A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Classic (1999)

Punto Classic 1.2 16V HLX 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Egy Punto II imája - Bárcsak japánnak születek!!! :(

Szöveges ítélet

Punto II, 2001 1.2 16V HLX

Egy kis bevezető
Első kocsim egy 1990-es Seat Ibiza SXi volt (a Ladát nem számolom, mert nem volt a nevemen). Nem mondom, ment mint a golyó, pedig ki tudja hányadik gazdája voltam, és szerintem én voltam vele a legkíméletesebb, pedig azért én is hajtottam. A gyári majd. 100 lóból leadott vagy 80-at, mindig volt valami idegesítő kis hibája, és valahol mindig zörgött. De becsületére legyen mondva, mindig elsőre indult, soha nem hagyott ott sehol, rendesen fogyasztott, még az én talpam alatt is (1500ccm, „Porsche motoros” – valakinek gondolom jelent is ez valamit, 15 éves ŕ 7,3 liter/100km)
De lejárt az ideje, egyre többet kellett rá költeni, munkahelyet váltottam, távolabbra kellett bejárnom, ezért úgy döntöttem, beruházok egy újabb autóba.
Tudtam az Ibizámról, hogy ez még az olasz autógyártás szellemi és technikai öröksége, és nem is igen akartam még egyszer olasz, vagy olasz beütésű autót venni. Elkezdtem kocsit keresni.
Szempontok: viszonylag kevés kilométer (max. 50-60.000km), fiatal legyen (4-5 év), megkímélt, takarékos, kis motor (a biztosítás miatt) de azért menjen mint a golyó, olcsó fenntarthatóság, elektromos ablak és klíma a minimum… jaaa, és max. 1.5 – 1.7 millió!!!
A keresés szempontjai, a teljesség igénye nélkül:
A francia autókat nem szeretem (elnézést a francia autó pártiaktól, ez meggyőződés és érzelem kérdése)
Német kocsi jó lenne, de abból max. a Golf 4 jöhet szóba, abból is a dízel, az meg nagyon drága.
Skoda? Kevés kocsit utálok annyira, mint a Skodákat (ismét elnézést a Skodásoktól :)
Talán Japán? Na igen, az egyik nagy esélyes egy 4 ajtós Honda Civic lett volna :) Máig a szívem csücske :(
Olasz? Valahogy a Punto 2 mindig is tetszett … De az Ibiza … De állítólag ezek már nem azok a Fiatok …
Végül is a két győztes: Honda Civic és a Punto II!
Jártam jó pár kereskedésben, bújtam a netet, és sokat telefonáltam. Megnéztem pár Puntot és Hondát. A szerelők és a kereskedők a Puntókat javasolták. Azt mondták „ugyan abban az árban (1.5 – 1.7M ) inkább Puntót vegyek, fiatalabbak, kevesebb a kilométer, és ezek már nem azok a szétesős, örökké beteg olasz autók családjából valók”. Hát legyen. Jó állapotban lévő, a kritériumoknak megfelelő Honda jóval 2 milla felett van, és amúgy is megakadt a szemem egy szép Puntón. Na de ahogy az ország egyetlen pánk autós műsorában, a Total Car – ban is megjegyezték már, azt hiszem pont egy Alfára mondta valamelyik jeles műsorvezető – tán pont a Bacsó? – hogy „… ezzel a kocsival csak az a baj, hogy nem Japánok gyártották!!!” Na bumm? Akkor most melyiket???
Nem húzom tovább … megvettem a Punto-t! 2001-es Punto 2 HLX. Miért is? Tetszett a formája, meg sok jót hallottam róla. Kevés kocsinak tetszik annyira a lámpája, mint az övé, van benne minden … had ne soroljam fel hogy mik, ez egy HLX :). Azt hiszem szerencsém volt (vagy ki tudja?). A kereskedésben is megtaláltam, meg a neten is. Amikor egyszer elmentünk egy cimbivel kocsikat nézni, „tök mákból” mikor ott álltam a kocsi mellett, és felhívtam egy számot … hogy - hogy nem, pont azt a fazont hívtam, akié a kocsi volt. A kereskedő 1.7 –ért árulta, a tulaj odaadta 1.5-ért (mázli???) Megvettem! (Még szerencse, hogy a kereskedők nem tudnak szemmel ölni :)

A kocsiról (végre :)

