Tévedés - szubjektiv vélemény
Szöveges ítélet
Új autó kellett, alapvetöen anyámnak, mint "élete utolsó" autója. (A VW-k 80-100ezer km körül kezdik éreztetni, hogy egy vagyon ráköltés után hozzák a hires német megbizhatoságot kb még egyszer ugyanennyi km-ig, aztán megint egy vagyon, ujabb 100ezer km-hez...)
Ár/értékben racionális választás volt, évi 7-8000 km-el számolva. Full fapad, de 1.9 millioért tökéletesen a célnak megfelelö mint auto.
A szélsöséges értékelés abbol adodik, hogy alapvetöen másra használjuk. Mig anyám föleg a havi bevásárlást intézi vele, valamint elkocog Agárdra 60 km-t és vissza, én átmenetileg hosszutávu utazásra használom, havi 400 km autopályázásra.
Kényelem és ergonomia:
A kormány a vezetöülés középpontjátol kissé balra esik, valojában nem érdekel milyen megfontolásból, de ezáltal utazáskor a kétkezes kormányfogás egy idö után kényelmetlenné válik.
Az elsö ülések nem támasztják rendesen a derekat, ez megintcsak hosszabb utazáskor derül ki, és bevallom öszintén nem szeretek oránként megállni és 10 percet tornázni.
Az elektromos gázpedál miatt folyamatosan olyan érzésem van, mintha egy játéktermi Sega boxban pedáloznék - csak ez nem ráz.
A váltora nincs egy rossz szavam sem, viszont anyámnak a gyenge csukloizületével kinszenvedés a rükverc. (gyürü felhuz és jobbra hátra)
Csomagtarto a kategoriához mérten elegendö, szükség esetén 5, de inkább 4 személyes.
Menettulajdonság:
Inkább megfontolt mint fürge vagy lomha. 2000/ford alatt persze nincs csoda, de 6000-ig alku nélkül egyenletes nyomatékkal huz. (7000-ig skálázva, piros jelzés nincs.) Ezt 1x probáltam kiváncsiságbol, azt kaptam amire számitottam. Valojában felesleges 4500 fölé pörgetni.
/70-es gyári gumival nem kisérleteztem, de a kasztni ijesztöen tud billegni intenziv szlalomra.
A fogyasztás nagyon változo, városban ha nem pörög 2000 fölé "AKÁR" 5 liter is lehet. Országuton (pályán) 90-ig megdöbbentö 4,5-öt lehet kihozni de a legkisebb emelkedö vagy ellenszél hatására 6 litert produkál.
Viszont az autopályás 130-nál 8 liter számomra elfogadhatatlan egy 1,2-es motortol, 3600-as fordulaton. 140-150-nél simán 9 liter 2 trafi között, emelkedön a cpu szerint 11-13 litert kortyol, ugyhogy már csak gazdasági szempontbol sem érdemes kitaposni a szerencsétlen belét. (Az M1-esen dimbes-dombos 130-at tartva 8 liter átlag.)
Nem az én autom, ezt tudtam elöre, nem is fikázni szándékoztam, viszont aki olcso, relativ kényelmes közlekedési eszközt szeretne, akkak tudom ajánlani, feltéve, hogy a számomra negativ tulajdonságokban kompromisszumot köt.
Hibalista
- ABS 3500 km-nél. az elsö 200 méteren haladáskor kattog, legkisebb fékezésre "üt", aztán kigyullad a lámpa, és megszünik müködni. megvagyok nélküle, még nem volt idöm szervizelni.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Szabó, Érd. nem az ö hibája hogy valoszinüleg egy "hétföi" kocsit fogtunk ki.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo 1,4 16v (2001), Passat TDI Aut. | Következő autója? | Marad + Peugeot 106 Quicksilver a Passat helyett :P |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
