Életem eddigi legjobb autója
Szöveges ítélet
A legels? nyugati kocsim volt. Hosszas Zsigulis, Daciás ny?gl?dés után a család minden pénztartalékát mozgósítva sikerült megvenni. El?ször is bombajó formája volt a gépnek. Az els? évben amíg ritkaság volt szinte mindenki körülgusztálta. Az ELX felszereltségben már sok minden benne volt: kényelmesebb ülés, igényesebb kárpitozás -nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy ekkora kocsiban ilyen kényelmeset azóta sem láttam- fordulatszámmér?, ködlámpa, elöl el. ablak, fénysz?r?s üvegek, színrefújt lökhárítók és mindez feláras metálfényben! Kész kánaán egy Zsigulihoz képest!
A kis 1200-es 75 lovas MPI motor remekül vitte a 900 kilós kasznit, akár négy feln?ttel is stabilan tartotta a 160-at. Fogyasztása ennek ellenére 6-6,5 között volt. Ehhez a motorhoz már elöl-hátul kanyarstabilizátoros futóm? járt így aztán baromi stabil futással áldotta meg a Fiat. Ami meglep? volt az az, hogy a katasztrofális utak ellenére soha nem kellett futóm?alkatrészt cserélni. A szinte állandóan kontakthibás tolatóizzón és a ritkán bekövetkez? motorleálláson kívül -aminek az okát soha nem találta meg a márkaszervíz- soha semmilyen m?szaki hiba nem fordult el? vele és sohasem hagyott ott. Ezt a leállást is úgy kell elképzelni hogy leállt, egy rövid b...a meg a tulaj szájából aztán inditózás és már mentünk is. Nem zörgött, nem csörgött, nem rozsdásodott még hatévesen sem! Hej, ha a mostani Fiatok is így lennének összerakva... Az utolsó években aztán már kezdett hiányozni az ABS, a klíma /ezekre akkor még nem futotta/ és a nagyobb sebesség ezért vérz? szívvel lecseréltem egy Impreza WRX-re.
A 90-es években gyártott Fiat-ok /Punto I, Bravo-Brava, Marea, Coupe, Barchetta/ óta sincs a gyárnak olyan gyönyör?, dinamikus és megbízható típusválasztéka. Ezekkel a manapság gyártott égbekiáltóan ronda, alulmotorizált és gagyi kocsikkal /Stilo, Idea, Panda/ a büdös életben sem fog a Fiat kilábalni a totális cs?ddel fenyeget? válságból.
Hibalista
- kontakthibás tolatóizzó, néha spontán motorleállás, izzó,gumi,aksi csere - és ennyi
Ide hordtam szervizbe
Az éppen aktuális kecskeméti márkaszervíz /az utóbbi 8-9 évben volt vagy négy/. Mi a véleményem róluk? Hozzáértés, szakmai tudás az nulla, és mindennek az árát megkérik rendesen. Az a tipikus üssük-vágjuk ide a pénzt és csá típus. Kizárólag csak a pecsét miatt tettem be a lábam hozzájuk -de szerintem ezzel nem vagyok egyedül- egyébként mindent amihez nem kellett emel? vagy speciális szerszám én csináltam. Ezért egy vérszegény ketteskét ítélek meg nekik.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | Subaru Impreza WRX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
