Semmi se lehet tökéletes...
Szöveges ítélet
Az autót béreltem egy hétre Görögországban, múltkor egy Hyundai Geztet kaptam (arról is írtam), most ez lett. Beleültem, azt hittem, hogy ez egy sokkal jobb autó, f?leg a kormány miatt, mert ugye van a city funkció, ami tényleg nagyon kényelmes. Aztán teltek a kilométerek, a véleményem változott.
Na de nem akarok a dolgok elébe szaladni, inkább leírok néhány dolgot.
Karosszéria, küls? megjelenés: Szerintem egy kellemes, barátságos forma, komoly és komolytalan egyszerre (>>olasz), igazából semmi érdekes designelem nincs rajta, egy kicsit kockásra sikeredett, kedves kisautó. Kb ennyit mondanék a formáról, beszélek inkább a min?ségr?l. Az ajtóknál az illesztési hézag nagyon kicsi, mindenhol egyforma, ez így teljesen korrekt. Az ajtók szépen csukódnak, a hang is jó, egyedül a határoló miatt van olyan érzése az embernek, hogy mégsem az igazi, de mikor benne ül és magára csukja, akkor az mégiscsak meggy?z, hogy össze van ez rakva rendesen. Az ajtón van egy darab tömítés, sehol nincsen egy második, se a küszöbnél, se a tükröknél, de ahogy észrevettem, ez is tökéletesen teszi a dolgát, szélzaj nem nagyon volt, ez is tetszett.
Bels? tér: Ocsmány m?anyagok, ócska tet?kárpit, nem túl szép forma (egyébként kezelhet?ség szempontjából egyáltalán nem rossz), néhol sorjás anyagok (f?leg az ajtóbehúzónál; egyébként érdekes, mert látszik, hogy sorjás, de nem lehet érezni), de megszokható az egész és azért els?re sem úgy szálltam be, hogy az els? utam valami m?anyagoshoz vezet, ahol majd beolvasztatom, szóval nem akarom én szidni, de láttam már szebbet is. Bent az autóban megint azt éreztem, hogy rendesen össze van rakva. Egyetlen dolog zörgött, egy utólagos JVC CD-s rádió, ebben valami zizegett, de ezenkívül semmi! 14000km-rel, OLASZ autó! Hihehetlen! Bár már volt egy hétig egy multijetes Lancia Ypsilonom (arról is írtam), az talán még jobban volt összerakva, csak hát az mégiscsak egy millával drágább. Szóval zörgés nem volt, a futóm?t?l is csak kellemes hangok jöttek, ez teljesen normális. Az er?átvitel hangja már annyira nem, de err?l kés?bb. Az autóban volt kárpit is, kék, teljesen megfelel?, az mondjuk érdekes volt, hogy az els? ajtók borítására jutott bel?le, hátra már nem. pedig a textilnek öntött forma hátul is ugyanolyan, szóval csak még két ugyanolyan darabot kellett volna ragasztani hátra, de hát úgy látszik, ennyi pénzért ez nincs. Sebaj, úgyis én vezettem. A szék kényelmes el?l, 4 óra után semmi hátfájás, seggzsibbadás, vagy bármi, egészen jó volt, bár én nem tudtam eléggé hátratolni az ülést, végig derékszögben volt a lábam, az zavart, na meg hátul se találtam túl sok helyet. Teljesen hátratolt ülésnél, ahogy én ültem majdnem pont befért az öklöm a két szék közé. Volt még négy állíthatatlan fejtámla, meg öt hárompontos öv. Minek az az ötödik? Akkor talán kéne fejtámla is. Szerintem. Pakolni lehet pár helyre, bár az a három pohártartó, meg az egy darab átpakolható szemetes nem valami szép látvány. Azért összességében nem rossz.
Futóm?: Kormány jó, az autó nem billeg, és kultúrált hangja van az egésznek. Korrekt. Ennyi.
Motor-váltó: És ez az, ami legjobban lerontja. Kezdem a jóval: kettesb?l simán indul (na nem azért, mert olyan er?s, csak jó a kuplung, nem fog hirtelen, meg kis fordulaton egész jól is ,,húz"), 1000-t?l elfogadhatóan húz, 1500 körül van egy lépcs?, ott jobban megy, kétezerötnél mégegy. Ami jó, hogy normális helyen van a váltó, váltani is lehet vele, de akinek ez szempont, az vegyen egy Fordot.
