3 ajtós GP
Szöveges ítélet
Igazán aggódtam, mikor megtudtam, hogy a GP-met pénteken gyártották... Felnőtt életem nagy részét olasz cégnél töltöttem. Tudom, hogy ez semmi jót nem jelent. Arra számítottam, h nagyon gyorsan szembesülni fogok néhány meglazuló borítással, hanyagul meghúzott csavarokkal és úgy összességében azzal, h a kocsi meghal alattam... Hál istennek kellemesen csalódtam!
Beletettem már párszáz kilométer híjján 70.000-et de egyetlen egyszer sem hagyott cserben. Pedig nem kíméltem különösebben szegényt. Annyira csodásan fogja a kanyarokat, hogy nehéz megállni, hogy az ember ne lépjen oda mondjuk az egri szerpentineken... Ehhez persze hozzájárul az ESP-is, ami már nem egyszer mentette meg az életem. Főleg télen veszem nagy hasznát, a kipörgésgátlóval együtt.
Az autó nagyon masszív. 3 ajtós. Az ajtó legalább 30, de lehet, hogy 40 kilót is nyom. Nem egyszer vert már agyon:) Elég egy picit nem figyelni, kicsit flegmán kinyitni az ajtót és a visszacsapódó ajtó maradandó élményt okoz.
A motor nagyon erős turbólyukkal rendelkezik. 1500-as fordulat alatt sík terepen tud csak gyorsulni... 2000-nél pedig felpörög a turbó, ami kb 2x-es fogyasztást jelent. Kis gyakorlással a kettő közé váltogatva könnyen el lehet érni a 4 literes fogyasztást, amit az autó 3 évesen is minden gond nélkül teljesít.
Technikai meghibásodások nem voltak, ha eltekintek a kiégett középkonzol világítástól. Ellenben igen csak idegesítő volt, h sima menetfénnyel is rámkapcsolták néha a reflektort esténként, mert azt hitte a szembejövő, h én is reflektort használok. Ez csak akkor fordult elő, ha hátul is legalább 2 személy ült. A fényszórómagasság állítás sem használt. Gyakorlatilag 10 méterre láttam magam elé, de nem jelentett gondot, mert a szembejövők reflektora úgyis beterített fénnyel mindent... Pár ilyen alkalom után, már ösztönösen a reflektor-kapcsolón tartottam az újjam hegyét, ha megláttam egy közeledő autót és még messziről bekapcsoltam a reflektort, majd ki, hogy lássa, hogy én NEM reflektorozok...
A másik idegesítő gond a kormány (mű)bőr borításának elfeslése, de ennek oka valószínűleg a nap, akárcsak annak, amikor gyakorlatilag semmilyen műszeregység nem működött egy forró nyári napon, csak miután mentem vele nyitott ablakkal vagy 10km-t. De mindezt megakadályozhattam volna egy szélvédőre cuppantott napvédő fóliával.
Összességében szeretem ezt az autót! Kiszámítható minden esetben, csodás a fogyasztása, hosszútávon is kényelmes...
Ó még valami! A hifi... Elvileg gyári erősítős és mélynyomóládás kivitelt rendeltem. Meg is kaptam a mélynyomót, épp csak erősítőt nem találhatunk benne, de ha lenne annak sem lenne sok értelme, hisz a gyári Blaupunkt-nak nincs olyan kimenete, amit rá lehetne érdemben kötni egy erősítőre... Sajnos erre csak a gari lejárta után jöttem rá... akinek garis, nézesse meg egy hozzáértővel és ha nála is ugyan ez a gond, mehet is a panaszt tenni a márkaszervízbe.
Hibalista
- Semmi sem romlott el. Bármi gond volt, azt az én gondatlanságom okozta.
Ide hordtam szervizbe
FiAT Márkaszervíz Salgótarján.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
