A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1.8 HGT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ne ítélj elsőre!

Szöveges ítélet

A gép májusban került hozzám, egy utólag végzetesnek mondható elgyengülés miatt, ugyanis az olasz autókat direkt kerületem a hírük miatt. Nem sokat tudtam a típusról, csak annyit, hogy kicsi, nagyon erős, és kemény a futóműve. Na, mondom menjünk nézzük meg, és ha már ott járok abban a városban, legfeljebb felhívok még néhány másik autóst is, hátha megtalálom az "igazit". Megnéztem, és a formája nagyon tetszett. Mikor elvittem egy körre, persze nem éreztem benne semmi különöset, hogy miért lenne ez a kocsi nagy szám. 3-4000-ig pörgettem csak, nehogy megszóljanak, hogy élményautózni jöttem. Persze addig is jól húzott, de nem volt egy adrenalinbomba. Mikor visszaértünk a kiindulópontra, helyet cseréltünk a tulajjal, és olyat mentünk, hogy azt hittem kiesek az ülésből. Ugye a változó szívószelep vezérlés miatt a kocsi pont 4000-es fordulat felett kel igazán életre, akkor húz csak igazán, ezért ha ki akarjuk hozni belőle az állítot, akkor felette kell tartani a fodulatot. mivel előtte még nem nagyon ültem ilyen kocsiban, kiszállás után kicsit meg volam szeppenve az élménytől, de akkor már tudtam, hogy meg van véve. (és szerintem a tulaj is) :)
A kocsi normál használatnál annyira kezes, hogy a párom is nyugodtan el tudja vezetni, minden gond nélkül. nem ugrik, nem nehéz a kormány, és a kuplung, szóval olyan mint egy városi kisautó.
Sokakat meg is téveszt, hogy külsőre nem nagyon lehet megkülönböztetni egy 1.2 sportingtól.
Ezzel nagyon sok autósnak lehet meglepetéseket okozni, mert nem gondolják, hogy nagy motor van benne. Azok az ismerősök, akik először látták, mind megkérdezték, hogy miért vettem meg ezt a fostalicskát, de csak addig viccelődtek, amíg el nem vittem őket egy körre. A viccelődésből egyből újjongás lett. :) A formája egyébként nagyon olaszos, nekem nagyon bejön a két kis beömlő elől, és hátul, szerintem az adja meg az autó karakterét. Nagyon merészen játszottak a tervezők az élek, és ívek kombinációjával, aminek eredményeként az autó formája a lassan 9 éves kora ellenére sem elavult. A színe is elég feltűnő, ezért nehéz vele úgy közlekedni, hogy ne nézze mindenki az utcán. Az ismerősök azt mondják rá, hogy "strandkorlátkék" :)
Hála Istennek sikerült egy olyan példányt kifogni, aminek a jelek szerint előzőleg olyan tulajdonosai voltak, akik nem hajtottás szét a kocsit, viszont kicsit béna vezetők voltak. Erre abból következtetek, hogy több elem újra vol fényezve, de egymástól távol, és úgy hogy szerkezetileg az autó nem sérült, mert a váznyúlványok, és a merevítők mind sértetlenek. Egyébként a gép még 130000 km után is nagyon szépen és pontosan fekszi az utat, kanyarban rendkívűl jól tapad. Ennek ára, hogy természetesen kicsit veserázós.
A motor valóban nagyon erős, amire rátesz még egy lapáttal, hogy nagyon könnyű kasztnit kell vinnie. 132 lóerőre 1040 kg. Ez igazán nem sok. Éppen ezért a még nála akár 20-30 le-vel erősebb nagy autókkal is tudja tartani a tempót. A fogyasztása, ahogy azt előttem szinte mindenki leírta, csak a cipőmérettől függ. Nyáron a minimum fogyasztás 6.7 lietr országúton, de az én dinamikus stílusommal se megy 7.8 fölé. vásoban 8.2 liter. Télen tényleg megeszi a 10 litert, mert hatalmas hűtője van, ami miatt nehezen melegszik fel, így szinte addigra melegszik fel, mire elérsz vele oda, ahova indultál. A klíma elég gyenge, olyan, mintha rosszul működne, pedig semmi baja, egyszerüen nem tudom mit gondoltak a gyártásnál. Az elektromos berendezések a jobboldali abalakemelő kivételével mind, hibátlanul működnek.
Az olasz autókkal szembeni előiítéletemnek ezennel vége! :) Sőt tovább megyek, eddig kevesebb gond volt vele, mint eddig bármelyik német autómmal. (kopp kopp) Lehet, hogy csak én fogtam ki belőlük rosszakat, és egyébként nagyon jók, de nálam ez így alakult.
Végső következtetésként annyit, hogy ez egy olyan kis autó, ami bár némi kompromisszumot kíván, de cserébe olyan élményt tud csempészni a hétköznapi autózásba, hogy később hajlamos leszel beleesni abba a csapdába, hogy ha váltásra kerül a sor, nem akarod majd alább adni!

Hibalista

- - Néha egy-egy izzó kiég, de nálam nem gyakrabban, mint a többi típusnál
- - a jobboldali ablaktörlőlapát mechanikája elfáradt (típushiba ami orvosolható)
- - nekem elromlott, a jobboldali ablakemelő de csak az én lustaságom miatt nincs még most se megcsinálva :S

Ide hordtam szervizbe

Egy helyi szerelő, akire bármit rá mernék bízni. Tényleg bármit megcsinál

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? corsa B 1.4 Következő autója? Alfa Romeo MiTo. T-Jet 155 LE
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)