Volt/van rajta egy kicsi horzsolás a jobb hátsó ajtón. Valami kretén nekiment egy bevásárló kocsival – a volt tulaj szerint. Ettől eltekintve klafa volt a gép :)
49.000km volt benne, mikor megvettem. Nagyon tetszett, hogy hozzá sem kellett nyúlni 60.000-ig, olajcseréig! Az Ibiza után ez egy álom :) Csak egyszer vittem el, megnézetni, rendben van – e a gép. Igen volt a válasz.
Szóval az első 10.000km. Asszem talán egy izzócserém volt, SEMMI MÁS!!! De a tapasztalatok gyűltek.
A kormányoszlop felöl zörög valami. Mint nemrég megtudtam, a Fiat 2001. február 13-a és május 21 között világszerte (nagy szavak :) 70.000db Punto-t hívott vissza a kormányoszlop rögzítési hibája miatt – azt is megtudtam, hogy végül is csak egy csavart kellene meghúzni, de egy fél nap kivenni a kormányoszlopot! … Marad.
A váltóból néha valami kattanás hallatszik, mikor kettesbe teszem. Nem a váltó a beteg, hanem maga a váltókar csapágyában kattog valami. Tiszta műanyag az egész, bovdenekkel meg minden. Javítani nem lehet, csak cserélni. Marad … ez is.
Kipufogó dob szépen rozsdásodik a hegesztéseknél, és a préselt részeknél. Majd kap egy sportdobnak álcázottat :)
67.000km környékén vettem észre, hogy valaminek furcsa szaga van a kocsiban. Állott pocsolya szag. Légkondi. Nyáron sokat használtam – azért van – és valahogy, talán a Fiat cég egyik „vicces” szerelője valamit hanyagul szerelt össze, és nem kifele csöpögtette a kondenzvizet a cucc, hanem az anyós ülés kárpitja alá. Komolyan mondom, 40perc üzem alatt, 2-3dl vizet termelt!!! Szó szerint pocsolya volt az ülés alatt!!! De végül is sikerült megcsinálni (ülés kárpit kiszed, szigetelő kiszárít, sziloplaszttal körbenyom). Ez szerencsére
0 HUF – volt. Rozsdásodni még nem kezdett, nagyobb kárt nem szenvedett. De a bosszúság és a beleölt munkaórák …
70.000km Olajcsere, OK … hátsó féknek kezd furi hangja lenni …
71.000km körül ki kellett cserélnem a komplett bal első lámpatestet, mert hogy szanaszét olvadt a belseje – után gyártott :( Mint kiderült, volt már cserélve, meg ahogy jobban meg nézegettem, mintha a bal első sárvédőnek vizesen mintha egy hangyányit más árnyalata lenne. No comment :( De a kasztni nem sérült … annyira:)
Az eredeti lámpa bolti ára 45.000HUF. Az után gyártott csak 15.000. Sajna az utóbbit választottam. Elvből nem viszem el a kocsit apró dolgokkal szerelőhöz, nem hogy még szervizbe! Az Ibizán és a fater Ladáin megtanultam kocsit szerelni. Kicseréltem magam a lámpát, „majdnem tökéletesen passzolt”. Csak egy-két rögzítő fül törött le menet közben míg beszereltem, kicsit mókolni kellet, de hát mérnök volnék, vagy mi, megoldottam :) Most arra várok, mikor olvad szét ez is …
72.000km A karter gáznál van egy pici gumicső, nnnaa az eltörött, 3.000 HUF, magam cseréltem.
80.000km Olajcsere, + gyertyák, OK. Megnézettem a szerelővel a féket, kezdett érdekelni …
A kocsi egyik gyengéje, a dobfék. 4 betétből 3 normálisan kopott, de a 4. totál vasig, innen a hangja. Addig - addig piszkáltuk, míg rá 2 napra szétment/kiugrott a munkahenger az aszimmetrikus kopás miatt (vagy a franc tudja miért), és elment a fékem. Ez a „kis apróság” 26.000 HUF - al rövidített meg.

Folyt. köv.


Összességében, meg volnék elégedve a kocsival. Sajna rá kellett jönnöm, hogy ez is csak egy olasz kocsi. De mit csináljak, 4 évre írtam alá a papírt, addig megmarad! Menni megy, 6.2.őt fogyaszt, egy év alatt 30.000km (sok/kevés), itt-ott zörög, de működik rajta minden!. Remélem nem nagyon kell rá költenem a közeljövőben.
Azért nem olyan rossz autó ez. Ezek az apróságok, hogy néha kattan egy kicsit a váltó, meg beázik a légkondi, vagy leolvad a lámpában a foncsorról a fényvisszaverő réteg, sokaknak fel sem tűnne! Apámnak, egy átlagos női, vagy technikai érzékkel kevésbé megáldott sofőrnek tuti nem tűnt volna fel! De nekem igen.
Amúgy a kocsi tele van olyan dolgokkal, amit egy 500.000-el drágább Golfban sem biztos hogy megkapok: ABS, elektromos ablak, plüss kárpit, City servo, beépített ködlámpa, 2 légzsák, stb. … 180km/h a vége, és szép a kocsi :)
Volt egy koccanásom is. Pest, piros lámpa, taxi (Skoda Octavia) hátulról. Elkapta a kocsim jobb hátulját. Lökhárító kicsit leszakadt, kicsit eltörött és behorpadt. A kasztninak semmi baja. Az Ocatvián leszakadt a lökhárító, kitört a bal indexbúra, és vagy 2-3cm besüllyedt a világítótest. Ergo a Skoda majdnem nagyobb kárt szenvedett, minta Punto. Lehet hogy nem is olyan gyenge a Punto kasztnija??? :)

Amit költöttem rá pluszban:
4 téli gumi + Zene, sok sok zene! MP3-as fejegység, erölködő, mályláda, előre hátra rendes hangszórók, alufelni. Hihetetlen mennyire feldobta a kocsit az alufelni, hát ha majd kap egy kipufogót megy egy szolid ablaksötétítést is:)

Konklúzio
Megbántam – Nem bántam meg? Mi mást vehettem volna? Ki tudja milyen kocsit fog ki az ember? Majd 10 év múlva okosabb leszek, amikor a 4. kocsimat koptatom :)

Hibalista

- Hátsó fékbetét + munkahenger - ca. 20.000HUF
- Kartergázcső – 3.000HUF
- Bal első lámpatest – 15.000HUF

Ide hordtam szervizbe

Van egy bejáratott szerelőm, akinek már ismerem a hibáit. Nnaaa hozzá viszem olajcserére, apróságokra.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Mikor összetörték, akkor a Székesfehérvári Fiat kereskedésbe vittem, mert a biztosító fizette. De amúgy soha se mennék szervízbe!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 49000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 1990, Ibiza, SXi Következő autója? Honda, VW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Classic 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (406 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)