Nagyonkicsi bors, de nagyonerős, imádom
Szöveges ítélet
Nem vonjon le senki komoly következtetést a felütésgátló kérdésében, ezt leszámítva egy életem eddig legjobb autója. Pedig sok volt (15 fölött). Ár teljesítmény arányban mindenképpen.
Fogyasztás (6,2): klímával, főleg városban és terepen, taposva, mint állat.
Nem tudom, hogy miért írják mindenhol, hogy drága. Én 4 millióért (4075000 Ft) vettem, a következő extrákkal. Egyszerűen nincs olcsóbb diesel 4x4-es kocsi. Nekem eredetileg ez volt csak elvárás. Kicsi, nyomatékos és gazdaságos diesel, illetve lakóhelyem miatt a 4x4.
Adatok, extrák:
1248 cm3-es 4 hengeres soros, 16 szelepes, DOHC (két vezérműtengely) Common Rail (közös nyomócsöves) Diesel motor
Turbo feltöltő
Intercooler (töltő levegő visszahűtő)
4x4 intelligens elektronikus vezérlésű automata hajtáslánc (összkerék meghajtás)
ELD elektronikus differenciálzár és kipörgésgátló
EBD elektronikus fékerőelosztó
ABS blokkolásgátló
ESP menet stabilizátor
FPS tűzmegelőző rendszer
Hűtött tárcsafékek elöl, hátul
Elektromos (Dual Drive) szervokormány
Fényezett lökhárítók első-hátsó védőlemezzel
Fém motorvédő borítás alul
Tetőcsomagtartó alapsín
Tolatóradar
CROSS külső optikai kiegészítők, speciális tetőlécek, oldalvédő műanyag borítás
CROSS sötétszínű műszerfal ezüst betétekkel, fordulatszámmérővel, külső hőmérséklet kijelzővel, TRIP Computerrel
Szélesített kerékjárati ívek
Vezetőoldali légzsák
Utas oldali légzsák
Bőr kormány
Bőr váltógomb
Indítás gátló (Immobiliser)
Automata légkondicionáló
Pollenszűrő
Központi zár
Távirányító a központi zárhoz, külön csomagtér nyitás funkcióval (2 db)
Állítható magasságú kormány
CD-s rádió (MP3-as)
HIFI audiorendszer + mélynyomó (jobb első ülés alatt elhelyezve)
Ködfényszóró
Fényszórómosó
Színezett üvegek
Follow me home rendszer
Hátsó ablaktörlő
Hátsó ablakfűtés
Elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök
Elektromos ablakemelők elöl
Könnyűfém keréktárcsák 175/65 R15 , speciális 4x4-es gumikkal
Állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal
Állítható magasságú első biztonsági övek
Ülések szövetezése és a kárpitozás színben illeszkedik a kocsi színéhez
Vonóhorog
Bizony, így mindenképpen olcsó. Hasonló tulajdonságú kicsi kocsik 1 millióval többért kevesebbet tudnak.
Eladni eszemben sincs, lecserélve akkor lesz, ha már lehet rendelni ugyanezt a változó geometriájú turbo-s MJet-tel (90Le), illetve robotizált, vagy automata váltóval.
Ja, terepen eszméletlen. Ugyan gázlómagassága csak átlagos (ez nem egy UAZ), de bakhátakon és dimbes-dombos kishelyeken olyant pirít, hogy a Nissan Navara Pick-Up-os cimbim kész lett tőle teljesen. Azóta, hogy kimentünk terepezni, ezt magasztalja mindenkinek. Pedig azért vittük a Navarát, hogyha elakadok, kihúzzon.
Javaslom mindenkinek, aki nem akar lefagyott kézzel hóláncot szerelni, aki olyan helyen lakik, ahol földút van és sár (belvíz), vagy egyszerűen csak szeret kilőni, mint a rakéta olyan kereszteződésekben ahol jobbról és balról is ezren jönnek. Ja gyorsulás: Na ez a másik amit nem értek, mindenhol azt írják, hogy csiga (19 mp), ez hülyeség. Lemértük az enyém GPS-sel, 15-16 között 100-ra GPS szerint (óra szerint az 112km/h). Igaz, az sem egy kiemelkedő eredmény, de ez egy mini terepjáró, nem sportkocsi, arra ott a 100HP. Mellesleg össze lehet vetni hasonló mini-terepjárókkal, nem akarok egyet sem kiemelni és leköpködni, de azok tényleg 20 fölött hozzák csak a százat.
