Igazi méregzsák
Szöveges ítélet
Az autó még gimis álmom volt. Nagyon nehezen találtam gyári állapotút, épp olaszországból hoztak be 2. szériásat (ráncfelvarrt belső, sötétített első lámpa, szélesebb beömlő az első lökösön). Fekete volt, és csak a sofőr oldali ajtó volt fújva, amúgy teljesen polír volt, még FIAT szalonos ismerőseim is megcsodálták. 129000km-el vettem, ami nagy szó ebben a korban, az, hogy nem volt visszatekerve, látszott az autón.
Sajnos ennek az autónak nehéz nem nyomni. A gyári 7,9-es gyorsulást ott veszed észre, hogy gyakorlatilag nagyon kevés autó tudja megfogni 120-ig, utána már kijön a kis motor. Egyszer néztem meg a végét, óra szerint 210 volt. Iszonyú ahogy megindul 3000-től, a baj csak az, hogy 5500-nál el is fogy, szóval egyfolytában váltogatni kell, ha tempót megy az ember. A futóműve átlagon felüli, mivel ez az egyetlen Punto, aminek segédalvázra van szerelve az első futóműve, és a stabilizátor is elég merev. A fékek harapósak, de könnyen elfáradnak, emiatt bal láb fékezni nem igen lehet.
Én tuningnak csak egy direkt szűrőt és platina gyertyát tettem bele, a szűrő miatt így gyorsabban felépült a turbó nyomás és hallatszódik a lefújószelep hangja, bár ha megtartottam volna az autót hosszú távra, kivettem volna!
Ha az ember megtanulja vezetni, tényleg nagyon élvezetes tud lenni, sokaknak eláll a mosolya, amikor megindul, és vízen 3-ban is pörgeti a kereket. Mivel én sem tudtam neki ellenállni, párszor meghajtottam a Mártában, amit a hengerfejtömítés nem köszönt meg, valamint elégett a flexibilis cső a leömlő után, meg persze üvegesre égtek a fékek. Viszont forgalomban ment egy pálya Astra időt a 24-esen utcai gumikkal...
Mivel nem volt olyan, hogy legalább egy kicsit se nyomjam neki, nálam 12-13 liter evett. A fentit leszámítva egyébként mindig ésszel mentem vele, hidegen sohasem szabad 2500 felé pörgetni, és menet után 3-5 percet várni kell, hadd hűljön, e miatt kicsit kényes mindennapokra. Durván néz ki, amikor sötétben úgy izzik a turbó, hogy bevilágítja az aszfaltot! Érdemes egy-egy nagyobb menet után nyitott motorháztetővel hűteni, akkor nem ég ki a hengerfejtömítés! Ezért csinált amúgy a Cadamuro speckó motorháztetőt, az nem dizájn!
Egyébként az autóval a fentieken kívül semmi baj nem volt, egy vákumcső cserét leszámítva (1000Ft). Az olajat ennél az autónál normális módon ette, kb 0,5 l / 1000km. Persze csak a legjobb, 10W50 v 10W60as olajat szabad bele tölteni!
Összességében fantasztikus kis autó, kár, hogy a mai kis méregzsákok meg sem közelítik feelingre!
Hibalista
- Hengerfejtömítés kiégett, mert egyszer nagyon meghajtottam a Mártában.
Ide hordtam szervizbe
Ismerősömhöz, aki FIAT/Alfa/Maserati specialista.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Seicento sporting | Következő autója? | Brera |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
