A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.3 JTD Multijet 90LE 

Az ítélet értékelése
3,3(7 db)

A Fiat dízele 2007

Szöveges ítélet

Néhány szó az autóról: ez egy 1.3-as JTD motorral szerelt jármű,
90Le a maximális teljesítménye és 200Nm nyomatékkal rendelkezik (1750 1/min) ami bőségesen elég az autó mozgatásához.
Alacsony fordulatszámon (1750 1/min alatt) nagyon nem csinál semmit. (de tényleg semmit!)
A karosszéria nagyon masszív. (össztömeg 1700Kg)
A belseje nagyon igényes, bár a műanyagok kemények, de mégis kellemes érzést nyújtanak. Az egyetlen puha rész a pulton a keresztbe végigfutó színes betét.
Az ajtókra jutott elegendő kárpit.
A kétzónás digitklíma pöpec.
A gyári Cd-s rádió 55km/h-nál, 130 km/h-nál és 170 km/h-nál ad egy kis plusz hangerőt.
Kedvesen igényes az első ajtók aljába épített lámpa ami éjszaka hatékonyan megvilágítja a földet nyitott ajtónál.
Nagyvonalú a sebességfüggő ablaktörlő; ha az ablakot lemossuk (mind elől mind hátul) miután megállt a törlés 3 másodperc múlva még egyet töröl a visszafolyó víz eltávolítása végett.

A 6 sebességes váltó nagyszerű. Kellemes a kapcsolhatósága.
6.-ban a főtengely 160Km/h-nál sem forog többet 3000 1/min-nél.
A motor rezgéseiből semmi nem jön át a kocsi belsejébe.
És a "dízeles" hang belül,igazából hidegen sem hallható.
Kívülről annál inkább.

A futómű eléggé feszes (kemény), igen baráti a viselkedése.
Meglepően jól lehet vele kanyarodni.

A csomagtartóba pótkerék nem jutott, helyette kompresszor és defektjavító van. Ezzel max. súlyt és pénzt takarítottak meg a gyárban, mert a csomagtartó elnyelne egy pótkereket is gond nélkül.

A csomagtérajtó a sok kritika ellenére jól nyitható. És mivel nincs fogantyú, hanem gombnyomásra (műszerfalon lévő vagy a kulcson lévő gomb) felpattan az ajtó így olyan helyen lehet megfogni ahol a gumitömítés miatt biztos tiszta részt fogunk taperolni. (Sajnos Budapesten erre rácáfolt)

A fogyasztása: télen 5,4 liter körül van, városban felmegy 6,2 literre is.
Nyáron 5,2 liter az átlag. A minimum 3,8 liter volt síkon max 90-es tempóval.
A maximum 7,5 liter (autópálya Németországban és végig 160-190-es tempóval)
Hosszas és gyors (140-170Km/h) autópálya tempónál 5.5 litert kér 100 kilométerenként.
Egy példa: 45 literes a tankja, ezzel haza bírunk menni ami 933km!
Ami 4,8-as átlagra jön ki, és az út végig autópálya.


A fékeket eleinte szokni kell, mert nagyon harapnak.
A vezetőülést iszonyatosan magasra fel lehet emelni. (olyan olaszos)

És néhány dolog ami nem annyira tetszik:
- az elektromos gerinctámasz állító kapcsolója a könyöklő miatt szinte elérhetetlen helyen van.
- az ajtók csukódhatnának szebben is (hanghatásra gondolok)
- a központizár kegyetlen hangos
- az elektromos ablakemelők nagyon hangosan működnek
- az első ablakmosó "vízsugár" iránya nem állítható és egy kicsit lentre nyomja a vizet. -ez főleg autópályán zavaró- (megoldottam de nem egyszerű dolog)
Ezt enyhíti, hogy nem sugarakban fecskendez, hanem porlasztja a vizet, így sokkal hatékonyabb mint a hagyományos vízsugaras megoldás.
- a sok-hangszórós rádió szólhatna sokkal jobban is.
- a műanyagok illesztése helyenként pocsék.
- az ablakmosó szakaszos módjában bár van sebességérzékelő automatika, de nincs hozzá intervallum kapcsoló.
- nem lehet állítani az első biztonsági övek felső rögzítő pontját.
(pozitív benne, hogy emiatt nincs semmiféle kiálló műanyag az ember feje mellett)


Mit írjak még róla???

Nagyon jó!

Összegezve: jó motor, jó kaszni, jó futómű, szép külső-belső, kis fogyasztás.
Kell ennél több?

Hibalista

- :-) - Semmi. De tényleg semmi! - - 2008.07.16.-a; megvolt a 30 000-res szerviz. - Az autó hibátlan továbbra is. - 2008.november, 40000 km, hibamentes még mindig. - - 2009 május, 44500 kilométernél elvittem szervizbe mert egy menyét vagy valami hasonló állat elrágta a féltengely belső gumiharangját, így a hatvanezres kötelező szerviz is előrébb jött. - - 2010 februárjában volt az autó 65000 kilométernél szervizben. Nem volt semmi plusz javítandó a kötelező dolgokon kívül. - - És még mindig semmi baja! Csak tankolunk NÉHA bele és megyünk vele :-) - - 2011 márciusa.... 81000 Km van az autóban. Nincs semmi baja azt leszámítva, hogy a számítógép szervokormány hibát ír néha ki indításnál az első 10mp-ben. De semmi baja. - -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 53000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Suzuki Swift, Fiat Tipo/Marea, Audi A4, Subaru Legacy, Chrysler Stratus/Sebring Következő autója? Marad a kicsike a városi és takarékos autónak, A "túravas" már megvan :-)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)