Szeretnivaló olasz forma - Punto 1.2 8V 2001 3 ajtós
Szöveges ítélet
Az autó olaszországból érkezett kisseb töréssel az elején, amit otthon a garázsban meg lehetett csinálni. Kellett bele 2 új lámpa ami újabb modellből lett kivéve és ez már nem párásodik(, mert az elsők még igen), meg lambda szonda mert eltörött. Most leszek túl az összes motortartó szilentbokk cseréjén. A karambol miatt cserélt alkatrészeken kívül csak olajat cseréltem benne. Idegesítő hogy a kuplung néha rángat, de ha finoman bánok vele akkor viszont jó. Nagyon tetszik a belseje bár a műszerfal alsó részét ami egyébként világosszürke volt befestettem pirosra, mert valszeg egy gyereküléstől elég csúnyán karcolódott, szép munkát végeztek a festők. Az olaszok az alapból kihagyták a szervót, ami bizony szélesseb kereknél hiányzik. Van benne központizár, meg elektromos első ablakemelők, amikkel semmi gond sincs. Le szeretném cserélni egy újabb 1,3-as multijetre.
Fogysztása nagyon jó, egy tankkal amikor mértem 900 km-t lehett menni. Ebből az utosó 200 csak városban, kb 400 autópályán 120-szal, a többi meg átlagos kanyargós magyar utakon Győrtől Letenyéig. Ez 5,2 L / 100 km. Városban nemmértem, de a kombinált reális érték az én autómnál 5,5 L körül mozog.
Ez a 4. fiatom az utóbbi 8 évben. Az első egy 0km-es l. es Punto, (egyszer volt rossz, 1 évesen meghalt a belső ventillátor kapcsolója vagy reléje, garanciában javították, + egyszer kirabolták) 5 évesen adtuk el. Ezt követte egy baklövés - egy hirtelen felidulásból elkövettet 1.6 -os leharcolt Tipo megvétele, amin szinte minden rossz volt leszámítva az oly sokak által kritizált DGT műszerfal, másfél évig szívta a vérem. Seicento volt a következő 2004 őszén, ami szintén olasz import, elől hátul koccant, nagyon jó volt csak kicsi. Ezt követte 2005 nyarán a Punto II. Fiatos vagyok, rosszat nem tudok mondani csak az öreg autókra.
Hibalista
- Kézifékre a bal oldali alig reagál, még nem néztem meg hogy mi baja van.
Ide hordtam szervizbe
Lambdaszonda hiba kiderítésére márkaszervízbe vittem, 2 szer volt ezen kívül agytörlésen a légzsák kijelzője miatt. Az én és a festők hibája miatt ugyanis megszakítottuk az áramkört.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Minden mást otthon csináltunk, - nem nagyon volt mit. ( olaj csere )
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Seicento | Következő autója? | 1,3 Multijet Punto, estleg Stilo JTD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
