Fekete Párduc
Szöveges ítélet
2015 decemberében találtam rá egy Münchenben levő autóparkban, első kézből volt leadva, 80000km-ben, fekete két ajtós, Novitec felszerelésben. Szerelem első látásra. ELőtte próbáltam Civic Type-S,140 lovast, de nem tetszett sehogysem, jóval drágább is volt a kocsi, stb. Kék Sportinggal fekete RAcingra váltani, őrült olaszrajongónak tüntem a kereskedők előtt. Ekkor jöttem rá, hogy elkapott az olasz hév, anélkül hogy észrevegyem.
A kocsi kitűnő állapotban volt, ami fő kritérium volt nálam, legyen sportos, Bluetooth, ülésfűtés legyen és a kormány meg ülés legyen szép és kényelmes. Ezek mind meg voltak a kocsiban, és ráadásul nagyon jó árban is, nem tudtam nemet mondani rá. Novitec kipufogóval 4 véggel, még a hangja is meg volt. Igaz a Pops&Bangs nem volt meg benne, mert non turbo verzió, de nem is érdekelt hirtelenjébe.
Egyből próbakör, előleg és meg is volt a biznisz kötve. Ahhoz képest hogy a mobile.de és társait bújon évek óta, és minden kocsiról mindent tudok, árak, lóerők stb, erről a házon belüli Evoról kb semmit se tudtam, azt se tudtam hova lőjem be, de annyira megfogott hogy semmi se érdekelt, elvakított mint 1 rúdtáncos amikor hozzádjön és végigsimítja a kezét rajtad. Elönt az euforikus állapot.
NA megvettem, beírtam német számokat kapott, akkoriban Münchenben laktam, hamar ment minden.
Motor: 1.4 16V Multiair 105 Le. Nem lett 1 erős kocsi, amit kerestem, de valahogy megfogott.Gondoltam ugyanaz a köbcenti mint a régi Puntomon 1368cc, nem lehet nagy különbség, de megbízható biztos és kívül belül sportos, megbékélek a lovakkal majd.
Megbízhatóságról annyit, hogy pár hétre a vétel után, a melóból haza indulva nagyon furán indult a kocsi, rájöttem, hogy 3hengeren megy. Fogyasztás meg az égben. Gyomorgörcs hirtelen elcsapott, mia túró lett vele? már láttam a rakás pénzt amit kidobok rá, motorcsere stb. Leállítottam a motort, újraindítottam, semmi. Minden oké lett. Ezt még 1x csinálta azóta, többet soha. Állítolag az ECU hibája.
Motor menetdinamikája nagyon tetszett, hasonló a régi modellhez, 3ezerig megy, de nem wow.. 3ezer fölött pedig nyílnak a szelepek és átvált vadállatba, már amennyire tud .. ami tény a százló érződött. 1.9 TDI golfok, A4ek 120kmh-ig fej fej mellett voltak. 120 fölött természetesen nem ment úgy. Viszont végsebessége 190 volt, annyival mentem mindig Autobahnon mindenhova. Így maximum 12.8L fogyit mutatott a bord. Más problémák azon kívül, hogy valamilyen égő kiégett valahol, nem voltak a 45ezer km után. Télen jelentkezett egy rejtélyes gond, első indításnál megindult, majd leesett a turométer és a motor leállt. Minél hidegebb volt annál többször kellett újraindítanom hogy elmúljon. Gyakorlatilag ha megmozdult a vízhőfokmérő többet nem csinálta. Minden szerelő mást mondott, találgattak, nem cseréltem semmit rajta, megtanultam vele élni. Közben hazaköltöztem Erdélybe, 2 évet itthon használtam, míg valaki egy körforgalomban telibe találta az elejét, széttört a kicsike eleje. :( . Megcsináltattam, de elég csúnyán tették össze.. Kitettem eladni, rá félévre sikerült is. Cégautó mellett már használni se használtam sokat.
Extrák: Corner lights, ködlámpa, Hill Holder(ez a Punto 2b-ben is volt elfelejtettem mondani), sima klíma, Blue és Me hangvezérléssel lehetett hivni fel emberkéket. Ülésfűtés, egy fokozatú, de volt. Könyöklő, sötétített ablakok, alufelnik és a Novitec spoiler elől,hátul, és a 4végű kipufogó.
Novitec kipufogó normál módban halk volt, igazán 4ezer fölött volt egy mélyebb hang a kocsiban, de kintről semmit nem hallottak a járókelők.
Nagyon szerettem a kocsit, tudtam a következő egy ugyanilyen Abarth lesz. 2018 őszén adtam el, és 2019 tavaszán már jött is az Abarth, igaz nem Punto, hanem egy 595C Turismo. "Cappuccino Matchbox" lesz a cikk neve :D
Hibalista
- néha 3hengeren indult, magától újraindításnál elmúlt. - hideg reggeli indításnál állt le.
Ide hordtam szervizbe
haverom szervíze
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Punto 2b SPorting 1.4 16V | Következő autója? | Abarth 595C Turismo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
