A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1.2 16V HLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ütöm-vágom, de még mindig teszi a dolgát.

Szöveges ítélet

Második gondos gazdától vásároltam (tévés személyiség). Ebből kifolyólag az autó mindent megkapott az előéletében amire vágyott, szinte kifogástalan állapotban került hozzám, csupán a fényezésen és felniken volt néhány meghúzás. Szerintem ennyi pénzért nagyon bő felszereltséget kapunk(HLX változat): 6 hangszórós korrekt hangzású zene(azóta sem cseréltem le), gyári mélyládával, klíma, elektromosan állítható tükör, e.ablak, elektromosan állítható fényszóró, hátsó ablaktörlő(ablakmosó folyadékot is spriccelhetünk hátra), a hátsó ablak fűthető. Ha levesszük a gyújtást, az elekromos berendezések kikapcsolnak(pl. nem kell kapcsolgatni a világítást mint egy F astrában) Alufelni, ködlámpa, légzsákok, központi zár, kárpitozott ajtók, viszonylag kényelmes ülés(oldaltámasztás jó, az ülőlap rövid egy picit). A vezető ülés magassága állítható, ill. deréktámaszos. Állítható kormánymagasság, 2002-es autóról beszélünk. Ezekből jónéhány nincs egy újonnan árult alapáras gépkocsiban. Teljesítménye rendben van, ha pörgetjük a motort bátran belemehetünk az előzésekbe. 920kg száraz tömegre jut 59kW, 16 szelepes 1242 ccm motor 3000-es fordulattól megfelelően gyorsul, ha oda kellene lépni. Fogyasztási adatok: a gpkocsi egyik legszimpatikusabb tulajdonsága, ggen takarékosan is vezethető! Üzemenyagtakarékos módon, csak városi közlekedésben: 6-7l. Autóút: 100-105km/h 5-5,5l. Autópálya: 130-140km 7-7,5. Hosszú távon, alacsony tempóval a computer szerint a fogyasztás lemehet 4,5 liter alá is, de nem jellemző, hogy gyorsítás/lassítás nélkül tartósan tudnánk autózni. Jelenleg 5,3l a vegyes fogyasztásom.
A másik fontos tényező számomra, hogy az általános alkatrészek nagy részéhez gombokért juthatunk hozzá. 6 év ill. 132e km alatt az alábbiakat kell ill. kellett cserélni, mindenki döntse el egy ilyen idős autónál ez sok vagy kevés. Az alkatrész árakat is feltüntettem, ezek többnyire utángyártott alkatrészek.
Első lengéscsillapítók 4db (8000ft/db), hátsó 2db(4000ft/db), toronycsapágy 2db, hőgomba 1db(3400ft), termosztát 1db, vezélrés szett(vízpumpával), gyújtáskábel 2 szett(elősször a legolcsóbb .árdi-sat vettem, ez hiba volt, 9 hónap alatt elhasználódott és le is robbantam miatta), gyertyák 8db, fényszóró izzó 4db, hátsó helyzetjelzó izzó 1db. A kuplung 230e km-t bírt, szett csere munkadíjjal 45.000ft. E. ablakemelő mechankika(jobb és bal is elhasználódott), eltört az antenna felfogató pontja, hátsó ajtó teleszkóp(3000). Ennél a tipusnál fontos tudni hogy a pillangó (aka. fojtószelep) idővel beszennyeződik, nekem 240.000e km-nél kellett tisztítani (Faterral 1 óra alatt megcsináltuk). Map szenzort is cseréltem, de nem kellett volna, utólag kiderült, hogy a szennyeződés miatt volt instabil az alapjárat.
Első fékbetét 2db, fékpofák 4db, f.munkahenger 2db(ennek darabja sajnos 5000ft volt), fékdob 2db, ablaktörlő lapát 2db. Fényszóró búra polírozás 4db. A hűtő légtelenítő csavarja műanyag, ez eltörött. Jelenleg légzsák hibát mutat a műszerfal. A bizt. öveket már nem csévéli vissza, azokat is cserélni kellene. Lengőkar 1db, szilentek, bal hátsó kerékagy 1x. Alsó motortartó bak 2x(5500ft), felső bakok. Futómű állítás esedékes, balra húz. Mindkét slusszkulcson szétkopott az ajtónyitó gomb, csak köröm heggyel nyomható be). A váltó eddig jó, lehetne pontosabb, olyan olaszos, illetve 6. sebesség nagyon jó lenne, a motor elbírná Legfájóbb dolog a kormányszervó szériahibája, ami az én autómat is utolérte. 2002-es évjáratig viszonylag egyszerűen, két db relé cserével javítható, ami 10.000ft munkadíjjal. 2002 utáni Puntoknál a hibát úgy "javították" az olasz mérnökök, hogy nem a relé megy tönkre, hanem a szögjeladó(nyomatékérzékelő). Bonott alkarésszel, munkadíjjal 60.000ft lenne. 300.000ft értékű autónál fájó dolog egy ilyen költség, ráadásul bontott alkatrésszel ami lehet hogy hamarosan újra elromlik...
Az igazság az, hogy sosem kíméltem az autót, horgászások, elakadások, fennakadások sorát élte túl, a vonóhorgot erősen kihasználtam házam építése során. Üthető vágható, szinte mindent kibír, gazdaságosan üzemeltethető, és elfogadható a komfort érzet is benne. Édesapám mondta, hogy most már ő is merne magának Punto-t venni, mivel látja, hogy tőlem mit kap és még mindig megy, akkor rossz autó nem lehet:)

Hibalista

- A hosszabb leírásban felsoroltam.

Ide hordtam szervizbe

Csak a vezérlés csere miatt vittem szerelőhöz, az egyéb javítandókat megoldottam (gátlók, fékek, olajcsere...)

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 132000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)