitva-zárva idővel lekoptatják az érintkező fémfelület festését, ha nem vigyázunk itt berozsdálhat.

Ide hordtam szervizbe

Attila családi barátunk, sajnos a műhelye közben bezárt, pedig nagyon jó szakember volt (csak Németországban jobb a megélhetés). Mindenhez értett flott kis felszerelése volt, reggel otthagytam nála az autót, munka után mentem érte, és addig mindent kijavított, cserélt, ráadásul sok dolgot baráti alapon számolt el (pálinkában törlesztettem).A karosszériása Lajos szintén jó szakember volt, neki még megvan a műhelye, csak áttelepült Hódmezővásárhelyre, majd megpróbálom megkeresni mindannyiunk hasznára.Azóta keresek olyan jó és felkészült szakembereket mint ők ketten.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa C (2006) Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)