A későn érő kamasz
Szöveges ítélet
Kamasz voltam mikor vettük, anyám használta munkába járásra, de késöbb kapott céges autót, így kb. 20000 km mindennapos használat után,nyugis időszak következett, azóta évente 8-10e km-t kap. Mázli hogy anyám finoman használta, nem volt gont sose. Aztán én is kézhez kaptam a kis rózsaszín kártyát, és azóta "első számú pilóta" vagyok. A kocsi egy csoda. A környék ahol lakunk tele van olasz járgányokkal, mindenki szidja (Tipo, Uno). Ennek meg semmi baja. Igaz jobb elöl a göbfej gumi borítása kirepedt és a gömbfej kikopott, minden huplin kopogott.
A gyári lengőkar 30000, utángyártott 17000 Ft. Utányártott van benne. Illetve szóltak a szervízben hogy a kormányösszekötőt sem ártana cserélni, de nem törődtem vele, vszínűleg pénzt akartak kicsikarni belőlünk és eddig nincs baj. Szóval ezt kifogtuk!!!
De a motor, a futómű, a váltó, a kézifék...
A motor olyan erős(54 LE), hogy a gyorsulástól "beszakad a mellkasod", modták is hogy bátran előzgetek (imádom a 7-esen a kamionokat csúcsforgalomban előzni, majd összetojom magam). Cserébe alacsony a fogyasztás, sokszor megyek 110 km/h-val tartósan, és 5,5-6 literrel beéri(igaz próbálok vigyázni, csak előzésnél rúgom ki a pedált). Nyomaték nincs, papíron 150 a vége, én hátszélben megfutottam óra szerint(egy kicsit csal felfelé: Kb. 5-10%-ot), de szembeszélben 100-ról 130-ra két perc alatt ér fel.
A lengéscsillapítók kicsit felpuhultak, főleg hátul és a műanyag sárvédőlap sokszor leütődik(csoda hogy megvannak).
A váltó néha kötekedik, kidobja az 1-2-est de csak ha olyan kedve van (sokszor én vagyok béna, nem markolom meg rendesen a kart). És figyelem: NEM LÓG A KÉZIFÉK HUZAL.
Csomó Fiaton láttam hogy az aszfalton csúszik, azóta ritkán húzom be, és különben is kurva gyenge. Érdekes az is hogy mindenki panaszkodik az elektronikára, pedig nagyon sok Fiatban Bosch ketyere van, sőt majdnem mindbegyikben. Valóban vannak gondok, a Fő-Fő-Fő doboz cseréje általában megoldás, de mire észreveszik...
Valószínűleg a késői darabok nagyon jók, ha mégis vacak, az ritka, és hát nem minden sofőr olyan finom.
Nem rosszak az olasz gépek,mindegyikre érvényes, hogy szervizekre kötelező vinni mert véres bosszút áll ha nem törődünk vele. De még ez sem elég, az első 10e km-en tojást a pedál alá, be kell járatni. Ha elmulasztod életed végéig hordhatod a szervizbe, mert MINDEN széthullik.
Hibalista
- Kipufogó elrohadt - hát istenem!!!
- Gömbfejek miatt első lengőkarok.
Ide hordtam szervizbe
Nagyatád
Merencsics - már megszűnt
A seggünket kinyalták.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Kaposvár
A munkafelvétel rendben, de olyat is kijavítanak ami még jó.
A gyári alkatrész drága, az utángyártott meg... utángyártott.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Astra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
