A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 1.2 60 Cult 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Pöcc

Szöveges ítélet

Első autónak vásároltuk a párommal, a legfontosabb szempont az volt, hogy caki-paki mindennel együtt a vételár ne lépje át a 350000 Ft-ot és legyen öt ajtó rajta. Megnéztem pár típust - egyes Stift, Peugeot 106/Citroen Saxo, Punto, FAstra -, de rendre visszatértem a Punto-hoz, egyszóval tudat alatt már rég eldőlt ez a kérdés. Tetszik a forma (nekem az időtálló kifejezés jut eszembe), tudtam, hogy Az év autója volt, és itt sem írtak róla olyan eget rengető dolgokat. Vidám kiskocsinak tűnt, na.

Ezt az autót egy siófoki kereskedésben találtuk és... nem volt valami nagyon bizalomgerjesztő első, második és harmadik látásra sem: rozsdapettyek, -foltok több helyen, kicsit hangos motor, a kuplung nem az igazi. Ugyanakkor igazi elnöki Punto: elektromos ablak elöl, szervokormány, vezetőoldali légzsák (pár potenciális hibaforrás), plusz osztrák import (erről később). A velünk levő autószerelő rokon - talán azért is, hogy hamar essünk túl rajta, mivel ilyen régi kocsit, bármilyen jól is nézzen ki, cipelünk majd szervizbe eleget - rábeszélt, hogy vegyük meg. Mellette szólt, hogy az árcédulán szereplő összeg egy KPM-műszaki előtti-utáni rendbetételt is tartalmazott és a forgalomba helyezést is sikerült belealkudni. Ráadásul a vizsgahelyen volt ismerős, megbíztuk, hogy amit lehet, cseréltessen ki velük, hátha mi is jól járunk. Így is lett, elhoztuk két hétre rá.

Le lett javítva pár helyen kívül (egy év alatt a hátsó kerékjárati ívben vissza is tért a rozsda, de valahogy mégsem aggódok miatta, ilyen ez a popszakma), már csak bele kellett ülni és menni. Ezzel nem is volt gond, volt pár nagyobb belföldi túránk, gond nélkül vette az akadályt, a második tankolás óta stabil az 5.5-5.2 literes fogyasztás - tegyük hozzá, ehhez kellett a sebességhatárok iránti fogékonyság, de mentségünkre legyen szólva, hogy éppen ezért bemértem GPS-sel, mennyit csal az óra (7%). Azóta én vezetek, a fogyasztás 6,5-re nőtt, de már napi szinten megyünk vele városban és a lábam is nehezebb egy kicsit a (most már) feleségeménél.

A kocsi nagyon szeret minket, mert a kuplung épp az egyik nagyobb túráról hazaérve adta meg magát, pont mikor beálltunk a parkolóhelyünkre. Baráti ajánlatra egy pécsi szerelőhöz vittük el, első kocsi, drágább alkatrész, majd két napra rá megint ugyanaz (ugyanott, tényleg nagyon szeret minket). Elmondása szerint egy műanyag anyacsavar leesett - nem értek hozzá, mindenki döntse el legjobb tudása szerint az állítás igazságtartalmát. Azóta szerencsére azon kívül, hogy nagy ritkán, alacsony sebességnél nehezen veszi az egyest, nincs gond.

Ugyanakkor apró-cseprő hibák vannak bőven: a középkonzolon nincs világítás, a kis kilométerórát nem lehet nullázni, a jobb hátsó ajtó nem nyílik belülről, a csomagtérajtó teleszkóp épp megtartja az ajtót: csupa apróság, amivel nem kell azonnal foglalkozni. A teleszkópot azóta kicseréltettük, a többiről ennyi idő eltelte óta biztosan mondhatom, hogy nem zavaróak, mert akkor már megcsináltattuk volna.

Az egyetlen kis malőr annyi volt, hogy sikerült megpadkázni és kilyukadt a benzinszűrő, viszont volt alkalmam alánézni, mivel az első szerelő beijesztett, hogy "jézusom, szét van rohadva az alja, KÉTSZÁZEZER!!". Utólagos megerősítésként megkönnyebbüléssel nyugtáztam, hogy ádegy frászt, szép, gyanítom megcsináltatta az osztrák tulaj, ádkettő, de jó, hogy nem maradtunk az előző szerelőnél.

Túljutva a kezdeti nehézségeken - lekopogom gyorsan -, van egy rendben működő, pár nem is igazán bosszantó apróság javítását igénylő, takarékos kocsink, ami kicsi is, öregecske is, de a mienk (nem is kicsi, ti vagytok túl nagyok).

UPDATE 2016:

Lett jogosítványom, fél éve hajtom az autót. Meglepően jó, mindent nagyon könnyen, kicsi erővel lehet rajta kezelni, ezért nem nagyon nagy fáradtság vezetni. Az ülések tömése viszont nem valami időtálló, balra csúszok folyamatosan kifelé, de ha látok egy bontottat, akkor megveszem. A kipufogó kirohadt és leesett, gyorsan meghegesztettük és jól el is mentünk vele nászútra Olaszországba (~ 3500 km-t mentünk), semmi baja nem volt, a klíma hiányzott egyedül. Igazából semmi baja, strapabíró jószág.

Hibalista

- Kuplung - több felvonásban - 70000 Ft - Fényezés javítása - 40000 Ft - Benzinszűrő - 4000 Ft - Szilentek - 30000 Ft - Kipufogó - 20000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Pécsi szaki ismerős ajánlásával, Budai Vámnál.Pécs, Borcsev Péter, nagyon olcsó és korrekt (valószínűleg most is az), de valami oknál fogva közölte, hogy ő erre az autóra 20000 Ft-nál többet nem költene egyszerre, így megváltunk tőle.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Pécs, Tászler Jenő - kedélyes öregúr, alaposan megnézi az autót minden alkalommal.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 156 kombi (szar ötlet, tudom)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)