A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto S55 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

ÉRTEM HALT MEG!

Szöveges ítélet

Szerintem nagyon jó autó a FIAT! Az én Puntóm az egy 1994-es évjáratú volt.Három ajtós alapkivitel,az Extrák amik benne voltak,
indításgátló,ködlámpa,belülről nyitható csomagtérajtó!
Ezen kívül nem volt benne más!De én nagyon szerettem,mert soha nem volt vele gond,nem hagyott úton sosem!
Az utastér mérete nagy,sokkal nagyobb mint amire számítanánk a külső méreteiből az autónak!A csomagtartó is a kategória átlagát hozza,sőt szerintem annál még nagyobb is!
Nagyon jó minőségű a karosszéria,ezt elsősorban a korrózió állóságra mondom,és az ütközés védelemre!Az autó mikor nálam volt 12 éves volt,garázst soha nem látott az előző tulajdonosnál sem,MÉGSEM VOLT RAJTA KORRÓZIÓ!
Ellentétben azzal,hogy sokan rosszul tudják,és azt hiszik hogy ,,rohadnak"az olasz autók!
Megnyugtatok mindenkit,hogy az 1992-es évtől minden olasz autót GALVANIZÁLT KAROSSZÉRIA, és ÜREGVÉDELEMMEL láttak el,és ELEKTROLÍZISES fényezést kapott!
AZ 1992 év után gyártott olasz autók karosszériájának az élettartalma már nagyon jó!
A futóműve az autónak nagyon jó,de nem olyan lágy mint a francia kocsiké,de sokkal jobb az úttartása!
Már majdnem sportos a futómű,még a széria kivitelű puntón is!

A motor teljesítménye nem túl sok,mert a 8 szelepes 1108 köbcentis erőforrás, 54 lóereje,és 87Nm forgató nyomatéka nem teszi versenyautóvá a ,,kis-fiatot"!
De ellenben egy nagyon takarékos városi autót varázsol belőle!Ami az első 3 sebességi fokozatban elegendő gyorsulást biztosít a 900 kg tömegű kocsinak!
0-ról 100Km/h sebességre 16 másodperc alatt gyorsul 2 személlyel, 19 másodperc alatt teljes terheléssel!
Az autó kényelmesen bírja az autópályás 120....130Km/h utazó sebességet!Itt még elviselhető a motorzaj.De a tartós 140Km/h sebességet is bírja órákon át,akár 5 személlyel is!
A legnagyobb sebessége az autónak 2 személlyel 155Km/h,négy személlyel 145.....150Km/h!
A fogyasztás átlagban 6......7 Liter/100Km között szokott alakulni,de országúti 90Km/h sebességet tartva akár 5,5L/100Km is lehet!
De városban télen,könnyen elérheti a 8.....9L/100Km!
Ha nagyon kergetik az autót,akkor akár 10....11L/100Km is megeheti!
Ezt én úgy értem el,hogy 3 személlyel a versenyeztem a Mátrában a dombok között vele!Ami azt jelentette,hogy végig 2-ben 90Km/h-val,3-dik fokozatban 130Km/h-val szabályoztattam a gépet!Keresztbe autózva,kézifékkel fordulva!
De ez egy rendhagyó eset volt!
Az egyetlen dolog ami nem tetszett a kocsiban,hogy a motorblokk mindig olajos volt kívülről!Nem tudom miért,talán az olasz mérnökök szándékosan akarták,hogy a motorolaj ne csak a belső alkatrészeket kenje,nem tudom,de akármilyen tömítést tettem a szelepfedél alá,akárhogy próbáltam az olajszivárgást elállítani nem sikerült!
Mindig olajos volt a blokk kívülről!de ezt minden Fiat kocsimon megtapasztaltam!
Ennél nagyobb baja nem volt!
Pedig nálam kapott rendesen a gép!Volt olyan,hogy végig szabályoztattam a fordulatot Budapest,és Sopron között!És a motor kibírta,semmi gond nem volt vele soha sem!
Egyszerüen elnyűhetetlen autó volt!Egy Francia,Japán,vagy Német autó már szétesett volna attól,amit ez a kisautó kapott!!!
De még az életemet is megvédte,mert akkor sem ,,kis pályáztam",mikor összetörtem,ott is kitettem magamért!
Egy álló terepest billencs teherautóba hajtottam bele hátulról!
A Tátra billencs állt az út közepén le akart fordulni balra,és várta,hogy a szembejövű forgalom elmennyen,hogy tudjon kanyarodni,de amíg ő várta,hogy befordulhasson,én hátulról odaértem,és egy kicsit ,,megkínáltam".Amikor besatuztam a féket körülbellül 140Km/h-val mehettem,mikor belevágódtam akkor már csak 100....110Km/h körül!De a ,,kis-puntó" a Tátra hátsóhidjában állt meg a tehertaró vázba beleolvadba!
ÉN KISZÁLTAM BELŐLE,AZ AUTÓ ROGYOTT RENDESEN!De Ő feláldozta a szépségét,hogy megmentse az enyémet!
Az utolsó pillanatában is ENGEM SZOLGÁLT VÉDETT!
DERÉK VITÉZ VOLT,ÉS HARCBAN ESETT EL! Ennél szebb halála nem is lehetett volna egy autónak,pláne abban a tudatban,hogy éppen egy ,,szar" Skoda Octaviát gyaláztam vele,aminek esélye sem volt utolérni,mert az csak egy 1.6-os 8 szelepes 75 lóerős ,,szutyok volt"!
Éljen a FIAT!
Mindig is ez volt a kedvenc autóm,és az is marad!
Az autó harcban esett el,ez minden autónak hősi példa lehet!
ÉLJEN TORINÓ,ÉLJEN A FIAT-konszern!!!

Hibalista

- Tengelykapcsoló 208 ezer Km-nél!
- hengerfejes lett 213 ezer Km-nél!
- Termosztát hiba 187 ezer Km-nél!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? SEicento,Puntó,Bravo Következő autója? FIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)