A Fiat dízele 2007
Szöveges ítélet
Néhány szó az autóról: ez egy 1.3-as JTD motorral szerelt jármű,
90Le a maximális teljesítménye és 200Nm nyomatékkal rendelkezik (1750 1/min) ami bőségesen elég az autó mozgatásához.
Alacsony fordulatszámon (1750 1/min alatt) nagyon nem csinál semmit. (de tényleg semmit!)
A karosszéria nagyon masszív. (össztömeg 1700Kg)
A belseje nagyon igényes, bár a műanyagok kemények, de mégis kellemes érzést nyújtanak. Az egyetlen puha rész a pulton a keresztbe végigfutó színes betét.
Az ajtókra jutott elegendő kárpit.
A kétzónás digitklíma pöpec.
A gyári Cd-s rádió 55km/h-nál, 130 km/h-nál és 170 km/h-nál ad egy kis plusz hangerőt.
Kedvesen igényes az első ajtók aljába épített lámpa ami éjszaka hatékonyan megvilágítja a földet nyitott ajtónál.
Nagyvonalú a sebességfüggő ablaktörlő; ha az ablakot lemossuk (mind elől mind hátul) miután megállt a törlés 3 másodperc múlva még egyet töröl a visszafolyó víz eltávolítása végett.
A 6 sebességes váltó nagyszerű. Kellemes a kapcsolhatósága.
6.-ban a főtengely 160Km/h-nál sem forog többet 3000 1/min-nél.
A motor rezgéseiből semmi nem jön át a kocsi belsejébe.
És a "dízeles" hang belül,igazából hidegen sem hallható.
Kívülről annál inkább.
A futómű eléggé feszes (kemény), igen baráti a viselkedése.
Meglepően jól lehet vele kanyarodni.
A csomagtartóba pótkerék nem jutott, helyette kompresszor és defektjavító van. Ezzel max. súlyt és pénzt takarítottak meg a gyárban, mert a csomagtartó elnyelne egy pótkereket is gond nélkül.
A csomagtérajtó a sok kritika ellenére jól nyitható. És mivel nincs fogantyú, hanem gombnyomásra (műszerfalon lévő vagy a kulcson lévő gomb) felpattan az ajtó így olyan helyen lehet megfogni ahol a gumitömítés miatt biztos tiszta részt fogunk taperolni. (Sajnos Budapesten erre rácáfolt)
A fogyasztása: télen 5,4 liter körül van, városban felmegy 6,2 literre is.
Nyáron 5,2 liter az átlag. A minimum 3,8 liter volt síkon max 90-es tempóval.
A maximum 7,5 liter (autópálya Németországban és végig 160-190-es tempóval)
Hosszas és gyors (140-170Km/h) autópálya tempónál 5.5 litert kér 100 kilométerenként.
Egy példa: 45 literes a tankja, ezzel haza bírunk menni ami 933km!
Ami 4,8-as átlagra jön ki, és az út végig autópálya.
A fékeket eleinte szokni kell, mert nagyon harapnak.
A vezetőülést iszonyatosan magasra fel lehet emelni. (olyan olaszos)
És néhány dolog ami nem annyira tetszik:
- az elektromos gerinctámasz állító kapcsolója a könyöklő miatt szinte elérhetetlen helyen van.
- az ajtók csukódhatnának szebben is (hanghatásra gondolok)
- a központizár kegyetlen hangos
- az elektromos ablakemelők nagyon hangosan működnek
- az első ablakmosó "vízsugár" iránya nem állítható és egy kicsit lentre nyomja a vizet. -ez főleg autópályán zavaró- (megoldottam de nem egyszerű dolog)
Ezt enyhíti, hogy nem sugarakban fecskendez, hanem porlasztja a vizet, így sokkal hatékonyabb mint a hagyományos vízsugaras megoldás.
- a sok-hangszórós rádió szólhatna sokkal jobban is.
- a műanyagok illesztése helyenként pocsék.
- az ablakmosó szakaszos módjában bár van sebességérzékelő automatika, de nincs hozzá intervallum kapcsoló.
- nem lehet állítani az első biztonsági övek felső rögzítő pontját.
(pozitív benne, hogy emiatt nincs semmiféle kiálló műanyag az ember feje mellett)
Mit írjak még róla???
Nagyon jó!
Összegezve: jó motor, jó kaszni, jó futómű, szép külső-belső, kis fogyasztás.
Kell ennél több?
Hibalista
- :-) - Semmi. De tényleg semmi! - - 2008.07.16.-a; megvolt a 30 000-res szerviz. - Az autó hibátlan továbbra is. - 2008.november, 40000 km, hibamentes még mindig. - - 2009 május, 44500 kilométernél elvittem szervizbe mert egy menyét vagy valami hasonló állat elrágta a féltengely belső gumiharangját, így a hatvanezres kötelező szerviz is előrébb jött. - - 2010 februárjában volt az autó 65000 kilométernél szervizben. Nem volt semmi plusz javítandó a kötelező dolgokon kívül. - - És még mindig semmi baja! Csak tankolunk NÉHA bele és megyünk vele :-) - - 2011 márciusa.... 81000 Km van az autóban. Nincs semmi baja azt leszámítva, hogy a számítógép szervokormány hibát ír néha ki indításnál az első 10mp-ben. De semmi baja. - -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Suzuki Swift, Fiat Tipo/Marea, Audi A4, Subaru Legacy, Chrysler Stratus/Sebring | Következő autója? | Marad a kicsike a városi és takarékos autónak, A "túravas" már megvan :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
