-=Puncika=-
Szöveges ítélet
Üdv!
Az autó 2006 decemberi... style felszereltséggel fekete/narancs, ajándék manuális klíma, 6 hónap casco.
Ez fért bele az alkudozásba, tudom lehetett volna még egy picit, de hát ez van.
Ez a 2-dik autóm (az 1. peugeot 206 1,2 benzin, -50 ló) ahhoz képest ez egy luxusautó.
Kényelmes, nagy, mozgékony(abb)... stb
Nem beszélve a szépségéről!
Összességében nagyon jó, de lehetne jobb is, mondjuk egy nagyobb motorral, de a régihez képest, ez már nekem sportosnak számít. :)
***************
2006 december vége:
fogyasztásom: átlag 8-9l között mozog,(sok rövid és "hideg" útvonal, csak városban)
Fékek nekem is elkezdtek sípolni.....
Könnyen karcolódik a műszerfal, erre mondjuk nem vagyok szívbajos.
Mit is irhatnék még?
Még mindig nem bántam meg....Szeretem!
Sokszor elmosolyodok ha elfelejtettem, hogy hol álltam meg egy multiban, csak benézek a sorban és már látom is hogy hol van, kitűnik a sok "népautó" közül...
***************
2007 Május:
Beletekertem még pár ezer km-et ...
Fogyasztás a bejáratás és az olajcsere után stabil 6-7l között alakul...
Városon kívül, szabályoknak megfelelően + 10%... 5,3l/100 km körül van a fogyasztás, klímával 5,6.
Városban: 7-8 liter között, főleg ha sokat "gyorsulgatok" és klímázok, vagy télen... de nagy papásan ki lehet jönni 7 l alatt is.
**************
2007 július.
Elkezdtek jönni az apróbb hibák, nem vészesek inkább idegesítőek...
pl volt a fékcsikorgás, ezt kb 1-2000 km után abbahagyta.
Kiégett a helyzetjelzőm.. négyszer
Csiripelt a ventilátor.
Az ajtók nem csukódtak rendesen, 1 perc volt a célszerszámmal a hangolása.
A hátsó ajtót kinyitni művészet.... javítva házilag
Kapott egy "sport" hátsó dobot... hátra 20%, előre 35%-os fóliát.
**************
frissítés..
1-2 újabb hiba..
Egyesből, kettesbe váltásnál, lényegtelen milyen fordulatnál, milyen sebességnél, de ugrik egyet az autó.
Ez, mint késöbb kiderült, azért volt mert, tele volt "szeméttel" a computer, kitöröltem "házilag".
Javaslom hogy 3-4 havonta mindenki vegye le a sarukat az akksiról... "paraszt-examiner"
***********************
2007 december
Téligumira cseréltem és olyat láttam amit nem kellett volna, az autó nincs rendesen lekezelve rozsda ellen, és már már úgy nézz ki, mint ha barnára festettem volna a fékdobomat, gari cserét kibalhéztam magamnak!
Az ülésekből valami kis fehér korpa szerű szösz szál.... ez nem hiba, de érdekes.
*****************
2008 január:
A fűtést ha bekapcsolom, a ventilátornál valami úgy csiripel, mint egy tücsök csalad! Szervizben megolajozták, azóta jó.
Megvolt az első éves nagy szerviz, 20 000 ft-ból megúsztam.
15 000 km után, volt pár apró bosszúság, de még mindig nagyon szeretem, nagyon tetszik és nem csak nekem, hanem másoknak is.
**********
2008 október.
Pár hónapja már 16-os gurigákkal kocsikázunk... nagyon szép lett a kocsi.. lásd képek
Egyéb:
1-2 személyes tapasztalat...
olaj... na ez nagyon vitás téma!
Nekem (!) nem jött be a gyári olaj (selenia) csattog, kerreg, berreg...
Mjet-eknek pl nem is jó a könyvben ajánlott... !
Szerintem egy mobil 5w-40, vagy egy Castrol 5w-40 ezerszer jobb.
Sokkal kulturáltabb lett a motorjárása, olajból, benyából is kevesebbet kér! Hangsúlyozom nálam...
Hamarosan másodéves nagy szerviz...
Elöször márkaszervizben akartam csináltatni, de egy 55 000 ft feletti ajánlat miatt, letettem erről a szándékról...
Lévén hogy az alkatrészek nagyon olcsók hozzá, egy zöldkártya meg 7500 ft (ha jól tudom)... nem fizetek ki 1 óráért 40 000 ft-ot, garancia is lejár(t)..
Tehát ez (is) házilag lesz...
olaj/levegő/pollenszűrő + 4 l olaj (csak a kiszerelése miatt) = 15 000 ft...
Munka költség... 1 finom Kávé.
Sztem nem vészes...
Egyenlőre ennyi...
Ja...
Csináltam közben egy kis honlapot... magam és pár "barát" szórakoztatására, hasznos infókkal!
http://grandepunto.extra.hu/
Hibalista
- Csak apró és idegesítő dolgok...
- 1, úgy mint, helyzetjelzők... 4-szer, aztán kiderült hogy ez gyári hiba, javítva otthon, azóta nem égtek ki.
- 2, Hátsó ajtó kinyithatatlansága... javítva házilag... Mert hogy márkaszerviz szerint ez így természetes.
Ide hordtam szervizbe
Kb/ autoteam Kiskunhalas:
Első éves szerviz, nagyon kedvesek és gyorsak voltak, minden megnéztek és ott állhattam mellettük. 20 000 ft-ot fizettem.
********
Jansik autoház, Kecskemét:
Hát, a szervizbe csupa gyökér dolgozik, az ajtómat akartam beállíttatni, hogy puhábban csukódjon, erre csillagcsavarhúzóval, kinyírta a torx csavarokat, nem lehet kapni, de rendeltek, ennek már 3 hónapja.
Nem tudják hogy hogyan kell kezelni az examinert!
Flegma, paraszt magatartás, nagyon nem ajánlom őket... ráadásul piszok drágán dolgoznak 9500 ft-os óradíj... náluk akartam nagyszervizt csinálni, úgy h vittem volna mindent 35 000 ft-ot akartak kérni, na azért ehhez pofa kell szerintem...
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
A legjobb és legmegbízhatóbb... Én. :)
Így legalább biztos hogy rendesen meg lesz csinálva és nem csak rá mondják.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Peugeot 206 | Következő autója? | Majd még kiderül! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