Na de volt pár nem pozitív élményem is a motorral és a váltóval is. Szerintem az ember azt gondolná, hogy egy 1.1-es motort pörgetni kell, és akkor megy normálisan. Na ezzel egyáltalán nem így van, ez mondjuk kis fordulaton egész jó, na de ha pörgetik... borzalmas (mondjuk akkor legalább nem a váltó nyomja el a motor hangját, hanem fordítva). Tehát: 3500-t?l érezni, hogy fogy az er?, 4000-t?l meg már nincs semmi. Egyszer elhatároztam, hogy megnézem, hogy hol szabályoz le, üresben nyomni utálom, hát akkor maradjon a kettes. (Ezt azért akartam, mert - szerintem - a költséghatékonyság érdekében nincs piros mez? a fordulatszámmér?n, így aztán jó a dízelbe is...) Szóval elkeztem nyomni, 3500 fölött már jó hangos volt, aztán valahol 4700 körül abbahagytam, mert szegény nagyon üvöltött, és semmiféle gyorsulást nem éreztem. Érdekes.
Egy másik érdekesség volt a motor leállása. Igen, leállt. Vagy tízszer. Az volt, hogy gurultam kinyomott kuplunggal, (ment a klíma legnagyobb fokozaton, ami minden zajt elnyomott) aztán indulásnál teszem az egyest, engedem fel a kuplungot, nyomom a gázt és nem történik semmi. Gyújtás le, újraindítás, és megy. Egyébként guruláskor, f?leg kinyomott kuplunggal az alapjárat 0 és 2000 között változott folyamatosan - pontosabban, amíg le nem állt. És az volt a jó, hogy ha nem volt kinyomva a kuplung és lassítottam egy fokozatban, akkor három lehet?ség volt: levettem a gázról a lábam, de változás nem történt, fékezni kellett; rángatott (nagyon); vagy baromi er?s motorfék volt (lehet, hogy ilyenkor le is állt volna).
Váltó: Ilyen gagyi szerkezetet még nem láttam (mármint hallottam). Az egyest meg a hátramenetet kivéve minden fokozatban elnyomta a motor hangját 3000-ig, olyan hangosak voltak a fogaskerekek. Váltani mondjuk lehetett vele, de szerintem ez akkoris szégyen. Bár mondjuk nem maradt a kezemben, mint két éve a Multiplaban : )). Nagy volt a forgalom, gyorsítani kellett, hirtelen tettem kettesbe és ez egész váltógomb szoknyával együtt a kezemben maradt, egy szép fekete bot látszott. Bár mondjuk a Multipla egy jó autó.
Na mindegy, volt még pár dolog. Az 1.1es motor kicsi a klímához, nagyon nezen h?t, na meg le is fogja a motort (60-100 ötösben, ketten, klímával: 29sec); megoldás: Multijet. A kormány jó vastag, meg puha, de valami nagyon tré anyagból készül, csúszkál rajta az ember keze. Az állíthatatlan fényer?sség? m?szerek kisütik a szememet éjjel. A lámpa jól világít. Tolatáskor látni a sarkait, mert jó szögletes. A kormányon a City funkció tök jó. A fogyasztás 7.6 volt klímával, hárman, kanyargós úton. Ez ennyi, egyáltalán nem sok.
Na de összegezve az egészet: Ez is meger?sített abban, hogy ne vegyek olasz autót, én nem szeretném, ha ilyen elektronikai hülyeség(ek) miatt kéne szervizbe járnom. Mert annyira nem lehet bonyolult egy 1.1-es 55 lovas motor, szóval akkor legalább m?ködjön jól.
Úgy egyébként nem egy rossz darab, olyan nagyon sokat talán nem kell rá költeni, szerintem normálisan össze van rakva, akinek annyira nem baj egy-két érthetetlen hülyeség, nyugodtan ajánlom, magamnak nem hiszem, hogy megvenném.
Ha valakiben merülne fel még valami kérdés az autóval kapcsolatban, vagy bármivel, amir?l eddig írtam (Octavia, Fabia, Omega, Mondeo, Getz, Twingo, Multipla, Ypsilon, meg még volt 1-2 autó asszem) : henky77@gmail.com
Hibalista
- Semmi, egy hétig volt nálam
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 550 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