Most azt gondolhatnátok, hogy lelketlenül ütöm vágom, de szeretgetem is: csak prémium kategóriás gázolajjal járok, és használok kopáscsökkentő adalékot. Plusz 10 ekm-enként olajat cserélek, függetlenül a 20ezres intervallumtól, és persze szűrőket. A légszűrő Turbo-s gépeknél nagyon fontos, hogy tiszta legyen, meg persze a tuti olaj is jó a Turbo-nak.
Amúgy mindene imádnivaló, de ki kell még emelni a kormányt (CITY funkció), isteni, és a féket, az egyszerűen CSODA, ilyen kicsi kocsinál 4 hűtött tárcsa fékerőelosztóval eszméletlen.
Ja poén: akinek ilyen van, próbálja ki: elindulás 2-esben úgy, hogy előtte fordulat feltesz Turbo nyomás fölé (1500), kuplung nem túl csúsztatva, de nem is leugróan rátéve. Frenetikus. Rövid áttétel előnye… Fontos: szigorúan üzemmeleg motorral...
Ilyenkor másokhoz képest veszt pár métert, míg ők az 1-est tolják, de mikor váltanak ez akkor élemedik igazán, és úgy elmegy, hogy komoly autókat megtréfál :-)
Több helyen olvasom, hogy a HIFI gagyin szól a tesztek során. Nos az NEM HIFI, hanem a gyári alap zene. Az biztos úgy szól (mint majdnem minden gyári alap zene), de a HIFI szett az nem. Az enyémbe azt rendeltem, állati jól szól. A gyári HIFI szett meglepően tuti, 6 hangszóró, plusz mélyláda az első ülés alatt. Még hogy nem nyomja el a motort... Ha-ha... Én szeretem a jó zenét, sokáig dilemmáztam, hogy pazaroljam-e rá a pénzt, vagy magam tegyek a csomagtérbe ütőset. Nagyon örülök, hogy ezt választottam, mert így a tuti zene ellenére megmaradt a csomagterem is.
Más: Több teszten olvasom, hogy a hátulját nem lehet csak kulccsal, vagy távirányítóval nyitni. Ez nem így van, a rendszám fölött kell meghúzni, és elektronikusan nyit. GÁZ, hát miféle autóteszter, aki ezt nem veszi észre, és még csak utána sem kérdez és leírja. Nekem tök logikus volt, egy pillanatig sem okozott gondot. Vagy én vagyok zseni, vagy...
DE EGY BIZTOS, IMÁDOM EZT A KOCSIT!!!
Hibalista
- Hátsó felütésgátlók (bal 10000 km, jobb 5000 km).
- Az eddigi egyetlen gyengesége. Ez bizony egy baromi alulméretezett műanyagdarab. Garanciában szó nélkül cserélték volna, de nem engedtem, hogy ugyanolyat tegyenek bele. Nem fogom 5000 km-enként szerelni (szereltetni). Leesztergáltattam alumíniumból, ez tökéletes, és örök élet.
Ide hordtam szervizbe
Twin 93 Kft. Miskolc
Jó fejek, korrektek és rugalmasak (engedték a nem gyári alumínium esztergált alkatrészt betenni garanciális szerviz ellenére). Csak azért nem adok rá 10-est, mert nekem kellett esztergáltatni. Ha már egyszer szériahiba (alulméretezés) csinálhatták volna ők.
Amúgy tuti szériahiba... Láttam egy fekete CROSS-t Pesten, parkolt, megálltam, alánéztem, annak is el volt törve a jobbos, nem sokkal utána egy sötétzöldet Nyíregyházán, az is parkolt, azt is megnéztem, annak is a jobbos el volt törve. 3-ból 3. Azt gondolom be kellene látni, hogy igenis alulméretezték. Ilyenkor tartanám korrektnek az autók visszahívását.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Subaru Justy R2X 4x4 | Következő autója? | ugyanez robotizált váltóval... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
