A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic KOPOGÓ Punto 1.2 8V 60Le 

Az ítélet értékelése
2,0(2 db)

Punto II, az állatorvosi ló

Szöveges ítélet

Üdvözletem minden Olvasómnak


Segítséget kérek a kopogás / klattyogás (nem csilingelés) jelenség megszüntetéséhez.

Az autó FIAT Punto II, 2002, 1242ccm, 8V, hengerenkénti bef., nem hidrotőkés, nem klímás, mot.188A4000,

olaj 5W/40 Full synt., km 63000, szelephézagok az előírtak.

Ha egy éjszakát áll és hideg volt (fagyott), akkor az első indítás után kopog, ha jól hallom, csak egy henger. Kicsit ahhoz hasonlít mint amikor csapágyas, csak halkabb.

A fordulat növelésével csak a szaporasága változik a hangerő nem !
Gázadásra sem jellemző a hangerő növekedés.
Kupplung benyomásra sincs változás a hangban.

Gyanús volt a 4. henger befecskendezőszelepe, ezért egyszer megmelegítettem és így indítva nem volt kopogás. Ezen felbuzdúlva kicseréltem az összes befecskendezőt nagyon keveset futottakra és jött a pofára esés, mert csak kattog (ezt csak egyszer csinálta, mert azóta nem volt fagy)! Igaz nem pont az a tipus került bele IWP116, hanem szintén 1.2, 8V, de klímás-ból kivett 4db IWP095-ös. Nem kizárt, hogy ezek többet adagolnak és ezért klattyog. Az eredetiek közül meg egy adott több naftát, mert betojt.Ha valakinek van adatlapja a két befszelepről., kérem tegye fel.

Ha az indítás után, amikor kopog, egyből megállítom és azonnal újra elindítom, megszűnik a kopogás !!!???, ezután egész nap nem jön elő a hang. Na ettől a jelenségtől megáll az ész, hiszen ekkor még minden hideg (olaj, elektronika, befszelepek. ...) csak a főtengely fordult egy párat!

Ha kopog és megyek vele, kb a fél üzemi hőmérsékletnél elhalkul és elhallgat, ezután egész nap nem jön elő a hang.

Ha kopog és megyek vele, amíg motorfék van elhallgat, de az alapjárathoz közelítve előjön a hang (ha még nem üzemmeleg).

Mivel kevésszer volt fagypont körül mifelénk, klímakamrám nincs, nem sokat tudtam próbálni.
Az autó egyébkén tökéletes, mindig jól indul, fogyasztása, gyorsulása is átlagos, gyertyák szépek, a befecskendező szelepek tiszták, az STP injector tisztító adalék semmit sem
segített, a műszerfalon nem jelzett ki még semmit.

Ha van valakinek tippje, tapasztalata, kérem segítsen.
Előre is köszönöm

Hibalista

- ajtózár, szelepdekni tömítés, veztengely. tömítés, olajleeresztő csavar, kipufogó, vezszíj. feszítő görgő!!!

Ide hordtam szervizbe

sk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? R5 Következő autója? ?????
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)