Amit el lehet várni egy kocsitól
Szöveges ítélet
Nos amikor úgy döntöttem, hogy jópár év szolgálat után lecserélem a Renault Rapid pickupomat valamire, amibe kevésbé kapaszkodik bele a szél 120-nál, még nem tudtam mi is legyen. Igazából elégedett voltam vele, csakhát eljárt felette az id?. Végigjárva az autókereskedéseket, meg átnyálazva jópár hirdetést kötöttem ki egy háznál, ahol megláttam a mostani kocsimat. Elvittem próbakörre, majd egy szervizbe is benéztünk. Végül úgy döntöttem, hogy nekem megfelel.
Ami legel?ször felt?nt az a rugózás keménysége. Abszolút nem a magyar utakra találták ki, viszont kanyarban kellemes stabilitást ad a kocsinak. Másodszorra a motor "dinamikájára" figyeltem fel. Igaz, nem sokat vártam egy 1107 ccm-es motortól, de alacsony fordulaton nagyon lusta tud lenni. Azóta rájöttem, hogy magasabb fordulaton érzi jól magát. Ezt egyébként elég hamar lesz?rtem abból, hogy 4esbe már 60-nál hallhatóan pörög a motor és 5ösbe az ember 90-nél már nyúl a váltó felé, mondván, hogy kell még egy sebességnek lenni, mert mindjárt elszáll a motor a kaszniból. De nincs. Igaz, ezt meg lehet szokni, de az elején nagyon furcsa volt.
Az áttételek kellemesen vannak beosztva, akár 40-nél ki lehet rakni 5ösbe, akkor sem rángat be. Viszont gyorsulni sem nagyon akar ilyenkor.
Ami igen érzékenyen érintett az az olajfogyasztása. 1000 kilóméterenként majdnem megeszik egy litert. Igaz, a szerel? megnyugtatott, hogy a gyári adatok szerint 8 deci az átlag, szóval nem kell aggódnom.
Nagy el?nye, hogy bontókból a gyári ár töredékéért lehet alkatrészeket szerezni hozzá. Amikor kornánykapcsolót kellett cserélni benne az indexrelé meghibásodása miatt, akkor egy 5000 kilómétert futott kocsiból lett beletéve.
Összefoglalva nagyon kellemes városi kocsi, aránylag nagy csomagtérrel. Autópályán viszont nem a legjobb, mivel elég kemény ülések vannak bent, igy az ember az els? 100 kilóméter után már hátfájósan közlekedik.
A dinamizmusáról sem egy hires autó, 100-re majdnem 17 másodperc alatt gyorsul, és 100 felett már zavaróan pörög a motor.
Hibalista
- Kormánykapcsoló (28eFt+Áfa, Bontóból majdnem vadiúj kocsiból 8000Ft)
- Gyárihibás kuplungtárcsa (szerencsére még énelöttem kicserélte az el?z? tulaj)
- Kipuffogó (Már nem emlékszem Ft)
Ide hordtam szervizbe
FIAT Márkaszervíz
(Jó, de eléggé mély zseb kell hozzá)
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Nem irok nevet, de olcsón és megbizhatóan dolgozik. Ráadásul gyorsan is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | RAPID | Következő autója? | Renault R19 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
