Átlag autó
Szöveges ítélet
Ez volt az első fiatalabb autóm amit "gondos" magyar tulajdonostól vettem . Igaz , bekalkuláltam az elején , hogy 100 ezret esetleg rá kell majd költeni (ennyit le is alkudtam az árból) , de nem így lett , inkább 250ezer körül állt meg fél év alatt . Nem , nem roncsot vettem , csak egyszerűen a Puntok futóműve ennyit bír , 60-70 ezer Km körül szétmállik . Vagy korábban . Ehhez gondosan asszisztálnak a pesti utak .
Az alkatrész árak szerencsére nem túl magasak , csak sajna igen silány utángyártás folyik (tisztelet a kivételnek)
Mondjuk a generátor ház szétrepedés picit odab@szott , mivel javíthatatlan és 60ezer egy új generátor ami persze szintén hajlamos a repedésre . Jó hír , hogy van olyan ami nem reped . BOSCH . 110 ezer .
A kipufogót viszont érdemes egyben kicserélni , mint foltozgatni ,
mert addigra már úgyis olyan mint a szita . (én a lakótelepi parkolóban cseréltem le)
Egyébként megbízható autó , mindíg indul , egyszer sem hagyott cserben . A fogyasztás átlag 6.5 télen 7.5 körül alakul , bár én csak városban használom . Méretéhez képest kényelmes , az enyém 3 ajtós úgyhogy abban elöl egyenesen királyság van térkínálatból , meg ugye az ajtó is nagyobb , könnyebb beszállni ... így 30év és 100Kg felett ;-)
Összeségében egy átlagos kocsi ajnározni felesleges , mert annyira nem jó , de az 1* -os hozzászólásoknak is kevés valóság alapjuk van ;-)
***MOD (2008-05-07)
Annyi változás van , hogy a BOSCH generátor ház is elrepedt 2006 karácsonykor :(
Úgyhogy felújítottat vettem (20 ezer)
Más baja viszont nem volt , gondolom mivel már csak ~10.000 Km-t ment két év alatt ... közelebbi munkahely :)
A fogyasztás így viszont magasabb : nyár 7,5L , tél 9L (Bp)
Update: 2012-01-18.
Még mindig megvan :)
Igazából nem sokat kellet rákölteni mostanában, a felújított generátor azóta is bírja.
Az elmúlt 3 évben volt egy hűtő, egy fűtőradiátor és egy vízpumpa csere.
(és természetesen 10ezrenként olaj+szűrők)
Most 170 ezer van benne.
Hibalista
- Első lengéscsillapítók (110 ezernél) - Első féktárcsák (80e-nél csere) - Jobb/bal lengőkar (gömbcsuklók ugye...) - Hásó lengőkarok felújító (bal1x jobb2x) - Hátsó híd szilentek (100ezernél az összes) - Kipufogó hátsó tag - Generátorcsere mert a ház elrepedt *** - Kuplung felújítás 110e-nél - 5.ajtó teleszópok csere - - Ezeken kívűl már csak az egyéb kopó/fogyó alkatrészek :-) - Ja, a motor szelepfedelénél örökösen folyik az olaj , ez ellen nincs mit tenni ... -
Ide hordtam szervizbe
Egyszer kétszer ha nagyobb munka volt rajta egy maszek autószerelőhöz , egyébként magam javítom .
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | UNO | Következő autója? | Fogalmam sincs , hogy mit kéne venni |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
