Panda Multijet - a halálom
Szöveges ítélet
Hogy a jóval kezdjem (nem sok jót lehet olvasni sem róla), az a fogyasztása. Tényleg sikerült egyszer 3,8-at fogyasztatni vele, országút, 90-95km/h. VW pártiak vagyunk, bár az a gyártmány sem hibátlan, de ez a Fiat már alvászavart is tudott okozni a családban. Feleségemnek vettük, Pestre is járt vele pályán. Olajcsere periódusra figyeltem, mert írták, hogy felejtős a gyári intervallum. 10-12e km-ként szűrők+olaj.Többször is sikerült lerobbannia vele, először csak biztosíték égett ki (sárga angyal jav. Pesten), aztán már más miatt nem indult be. Párhuzamosan jöttek elő a problémák. Egyszer betoltuk, na az betett a láncnak, motorból csörgés, autó állj, húzás a szervízbe. Lánccsere---6 hónap után kissé átugrott a vezérlés, kárt nem csinált, de szervízbe vissza, garanciás reklamáció...hú, kemény volt. Autó kész, 1 hónapon belül///gondol egyet és leáll. Aztán beindul, 2-3 nap múlva megáll, persze Pestről hazafelé autópályán. Kész voltam!Diagnosztika: túlfeszültség valahol. Nem tom. 2 hét hibakutatás. Vezérlőegységben van hiba. Szakember megoldotta. Hazafelé menet kék füst szállt fel belőle. Porlasztók vmiért behaltak. Porlasztók ki (nem könnyen, mert belerohadtak-10 éves volt ekkor), akkor már izzítót is cserélünk, hiszen reménykedtem abban, hogy autó lesz belőle még (az is belerohadt, kiszedése bonyolult volt). Felújított Bosch került bele (összegeket nem írok, mert nem hinnétek el!). Aztán összeállt, de a párom már nem mert vele elindulni, csak a városon belülre. Az is igaz, hogy emellett van egy Passat PDTDI, meg egy GolfIV. 1.6 a családban, de a kettőre nem költöttünk annyit, mint a Fiatra. Nem meséltem még a rángató kupplungról (minőségi került bele+olasz bowden), erre ugyanúgy rángat, viszont most már a hátramenet is elment. Újabb csere, jobb lett, de nem jó. Mindegy. A beázás a jobb első ablaknál, majd egyszer elöl, a légbeömlőből folyott a víz, dugulás miatt. Az első stab karok 2x is cserélve a bő 6 év alatt, kopogás miatt. Az autó törve nem volt, magyar, szervízkönyves, mi voltunk a 2. tulaj. Sajnos mindenhol a spórolás volt érezhető a belső térben is, gyenge minőségű, kikopó kárpitok, műanyagok, szörnyű, tisztíthatatlan világos ülések. Már lelki okok miatt is az eladás mellett döntöttünk, a neten a legolcsóbb diesel fölé áraztam 40e -el, 1 hét alatt elvitték. Minden javítása dokumentálva volt, kb könyv méretű, vastagságú volt. Végezetül a milliónyi hiba lassú, vagy nehézkes javítása lehet, hogy szerelőműhely probléma is volt, nem csak az autóé, ezért is a 3. szervízt tudom normálisnak minősíteni. Mi így jártunk, ez nem biztos, hogy mindenki így járna egy ilyen Multijet-tel, de érdemes átgondolni az esetleges megvásárlását. Remélem jól járt vele az új tulaja, más már nem nagyon romolhat el benne (ja a turbó- na azzal nem volt gond)
Hibalista
- Első futómű, diesel befecskendező rendszer, elektronika, generátor, önindító, kupplung
Ide hordtam szervizbe
3 szervíz próbálkozott, a 3. tudta megoldani
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Polo |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
