A gonosz!
Szöveges ítélet
Ez az autó volt egyik álmom megtestesítője! A családban csak fiat-unk van már jó ideje és amúgy is rajongok az olasz autókért, tehát adott volt, hogy miből választok. Az első Gt-t megpillantva azonnal rabul ejtett! Aki látta és ült benne az értette is eme rajongásom okát. Meg is volt ezennel a pénz helye. Ekkor még nem értettem annyira ehhez a típushoz, mint szükséges, ezért néhány apróságot nem vettem észre. Nagyon szerettem ezt az autót, amihez megjegyzem, hogy nem kicsi megszállotság szükséges. Egyszer egy próbaút alkalmával (megemelt turbónyomásnál) kinyomta a hengerfejtömítést. Ez az én hibám volt természetesen. Mehetett szerelőhöz, ahol, miután összerakták nem volt tökéletes. Mivel nagyon kevés ember ért igazán a kis turbo-s olaszokhoz ( vagy egyáltalán a turbo-s autókhoz), rosszul dugták össze a vákumcsöveket. Ezt sikerült nekem orvosolnom. A két esemény között volt egy részleges kábelkötegszakadásom, ami miatt az autó folyamatosan -33 celsius fokot érzékelt és emiatt folyamatosan ment a szivató. Sajnos nemsok idő elteltével az autót csúnyán összetörtem. Nem is volt kérdés mi lesz a következő autóm! Persze, hogy ismét PUNTO GT. Így csupa nagy betűvel! A keresés fél évet vett igénybe, de megérte! Most egy olyan autó van a birtokomban, ami joggal lehet az előző utódja! Attól eltekintve, hogy fullos (de tényleg: bőr, klíma stb.) nagyszerű műszaki állapotnak örvend! Ez az autó kívülről még gyári, de a motor már kapott chip-et, atmoszférikus lefújószelepet, saválló kipufogórendszert és most már sajátkezűleg állíthatom a turbo nyomását! Tudom ezek még nem nagy átalakítások, de a menetteljesítmények sokat javultak. Ezzel az autóval már nem gyorsulgatok, mint az előzővel, amit a kupplung bánt meg. Az a dolog zavar, hogy az emberek nem ismerik a típust és mindenki csak egyszerűen megelőz. De, ha akarom, akkor a legtöbben soha nem látnák az első rendzsámtáblát! Járt már pórul 325i, vti és még néhány erősnek mondott autó is. Legtöbbet 90-100 km/h sebeséggel megyek, de az autó jobban szereti, ha hajtják, de én sajnálom és úgyis nagyon kevés van ebből az autóból! Soha nem szeretném eladni, szerintem meg is marad 2. esetleg 3. autónak! Meg szeretném őrizni a jövőnek! Egyszerűen imádom! Nem mellesleg sok lány is szereti!
Hibalista
- Hengerfejtömítést kellett cserélni az én hibámból, mindkét autóban termosztátot, elöregedett gumicsöveket és még néhány apróságot, egyszer volt egy részleges kábelkötegszakadásom. A legjobb, ha mindjárt van egy tartalék ilyen autónk és akkor 2-ből lehet egyet építeni.
Ide hordtam szervizbe
Én magam javítgatom, csak, ha nagyobb gond merül fel, akkor viszem olyanhoz aki lehet, hogy ért hozzá!(de nem biztos)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valami dízel kell e mellé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
