Életem legrosszabb döntése autók terén.
Szöveges ítélet
Én most lehet, hogy sok embert meg fogok sérteni ezzel. De tegyük a kezünket a szívünkre, a Grande (legalábbis 2009 előtt még nagyobb eséllyel), egy ipari hulladék. Nekem is jelenleg (2019.01.03) egy 2007-es Dynamic M6 1.3 90 LE Multijet van. Eddigi legrosszabb autóm. Mindig van valami apróság vagy nagyobb mérvű dolog, ami miatt matatni kell. Akinek volt normális autója előtte (épeszű VW, Honda, bármi normális jól összerakott, megbízható autója) az szerintem ezeket nagyon messzire kerülje el. Meg amúgy is. A váltó egy katasztrófa némelyikben (alul méretezett csapágyak, az M32-ről már ne is beszéljünk, amit nem értek, hogy ennyi éven át, azt hogy tehették autókba). Az 1.3 multijet első generációs motorja szintén egy hulladék, tele defekttel és ha beüt ott valami, az nem fog jól esni. Az anyaghasználat és a megépítés kritikán aluli, zörög, nyüszög, csörög, kattog, csattog, nyeklik, nyikorog, kopog, mindig valami van, és nem tudod honnan jön, mert annyi jön egy időbe, hogy megőrülsz és a sírba visz. Én egy V Golf-ból és egy Honda Accordból ültem át SAJNOS. Na ezt nagyon nem kellett volna. Lehet ez a probléma, nem tudom, de én soha többé olaszt. Semmifélét. Pedig volt a családba jópár Fiat és Alfa anno. De az még a 75 / 33 vonal volt, + Fiatokból a régebbi, szerintem jobban eltalált darabok (Tipo, Tempra, Ritmo (Strada)). Nyilván azok azért más évtizedek voltak én értem, de azok még megbízhatóbb autók voltak az a véleményem. (mondjuk én nagyon haragszom a 90-s évek második fele óta az európai autógyártásra.) Nagyon leadtuk minden szempontból, persze tisztelet a kivételnek. Nagyon lecsúsztak Fiaték az utóbbi 15-20 évben. Én is most meghirdettem az enyémet, mert babát várunk és hát 3 ajtóval az annyira nem bulis dolog. Sokat gondolkodtam, mert az utóbbi fél évben kb. 4-500.000,- Ft lett ráköltve az autóra (EGR, fékek, koksztalanítás, katalizátor, sorolhatnám a futómű alkatrészeket, de minek, feneketlen kút lenne a lista. De csak így mertem egyáltalán meghirdetni, nehogy valakivel kibasszak, engem ne szidjon senki. Örülök, ha 850-900-t kapok majd érte, ja és rohadtul rendben van az autó jelenleg. Ez annak jó, aki fiatal, van ideje, ereje, szeretete a bütyköléshez és nem hatja meg, ha minden hónapban valamiért lerohad. Nyilván vannak kivételek, normálisabb, nem a pénteken sorról lejött darabok is biztosan. + állítólag, ami nem magyar piacra gyártott, az valamivel jobb, fene tudja. nekem az előző nagyrészt japán és német autóimon 100-150.000,- Kilométerek alatt, (kis túlzással) egy csavart nem kellett meghúzni. Megkapták a kötelezőket és kész. De ez az olasz, életem egyik legrosszabb döntése volt. Lehet öregszem. Még egyszer mondom, nem vagyok márkafan. Minden márkában van ilyen és olyan, szerethető, utálható, egyéni dolog, egyéni ízlések, más-más emberek és igények, értem. De az a Grande, életem legrosszabb döntése volt autó terén. Nem akarok én bütykölni már, az autó van értem és nem én őérte. Nyilván mindig megadtam minden autómnak, amit kell (10.000,- km / 1 év olajcsere, gyári alkatrészek, mert ellenkező esetben ennél az olasznál még rosszabb lenne a helyzet.) Isten látja lelkemet én próbáltam szeretni, hiszen annyi éven át a családot mindig húzta a szív az olaszhoz. Édesapám még ma is a Mareájára esküszik. (mondjuk az vállalható teljesen a 105 JTD-vel.) Én már befejeztem. Ez nem hálálja meg. Nem jó. Nagyon nem. Ne vegyetek ilyet. Nyilván egy Skoda 100-ból átülni egy álom, nem tudom. De ne, tényleg ne, hallgassatok rám. Elég sok autóm volt már. Ezt ne. Anyukának boltba járósnak sem. benzinest se...... Köszi!
Hibalista
- - EGR szelep, - - Katalizátor, - - Ford. szám jeladó - - izzítógyertyák - - fűtőmotor - - kormányszervó - - ABS jeladó - - ablaktörlőmotor - - szervócső az intercooler előtt - - hűtő - - kipufogódob - - ülés előredöntő szerkezet - - elektromos tükör - - csomagtér ajtózár - - ajtókilincs - - kesztyűtartó kilincs - - elektromos deréktámasz - - ülésmagasság állító - - biztonsági öv csat mikrokapcsolója - - hátsó lámpák csatlakozói - - szellőző állító műanyag kallantyút - - De ki számolja. :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf V 1.6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
