Gyors városi kisautó.
Szöveges ítélet
Tulajdonképp ez az autó a páromé de leginkább én járkálok vele mostanság, tekintve az üzemanyagárakat és más egyéb közre játszó tényeket.
Ami a pozitívumai: mérete szempontjából ideális városi autó alacsony fogyasztással (akár hogy zavarászom képtelenség 5 liter fölé vinni, gyors -amint elkapja a turbó úgy lő ki mint egy rakéta, vigyázni is kell a gázzal főleg elinduláskor (negyedikben is képes a gumikat megfüttyenteni) döcögősebb úton a kissebb fokozatokban észrevehetően előfordul a gázingadozás mivel eléggé érzékenyen reagál a gázadásra, rosszabb terepen is elmegy a magassága miatt de nem terepjáró (hegyi terepre és sárosabb utakra az 1.5 MultiJet 4x4 jobb), sok esetben nagyobb kategóriájú autókat is simán állva lehet hagyni vele-, nagyon könnyű vele bárhol leparkolni -alig van helyigénye (néha bajban is vagyok vele mert nem tudom pontosan hol az eleje és a hátulja -tekintve, hogy az enyém egy fél kocsival hosszabb és szélesebb is) és szervórásegítő nélkül is nagyon könnyű a kormányt tekerni, aránylag elég jól kézre esik minden kezelőeszköze -megjegyezném, hogy az autómagnó kapcsolgatása közben előfordul, hogy a vészvillogót is esetenként sikerül bekapcsolni -az a kezelőcsoport szerintem túl érzékenyre sikerült. Ami még nagyon jó tulajdonsága az, hogy esőben ha be van kapcsolva az első ablaktörlő de a hátsó nincs tolatáskor az is bekapcsol, 130-as tempónál is elég csendes a motor -inkább a szélzajt lehet hallani de elég jól hangszigetelt valamint versenyző szellemű gyermeküket féltő szülőknek (már aki autót vesz gyermekének): az autó menüjében beállítható (persze felszereltségfüggő), hogy egy bizonyos sebességhatáron túl akarva se tudja jobban hajtani.
És akkor jöjjenek a negatívumok: az én 175 magasságommal hosszú távon igencsak kényelmetlen a vezetés, szűk a hely a lábaimnak és a kormány is messze esik (a tőlem alacsonyabbaknak bizonyára nincsenek ilyen problémái), nem jó kiképzésűek az ülések -nekem kényelmetlenek, a fűtése sem az igazi -ha az ablakok bepárásodnak alig lehet lefűteni tőle, az oldalhátsókat pedig egyenesen képtelenség, a hátsó lökhárító eléggé illesztetlen -a csomagtérajtó és a hátsó lámpák egy kis vizes úton járás után is rendesen koszosak, a belső tükörből nem lehet teljes mértékben az utat látni főleg a hátsó fejtámlák miatt (ha csak magam vagy ketten megyünk vele inkább kiveszem), inkább 4 személyes mint 5 és nem utolsó sorban a raktere alapból igen kicsi -csak a hátsó ülést előre döntve bővül meg valamelyest bár nem is áruszállításra tervezték.
Összefoglalva: rövid távra ideális autó főként városban és a fogyasztását tekintve de aki elsősorban távolsági utak megtételére vagy hosszú túrára indul családostól annak szerintem nem a legideálisabb jármű.
Hibalista
- Még túl fiatal ahhoz, hogy bármit cserélni kelljen rajta kivéve az olajat amit egyébként is kell. Szervíz tekintetében hozzáteszem, hogy 30000 Km-enként vagy évente kell tehát kicsit pénztárcakímélőbb kategóriatársaival szemben bár a 8 ezres gyári olaj (Shell Helix 10W-40 Turbo Diesel) színe megegyezik az én 130 ezret futott autóm 16 ezres olajával (Castrol Magnatec 10W-40 Turbo Diesel).
Ide hordtam szervizbe
Fiat Autóméri Kft, Debrecen, Füredi út.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | F Astra 1.7 DTL Caravan | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
