Che Bella Macchina!
Szöveges ítélet
Használtan vettem. Eddig ami rossz tapasztalat, hogy járó, már üzemmeleg motorral, állva, markáns "motortér-szag" kezd beszűrődni az utastérbe, menet közben megszünik. Nem lehet vele mit kezdeni, mert a motortér mellett a gépháztető alól jön be a levegő, és finoman szólva nem biztosított a kifogástalan elszigeteltség.
A fék, ott kezdődik hogy a gázpedálhoz képest iszonyatosan magasan van. Ez két okból zavaró, egyrészt nő a reakcióidő vészfékezéskor, valamint kivitelezhetetlen a fékezés közbeni gázfröccsözés a visszaváltásoknál, pedig a BMW-vel, amivel előzőleg jártam, símán meg lehetett csinálni, mert fékezéskor éppen a gázpedál síkjáig ment le a fékpedál, és hozzá is szoktam jócskán. Gondolkodom rajta hogy teszek valami magasítót a gázpedálra.. :)
A motorfék egyébként nagyon szerény, de ez, úgy vettem észre, hogy a fogyasztásra jótékony hatással van, tehát érdemes sokat használni kiguruláskor, mert kevés mozgási energiát emészt fel, és addig sincs benzinfogyasztás, habár a pill fogyasztás nem jön 2.0L alá a fed comp szerint, de ez ne tévesszen meg senkit, valójában 0-t jelent, mert érződik amikor 1300-1400-as fordulat környékén az elektronika visszaadja a befecskendezést, ettől kissé megindul az autó. Bizony nálam is visítanak az első fékek egy bizonyos pedálerőnél (pont annál ami a legtöbbször szükséges), egyébként eléggé rosszul adagolható, mert túlságosan is segítőkész a szervó. Akárcsak a kormány esetében, mert szinte nulla a visszajelzés az útról, de mentségére legyen mondva ezzel messze nincs egyedül a mai autók között.
A kuplung hál isten nem bowdenes, így mintha meleg vajba lépne az ember és még aggódni sem kell hogy egyszer majd, ki tudja mikor, elszakadhat... Hátrány hogy a hátramenet kapcsolásakor türelmesnek kell lenni, pláne ha már jól felmelegedett a váltóolaj, mert különben olyanokat reccsen mint egy 30 éves ótvar. Az előremeneti fokozatokkal nincsen gond, nagyon jól kapcsolható mind, érdekes jelenség, lehet hogy egyedi eset, 3-dikban egy picit sír a váltó, a többiben nem (olajszint egyébként rendben). Dícséret illeti az erőátvitel illesztéseit, mert a nem tökéletesre sikerült kuplungkezelést is csattanás, kottyanás, koppanás nélkül, zajtalanul abszolválja.
A motor, mindig pöccre indul, karakterisztikája dízeles, de nem a mai turbósoké, hanem a régi szívóké. Alul nem túl vehemensen ugyan, de határozottan húz, 3000-3500 fölött meg elhal. Ez fura, mert azt állítják mások, hogy pörgetve megy igazán jól. Hm.. Lehet hogy a gagyi utángyártott lengyel légszűrőbetét fojtja, nem tudom, sok jót nem néztem ki belőle, de ezt kaptam hozzá a kereskedőtől mikor vettem az autót. Lehet hogy hamarosan veszek bele egy rendeset.
Fogyasztása egyébként baráti, 6, max 6.5 liter vegyesben és nem törpeautóról van szó. Ez a belső helykínálatban is érzeteti áldásos hatását, tágasabb mint az E30-as BMW.
Jól felszerelt az autó, a digit klíma nagyon komfortos, ha kell fűt, ha kell hűt, ahhoz hogy tartani tudja a beállított értéke(ke)t merthogy kétoldali a cucc. Kartámasz, deréktámasz, hat légzsák kormányról vezérelhető rádió, állítható magasságú ülés és mindefelé állítható kormány is része a felszereltségnek.
A motor egyébként csendesen teszi a dolgát, alapjáraton szinte nem is hallani hogy megy, de pörgetve sem közelíti meg a modortalanság határát.
A futómű egy kétarcú jellem, egyfelől kiváló egyenesfutás jellemzi, érzéketlen a nyomvályús utakra. Másrészt kis sebességgel szépen kivasalja az úthibákat, de városi tempónál már üt és ráz kellemetlenül, mintha rossz lenne a lengéscsillapító, de ez a jelenség inkább a túl puha lengőkar-szilentekre vezethető vissza, a kerékbe rugva, az remeg mint a kocsonya.
A bal hátsó ajtó csak úgy nyílik, ha bal kézzel befelé tolom az ajtót és közben a másik kezemmel húzom a kilincset. Nagyon kíváncsi voltam hogy mi az oka, ripityára szedtem a zárat, de sajnos konstukciós gyengeségről van szó, mert a mozgató mechanika lelke egy műanyag himba, ami erős, de az azt tartó, szintén műanyag bak már terhelésre hajlik, ami pont
elég ahhoz hogy ne oldjon a zár nyelve, amikor az ajtó gumipereme feszíti azt kifelé, ezért kell nyitás közben befelé nyomni az ajtót.
Szerintem összességében jó választás annak aki hajlandó kompromisszumot kötni a megbízhatóság és a menetteljesítmények között és kiemelten fontosnak tartja az olcsó üzemeltethetőséget.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 20600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1400 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 320i | Következő autója? | még soká lesz |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
