Stílusos országúti király
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem, van lelke, nem egy Opek Corsa vagy Suzuki Swift. Elég kevés van belőle, ez is jó pont. Ha benyomod a kuplungot, érzni, hogy nem női autó (kemény, de nem zavaróan, csak akkor tűnt fel, ha másik autóból ültem vissza).
Ami jó: két személynek + 1 gyerek kényelmes, megfelelő helykínálattal, gazdaságos -> nyáron 5-5.5 télen 6-6.5 /100km (a legtöbb 7.4 volt, autópályán végig 170), ha kell dinamikus (országuton 90 -nél vissza harmadik és 4 sec alatt 120 -> könnyű vele előzni, nem kell lendületet venni), a vezetési helyzet jól beállítható, igen jó a kanyarstabilitása, nincsenek veszélyes reakciói (ha nagy gázzal mész bele a kanyarba tolja az orrát, de a gáz elvételre rögtön befordul), a belső tér gyönyörű, plus kárpit az ajtókon, kétszínű műszerfal (még most sem zörög, csak a CD lemezek a kesztyűtartóban), szépek a műszerek, jók a lámpák is, főleg az országúti.
Ami lehetne jobb: hátsó ülések nem túl kényelmesek, főleg a hátsó futómű keménysége miatt, kicsit rövid az 5. -> vagy kellene a 6. , a tatbányai szerviz egy mocskos szemét csaló banda, de ahogy hallottam a többi Fiat márkaszerviz is ilyen, szerencse, hogy nem volt vele semmi gond csak a karbantartás (2 szerviz után vettem észre, hogy 4 liter olajat számolnak el, mikor csak 3 liter fér a motorba) azóta a BOSCH -hoz viszem, elég drága a biztosítás, főleg a CASCO, kicsi indulásnál a motor nyomatéka, meg kell szokni, hogy induláskor ne fulladjon le vagy ne pörögjön túl -> de cserébe igen jó a gázreakciója, rögvest felpörög.
Összegzés: a kis kategória legjobbja, persze nem érhet fel a felsőbb kategóriákhoz, de a OPEL Corsa, WV Polo egy unalmas, jellegtelen szekér a Punto -hoz képest. Olcsón fenntartható (kicsi fogyasztás), megfelelő akár családi autónak is 1 gyerekig. Ha lenne belőle kombi, most azt vennék, persza az már nem volna ilyen szép (lásd Skoda Fabia - Fabia Combi, Renault Clio - Thalia ).
Hibák: csak egyszer kellet megállnom műszaki hiba miatt, amikor a hátsó kipufogó dob hegesztése lerohadt. Az autó ment volna, csak húzta a dobot maga után. Kiszáltam, leakasztottam a dobot a gumibakkal együtt (miután kihült), aztán indulás tovább. Király volt, amíg fel nem tették az új dobot. Állat hang, érezhetően nagyobb nyomaték 3000 felett, persze többet is fogyasztott.
Kár hogy meg kell vállnom tőle, de a család nagy úr, kell a kombi.
Hibalista
- fék -> csak be kellett állítani
- akku -> 4 év után
- hátsó dob -> 5.5 év után
Ide hordtam szervizbe
Tatabánya Riegler
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa A | Következő autója? | Opel Astra G Caravan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
