A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 1.1 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Olasz szemét

Szöveges ítélet

Előtte 3 Volvom volt, nem legújabb típusok (340, 740, 850), mind sokat futott, de jó karban lévő darabok. A borsos fenntartási költségek (megutnam, hogy alkatrészekre és tankolásra keresek) miatt vettem egy nagy levegőt és eldöntöttem, hogy veszek egy olcsó, minél fiatalabb és minél megkiméltebb, minél olcsóbban fenntartható kisautót. 3-as Golf, B Corsa és a Punto maradt a körben (Suzukit elvből nem akartam). Végül a nagyon jó árak, a praktikus motor (1.1, tehát kedvezőbb a kötelezője, mint a Corsa 1.2-esének és még 10 lóerővel erősebb is), a szép forma és a nagyon tetszetős, fiatalos belseje megfogott. És volt olyan szerencsém, hogy a szomszédék pont akkor adták el a 99´es, mindössze 67000 km-t futott, sokadik autónak használt Puntójukat és még az elképzeléseink is egyeztek az árat illetően, úgyhogy Puntó tulajdonos lettem. Bár ne lettem volna....
Fel voltam rá készülve,felfogtam agyilag, hogy ennyi pénzért, ilyen kis autótól mi az, amit elvárhat az ember, meg sem próbáltam a Volvókhoz hasonlítani. Fogyasszon keveset, ne legyen vele sok gond és elvigyen mindenhová....
De ez valami szörnyűséges. Voltak nekem régi, szakadt autóim (Trabant, Golf 1-es), de legeslegmerészebb álmomban sem mertem volna gondolni, hogy egy kilencvenes években (ráadásul a végén) gyártott autó lehet ennyire szar.
Ha valaki meg tud barátkozni az alábbi dolgokkal, biztosan meg lesz Vele elégedve, Én nem tudtam, úgyhogy inkább külön váltak az útjaink:
-Kilóméteróra 40 km/h alatt zörög!!!! De nem kicsit...
-Futóműnél kényelemről nem lehet beszélni, ráadásul egy jót sem lehet vele kanyarodni, mert kanyarban kitolja az orrát, utána meg akkorát billen a segge, hogy az ember azt hiszi már borul
-9évesen eltörik a belső kilincs rugója...
-állandóan kopog valami a futóművében. Ha elhozod a szerelőtől, biztos lehetsz benne, hogy egy hét múlva valami más megint kopogni fog.
-67000 km után (1000000%, hogy annyi van benne, mert ismerem az autó előéletét...) az ülés lötyög a helyén, ki van ülve és a kárpit....Hát inkább hagyjuk...
-9évesen, 80.000km után ÁTROHAD ÉS KILYUKAD AZ OLAJTEKNŐ!!!!!!!!!! ilyet még életemben nem hallottam és a bontósok mind azt mondták, hogy ez teljesen normális egy fiatnal, ez a puntók típusbetegsége....NO COMMENT...
-ugyanannyi idősen szétmegy a fötengelyszimmerring és emiatt szétmegy az ékszíj is
-állandóan folyik a szelepfedéltömítés. Ha kicserélik, k.b. fél év után megint kezdi..
-nincs olyan, hogy ne folyna belőle az olaj
-se nyomaték, se erő nincs benne...Egy szenvedés a közlekedés vele...
-csoda, ha nem lóg a kézifékkötele
-széttörik az AC háza és az egész hátsó ülés alatti rész tocsog a benzinben. (szintén típushiba)
-hátső szilentek igen gyakran kihalnak (ez is tipushiba)
-9évesen már rohadt a hátső szélvédőkeret és a motorháztető éle a lökhárítónál igencsak nekiindult, mert a szuper olasz mérnökök olyan jó gumitömitést tettek oda, hogy a tömítés és a motorháztető között olyan jól megáll a víz, hogy egy mosás után k.b. 3 nappal is még vizes...
-ha 3 másodpercnél többet parkolsz a napon hála a k.b. másfeles üvegeknek 60 fok lesz a kocsiban és bármit csinálsz, nem is hül le...
-Fűtése: k.b. 10 perc, mire langyosat produkál. Nagyjából mint halottnak a csók...

A fogyasztásról meg ne is beszéljünk... Az valami gyalázat...
Én Budapest külvárosában járok, általában rövid távokat megyek és abszolút fogyasztásbarát módon... Sőt, állandóan üresben gurulok, ahol csak tudok, hogy spóroljak 1-2 decit.
Ezek mellett nyáron 7 liter körül mozgott, télen viszont 8-9 liter fölé ment!!!!!
Ez egy 1.1-es autótól szerintem gyalázatosan szar eredmény.... (most az 1.6 os golfom eszik 8at...)

Összegezve az egészet, egy divatos, csinos, fiatalos kisautó, valami gyalázatosan szarul kitalálva és borzalmas minőségben, horrorisztikusan szar anyagokből kivitelezve. Néha belegondoltam, hogy ha nekem 80.000 km után 9 évesen ilyen gondjaim vannak, mi lesz ebből, ha már lesz benne 150-200ezer km??? Hányadik olajteknőjét fogja csócsálni a rozsda????????????
Szóval én azt tanácsolom, hogy aki csak tudja, kerülje el nagy ívben. Hiába kedvező az ára, nem véletlenül... Tükrözi a minőségét. Inkább vegyen magának egy minőségi (Opel, VW) idősebb autót 3x annyi kilóméterrel, mert még azzal is sokkal, de sokkal jobban jár.... Mai eszemmel inkább 3-as Golfot vagy Corsát vennék helyette....
Ja és szó szerint eladhatatlan....
Majdnem egy év volt, mire sikerült.....

Hibalista

- Olajteknő kirohadt!!!!!!!!!, első gömbfejek, szilentek, hátsó szilent, főtengelyszimmerring, kilincs rugója eltört, kézifékkötél, hátsó ablaktörlő, fűtőradiátor

Ide hordtam szervizbe

Nagy Sándor, XI, Kondorfa utca.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 850 T5 Következő autója? Golf IV 1.6
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)