Uniszex fűnyíró traktor
Szöveges ítélet
A karosszéria szögletes formája a mostanában a miniknél divatos buborék-formánál sokkal jobban tetszik. A műszerfal szürke, monolit műanyag tömbje elsőre taszított, mostanra megszoktam. Viszont egyáltalán nem zörögnek az elemek, az autó teljesen néma, nekem ez fontos szempont az értékelésnél.
Az anyagok ebben a kategóriában szokatlanul jók, csakúgy, mint a belső tér összeszerelésének minősége: tényleg jó, és nem csak a műanyagokra, de a szövetre is igaz (vö. Citroen C2, vagy Suzuki Ignis). A belső tér a kocsi méreteinek megfelelően és nem meglepő módon minden irányban kicsit szűkös, az első traktus viszont kényelmes, leszámítva, hogy a vezető oldalán a térdehelyet a domborodó középkonzol nagyon leszűkíti. Ez hosszabb utaknál kényelmetlenné teszi a vezetést. (Ha hátra húzod az ülést, hogy bővüljön a térdhely, akkor a kormányt nem éred el, mert az nem állítható, legalábbis a Dynamic felszereltségnél nem).
A Panda legjobb része a futómű, ez a kategóriában szerintem a legkiválóbb, de mondjuk egy Astra II komfortjával összehasonlítva is jó: halk és rossz úton is alig ráz. A kasztni alakja miatt egyébként az oldalszélre érzékeny.
A kis dízelmotor is szuper, ehhez az autóhoz tökéletes - a menetdinamika hasonló az azonos motorral szerelt Punto II.-ben tapasztalthoz, azt is próbáltam: A Panda a kisebb súlya ellenére nem tűnt gyorsabbnak, valószínűleg ez is a kasztni nagyobb légellenállásának tudható be. A motor egyébként hidegen nagyon zajos, egyértelműen traktor, melegen viszont belülről halknak tűnik, vagy csak addigra hozzászokik a fül. A könnyített szervó (City gomb) funkcióval a parkolás tényleg gyerekjáték, egy ujjal is körbe lehet tekerni a kormányt.
A tervezési hibák: a fent említett középkonzolon kívül az, hogy a motor hideg alapjáraton a lefulladás határán imbolyog; az A oszlopok beletakarnak az amúgy is kicsi külső tükrökbe; illetve, hogy a csomagtartó csak kívülről és csak kulccsal nyitható, annak ellenére, hogy centrálzár viszont van. Ez pedig szarvashiba, egyszer pakolás közben a csomagtartóban hagytam a kulcsot, és rácsaptam a fedelet, miközben az oldalsó ajtók már zárva voltak - indulahattam BKV-val a pótkulcsért. Nem is értem: ezt hogy gondolták 2006-ban...?
Mindent összevéve tehát jó minőségű, megbízható, elfogadhatóan gyors és nagyon takarékos autó: a szervízek állítólag elfogadható árúak (majd kiderül), a fogyasztás pedig kb. 60% városi, 40% autópályás használat mellett 6.1 liter gázolajból.
Az ár kényes kérdés, ha valaki főleg egyedül ül benne, mint én, akkor szerintem alkalmasabb autó, mint mondjuk egy Dacia Logan. A Ignist ismerem; nagyobb volt, de az egy fos autó, vékony lemezzel (4 méterről lehulló gesztenye behorpasztja - ez az új Swiftre is áll), PET palackból készült műszerfallal, merev hátsó tengellyel. A Panda ezekhez képest egy műszer.
Hibalista
- Egyelőre (7000 km-nél) semmi, bár a kormányszervó újabban halkan nyöszörög.
Ide hordtam szervizbe
Még nem járt szervízben
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Fiat Punto III. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
