Imbolygó, avagy nem kell gyorsan menned, hogy félj... :
Szöveges ítélet
2 és fél évesen vettük, Németországból hozták - nem titkoltan - törötten, és javítás után került hozzánk, eredeti szervízkönyvvel. Annak tanusága szerint a kmórát sem nagyon tekerték vissza. Az utolsó széria volt az I-es Puntoból 1999-ből. Magyarországon ilyen felszereltséggel állítólag nem is árulták. (szervokormány, dupla légzsák, elektromos ablakemelő, központi zár, immobilizer, állítható magasságú fényszórók).
Na javítás minősége gyalázatosan szar volt. A cserélt bal első sárhányót 3 év után, a szintén cserélt motorháztetőt most 7 év után kellett kidobnom, mielőtt a menetszél a pofámba vágta volna. Mindkettő ragyásra rohadt. (Ja? A rend és a reklám kedvéért: Kaposváron vettük egy használtautókereskedőtől, sajnos nem emlékszem a nevére, de istenbizony ideírnám...)
Viszonylag magas felépítésű, kissé imbolygós futóművel, a céges Peugeot 206 után visszaülni bele kész halálfélelmem volt a kanyarokban, pedig az sem volt egy Maserati. :) A jó hír, hogy megvan a száguldozás érzése akkor is, ha lassan mész vele. De legalább a budapesti utakat is elviseli. (Igaz kb 2-szer akkorákat szól a futómű az aszfaltragyákon, mint a 206-osban, de más gond nincsen vele.)
Egyébként szeretjük. Lehet vele 130-et tartani autópályán, még elviselhető zaj mellett. Soha nem állt meg sehol. Ha valami baja volt, akkor jó előre "szólt", igaz, rendesen megkapja 10-15.000 km-enként a szervízét.
Az 1.2-es motorhoz egy rövid áttételű váltó tartozik, a kocsi könnyű, tehát városban egy hirtelen elindulás a zöldre váltó lámpánál nem okoz gondot. Az ereje 155 km/h körül fogy el teljesen 5. fokozatban(ez persze városon kívül... :) ), de annyival úgysem akar vele menni többé senki, miután egyszer kipróbálta.
Viszonylag olcsók az alkatrészek hozzá, ezáltal a szervíz is. A légzsák LED 6 éve világít. Egyszer elvittem márkaszervízbe. A fickó szétszedte, összerakta a légzsákot, akkor elaludt. Azt mondta, kontakthiba volt. Aztán 2 nap után újra kigyulladt a LED, és azóta is folyamatosan ég. Azóta nem voltam vele márkaszervízben... :P
Kicsi kocsi. Pont beférünk asszonnyal meg a gyerekkel, gyereküléssel, babakocsival, utazóággyal, pár napi holmival, de más aztán semmi az égvilágon. :) Csak 3-ajtós, szóval gyerekkel már így nagyon határeset. Mindenesetre nagyobb hely van benne, mint a 206-osban.
Hibalista
- Hátsó lengőkar csapágyak, kuplung, gumiharangok az első féltengelyeknél, hátsó lámpa egy idő után kontaktproblémás
Ide hordtam szervizbe
Nagy Feri, Hévíz
Nem lehúzós, amit egyszer megcsinált, többet nem romlott el.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Urbánkó József, Bicske
Mint a fenti
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | P126 :) | Következő autója? | Mondeo vagy Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
