A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.4 8V 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Che Bella Macchina!

Szöveges ítélet

Használtan vettem. Eddig ami rossz tapasztalat, hogy járó, már üzemmeleg motorral, állva, markáns "motortér-szag" kezd beszűrődni az utastérbe, menet közben megszünik. Nem lehet vele mit kezdeni, mert a motortér mellett a gépháztető alól jön be a levegő, és finoman szólva nem biztosított a kifogástalan elszigeteltség.
A fék, ott kezdődik hogy a gázpedálhoz képest iszonyatosan magasan van. Ez két okból zavaró, egyrészt nő a reakcióidő vészfékezéskor, valamint kivitelezhetetlen a fékezés közbeni gázfröccsözés a visszaváltásoknál, pedig a BMW-vel, amivel előzőleg jártam, símán meg lehetett csinálni, mert fékezéskor éppen a gázpedál síkjáig ment le a fékpedál, és hozzá is szoktam jócskán. Gondolkodom rajta hogy teszek valami magasítót a gázpedálra.. :)
A motorfék egyébként nagyon szerény, de ez, úgy vettem észre, hogy a fogyasztásra jótékony hatással van, tehát érdemes sokat használni kiguruláskor, mert kevés mozgási energiát emészt fel, és addig sincs benzinfogyasztás, habár a pill fogyasztás nem jön 2.0L alá a fed comp szerint, de ez ne tévesszen meg senkit, valójában 0-t jelent, mert érződik amikor 1300-1400-as fordulat környékén az elektronika visszaadja a befecskendezést, ettől kissé megindul az autó. Bizony nálam is visítanak az első fékek egy bizonyos pedálerőnél (pont annál ami a legtöbbször szükséges), egyébként eléggé rosszul adagolható, mert túlságosan is segítőkész a szervó. Akárcsak a kormány esetében, mert szinte nulla a visszajelzés az útról, de mentségére legyen mondva ezzel messze nincs egyedül a mai autók között.
A kuplung hál isten nem bowdenes, így mintha meleg vajba lépne az ember és még aggódni sem kell hogy egyszer majd, ki tudja mikor, elszakadhat... Hátrány hogy a hátramenet kapcsolásakor türelmesnek kell lenni, pláne ha már jól felmelegedett a váltóolaj, mert különben olyanokat reccsen mint egy 30 éves ótvar. Az előremeneti fokozatokkal nincsen gond, nagyon jól kapcsolható mind, érdekes jelenség, lehet hogy egyedi eset, 3-dikban egy picit sír a váltó, a többiben nem (olajszint egyébként rendben). Dícséret illeti az erőátvitel illesztéseit, mert a nem tökéletesre sikerült kuplungkezelést is csattanás, kottyanás, koppanás nélkül, zajtalanul abszolválja.
A motor, mindig pöccre indul, karakterisztikája dízeles, de nem a mai turbósoké, hanem a régi szívóké. Alul nem túl vehemensen ugyan, de határozottan húz, 3000-3500 fölött meg elhal. Ez fura, mert azt állítják mások, hogy pörgetve megy igazán jól. Hm.. Lehet hogy a gagyi utángyártott lengyel légszűrőbetét fojtja, nem tudom, sok jót nem néztem ki belőle, de ezt kaptam hozzá a kereskedőtől mikor vettem az autót. Lehet hogy hamarosan veszek bele egy rendeset.
Fogyasztása egyébként baráti, 6, max 6.5 liter vegyesben és nem törpeautóról van szó. Ez a belső helykínálatban is érzeteti áldásos hatását, tágasabb mint az E30-as BMW.
Jól felszerelt az autó, a digit klíma nagyon komfortos, ha kell fűt, ha kell hűt, ahhoz hogy tartani tudja a beállított értéke(ke)t merthogy kétoldali a cucc. Kartámasz, deréktámasz, hat légzsák kormányról vezérelhető rádió, állítható magasságú ülés és mindefelé állítható kormány is része a felszereltségnek.
A motor egyébként csendesen teszi a dolgát, alapjáraton szinte nem is hallani hogy megy, de pörgetve sem közelíti meg a modortalanság határát.
A futómű egy kétarcú jellem, egyfelől kiváló egyenesfutás jellemzi, érzéketlen a nyomvályús utakra. Másrészt kis sebességgel szépen kivasalja az úthibákat, de városi tempónál már üt és ráz kellemetlenül, mintha rossz lenne a lengéscsillapító, de ez a jelenség inkább a túl puha lengőkar-szilentekre vezethető vissza, a kerékbe rugva, az remeg mint a kocsonya.
A bal hátsó ajtó csak úgy nyílik, ha bal kézzel befelé tolom az ajtót és közben a másik kezemmel húzom a kilincset. Nagyon kíváncsi voltam hogy mi az oka, ripityára szedtem a zárat, de sajnos konstukciós gyengeségről van szó, mert a mozgató mechanika lelke egy műanyag himba, ami erős, de az azt tartó, szintén műanyag bak már terhelésre hajlik, ami pont
elég ahhoz hogy ne oldjon a zár nyelve, amikor az ajtó gumipereme feszíti azt kifelé, ezért kell nyitás közben befelé nyomni az ajtót.
Szerintem összességében jó választás annak aki hajlandó kompromisszumot kötni a megbízhatóság és a menetteljesítmények között és kiemelten fontosnak tartja az olcsó üzemeltethetőséget.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 20600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1400
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 320i Következő autója? még soká lesz
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)