Kicsi, kemény és a világból kimegy
Szöveges ítélet
Egy 2 literes Daewoo Leganzára cseréltem be, mert a feleségem nem tudott vele közlekedni. Nagy volt illetve télen kb 15 litert is elfogyasztott benzinből. Megláttuk és megszrttük. A váltója egyedi, mint a kisbuszoknak magasan a műszerfalhoz építve van. Tökéletesen kapcsol, nem lötyög, nem nehéz, csukott szemmel is váltható. A kuplungja nőiesen könnyű. A fék szerintem nagyon jó, az ABS jól dolgozik, még jeges úton is. Ami tetszik benne, hogy én 180 cm magas vagyok, de az első ülésen még kb 15 cm hely marad a fejem felett, kényelmesen be lehet állítani az ülést és még hosszú távon sme kényelmetlenebb, mint más luxus autóban. A jobb térdnek a kormánynál kevés hely van, de legalább meg lehet támasztani a váltó melletti burkolatnál.
A csomagtartója növelhető, ha a hátsó ülést előr buktatjuk. Ekkor egy nagyobb bevásárlást is meg lehet vele oldani. Pl. laminált parkettát is vittem benne 25 nm-ert.
A motorja nagyon erős. Egy 1,7-es Opel dizel elbújhat mellette. Erős, gyors és prögős, 100 km/h ig halk, utána kissé hangos, de szerintem pont jó. Amúgy sem érdemes hajtni mint a bolond semmivel sem.
A fogyasztáa télen városban 4,5 liter, de 90-100-as tempóval országúton 100 km-n "3,14" litert tankoltam rá két személlyel. Ez így igaz, az első próba utunkon mértük, és levegőt sme kaptunk a feleségemmel, hogy ilyen létezik. Ha pörgetik, akkor persze többet is eszik, de ennyivel garantáltan el tud meni, ha kímélik.
A hátránya, hogy nincs szivargyújtója, a csomagtartó kulccsal nyílik. És ennyi. Más roszat ha akarnék sem tudnék írni róla.
Egyszerűen tökéletes városi autónak is. Csak ajánlani tudom. Ne zörg, nem a régi olaszos silány termék, hanem egy frankón megépített kisfenntartású megbízható jármű. Olajat 30.000 km után kell benne cserélni, ami nem rossz arány. A család kedvence, biztos vagyok benne, hogy még évekig meg lesz.
Hibalista
- 12.000 km-nél ki kellett cserélni a komplett kuplung szerkezetet. A szervízben közlték, ez sajnos tipus hiba, ugyanis a kuplung tárcsa silány gyári minőségű. Garanciába 3 napon belül kicserélték, minen zokszó nélkül. Azóta (23.000 km) tökéletes. Más hiba "nem volt vele".
Ide hordtam szervizbe
A nyíregyházi Autómary ben javíttattam, a kuplung miatt. Más okom nem volt oda vinni. A műhelyvezetők udvariasak, segítőkészek, csak dícsérni tudom őket. A szerelők is normálisak. (ja nem kellett de a szerelőnek jeleztem, hogy a kesztyűtartóban hagytam 1 ezrest, hogy úgy javítsa, mintha a sajátja lenne). Szerintem megérte.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 740 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Leganza | Következő autója? | Fiat Bravo 1,4 16V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
