Érzelmi kötődés
Szöveges ítélet
2008.12.15.
Eladtam az autót, nem sajnálom. Egyre több baja volt és a városból már nem is mertem vele kimenni. A műszaki lejárt, de így is beszámították.
Utódja egy Renault Megane Limusin 1.6 tele minden földi jóval. Különbség ég és föld, hisz nagyobb (520 literes csomagtartó), kényelmesebb és nagyon jól felszerelt.
A Punti kiszolgált bennünket, szívemhez nőtt. Egyetlen nagy hátránya a főként a kora miatti sok hiba, ami mostmár nem terheli a pénztárcánkat. Ettől eltekintve nagyon szerethető és gyönyörű autó ami elvisz A-ból B-be.
Ha sok pénzem lesz, esetleg veszek egy Punto Cabriót... :-)
A szívem az olasz autóké marad :)))
2008.11.
Jobb hátsó dobfékben valami rugó (csak szettben lehet kapni...)
Csapágy, gólyalábak, valami fékvezetékek (már az új gazdája csináltatja meg)
2008.10.14.
A mester szerint az "alsó hűtővezeték" annak a csőnek a neve ami elrepedt (egy nagy csőrendszer része). Kipótolták a rossz darabot, 4000 HUF-ba fájt.
2008.08.14.
Sajnos vízpumpát kellett cserélni a kisautóban, de így is örülök, mert hamar kiderült a probléma. 17000 HUF volt munkadíjjal együtt.
2008. akkumlátor és vízpumpa csere
2007. teljes kipufogó csere, szilentek, új fékek, izzók, műszerfalvilágítás
Érik a csere...
__________________________________________________
2006.02.
Előzőleg az alábbi autók voltak a családban, melyeket sokat vezettem: Wartburg 1.3 (4 ütemű), Opel Astra Caravan 1.4, Opel Corsa 1.0, Seat Leon 1.6
Munkába járás miatt gyorsan kellett autót vennünk, és nem is értettem hozzá, mire kell figyelni. Mai eszemmel tudom, hogy kb. 50-70 ezeret le lehetett volna belőle alkudni.
Az autó full fapad. :)
Az 1.1-es motor egész jól pörög, városba tökéletes, pályán bírja az utazó 130-at (Csak messze előre és a tükörbe kell nézni, hogy időben meg lehessen vele állni!). Egyetlen titka a fogyasztásnak az, hogy egyenletesen kell vele közlekedni.
Rossz, hogy nincs szervó. Kis utcában lakunk, nekem háromszor kell ide-oda kanyarogni, míg megfordulok, a Leonnal kettőt tekerek és kész. Rossz, hogy a szellőzőrendszer néha büdös szagot áraszt míg be nem járódik. Két apró bizgenytyű néha lejön (végülis12 éves). Viszont van vonóhorog. Az ajtókon a kárpit szép, más autóknak tiszta műanyag az oldala. Jó beleülni, az ülést derékszögbe állítom és nem fáradok el, pedig derékfájós vagyok. Továbbá nagyon tetszenek a magasra helyezett hátsó lámpák, tudtommal először a Puntón lettek bevezetve. Az autó a mai göbölyded formák között nem tűnik ódivatúnak vagy régiesnek - sőt!
Az autó piros, két ajtós, végülis a "szegény ember ferrárija"-val közlekedem :-) Nagyon szeretjük a Puntikát mindketten, feleségemmel együtt! Én kimondottan kötődöm hozzá, takarítgatás, nézegetés... Kettőnknek tágas (hátul nagyobb a hely szerintem, mint a 4 ajtós corsában), kétszer megjártuk vele Ausztriát, sok pályázás+szerpentinek, semmi gond nem volt vele! Ajánlom kezdő vezetőknek, nyugdíjasoknak, fiatal házasoknak.
Hibalista
- 2007. teljes kipufogó csere (17.000),
- szilentek, új fékek, izzók, műszerfalvilágítás + egy csomó apróság és műszaki és zöldkártya (80.000)
- 2008. akkumlátor és vízpumpa csere, jobbhátsó dobfék javítása, csapágy, gólyalábak, fékvezetékek
Ide hordtam szervizbe
Autó-Eskort Kft, (drága volt, de jól megcsinálták)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Egy kis autószerelő vállalkozás, gyorsak, helyben autósbolt is van.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Megane Limusin 1.6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
