IZOMKOCKA
Szöveges ítélet
Szívemhez leginkább a kicsi és sportos autók állnak a legközelebb. Volt Renault 5 GT Turbóm, Punto HGT-m és sokat autóztam olyan hot hatch-ekkel mint Saxo VTS, 106 S16, Mini Cooper S és hasonlók.
Amikor az új panda megjelent, épp ki kellett szálljak egy Punto HGT-ből, és ideiglenesen egy Seicento Sportingban kellett kucorogjak két évig. Mindkét fiatomat 90 000 km körül adtam el, a kopó alaktrészeken kívül sosem volt jelentős gond egyikükkel sem, (Puntóban kellett lambda szondát és vezérlésmodosítót cserélnem).
Amikor megjelent a Panda 100HP, elég nyílvánvaló volt mi lesz a következő választás. Kicsi, sportos és ami számomra még fontos; van egyénisége, nem rohangál belőle túl sok az utakon, három havonta látok egyet-egyet BP-en.
Kicsit öncélú az autó nem tagadom, de minden percet élvezek amit benne töltök. Nem egy gyorsuló bajnok, bár magas fordulaton tartva egész jól szedi a lábait. A vezetési élményt az elérhető kanyarsebesség, a hihetetlenül direkt kormányzás, a brutál, - értsd: TÉNYLEG BRUTÁL -, fékek adják. Elsősorban városban használom, össze-vissza pattog, de ez a dolga a sportfutóműnek. Főleg a nyári 195/45R15-ös gumikon, de cserébe jobb minőségű aszfalton páratlan amit nyújt. Szűk kanyarokban ugyan az ívbelső kerék állandóan elpörög, meg kell tanulni kezelni, de akkor nagyon élvezetes. Jót tenne egy torsen diffi. Meg egy turbó is:))) Olyan féktávokat lehet venni, hogy az hihetetlen, nagyon jól van hangolva az ABS, ritkán szól bele a vezetésbe. A váltó nagyon jó helyen van, elképesztően pontos, magas fordulaton való váltásoknál sem reccsen vagy akad. Ellenben a váltógomb festése már most erősen kopik. A kormány nagyon pontos, jó a fogása is, de az autó fordulóköre egy pótos IFÁ-éval vetekszik. Üléseknek van némi oldaltartásuk, kb. annyit tudnak amennyit kell. Ami bosszantó, hogy nem lehet a "padlóra ülni" egy OLASZ SPORTKOCSIBAN!:))) Elég magasan van a vezetőülés, még akkor is ha az ülőlapot - mert csak az állítható -, a legalsó helyzetbe állítjuk. Az én 178 cm-hez, 70 kg-omhoz ideális a mérete, 3-4 órát el lehet ücsörögni benne.
Fogyasztás 7.5-10 között mozog. Nagy átlagban városban 8-8.5. Autópályán 140-es utazóval 7.5 ami nem kevés, a 6-ik sebsség nagyon rövid. Élni igazán 4000 fordulattól kezd, (olyankor kajál 9 fölött), de lendületesen lehet autózni vele úgy is, hogy 4000-nél elváltogat az ember. (8L) Szerintem elfogadható azért cserébe amit nyújt.
Bár létezik drágább panda, vicc, hogy a SPORT VÁLTOZATBÓL olyan dolgok az utastérből mint a kapaszkodók!!! kimaradtak. A gyári hangszórók egy sokol rádió minőségével vetekedtek. Motorháztető gyárilag nincs fényezve belülről... Csomagtérről nem érdemes beszélni. De ezekkel együtt lehet élni. A szépség szubjektív, szerintem kifejezetten jópofa a gyári kerekekkel, sportkiegészítőkkel. Olyan kis... IZOMKOCKA.
Sokáig megtartnám, de bővült a család, és a párom Micrája sem bizonyult elég nagynak hármunknak. Ha már nagy akkor meg legyen kombi. És sportos.
Nagyon nem bántam meg ezt a másfél évet vele, akik sportos, olcsón fenntartható indivídumra vágynak nem fognak benne csalódni.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Csak kötelező szervíz. Speedy Kerepesi út, a régi ismerős szervízvezető cimbora miatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Seicento s | Következő autója? | valami családi sportos kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)