Fiat Fanta (narancs)
Szöveges ítélet
2008 januárjában kezdtünk feleségemnek valami kis mini autó után kutatni.
Először használtat keresgéltünk (több márka szóba került, corsa, swift, clio, kalos), de végül egy új Fiat pandat vettünk, kedvező ára és hitelkonstrukciója miatt.
2.380.000 Ft volt a kicsike, metálfénnyel, és teljesen elegendő a felszereltsége a hétköznapi felhasználónak.
Ami kell: szervo-city, klíma, ABS, CD, táv. közp. zár, 2x elektr.ablak, fed. sz. gép, kormány-ülésmagassság állítás, utasülés alatti tároló (nem rendeltük, benne volt, de ha már belerakták, ajándékba kaptuk), tetősín ( ezt vettük rá). Na és persze nem utolsósorban csodálatos samba narancs fedőnevű metálfénye van, ami ritka, és remekül áll az autónak.
Az autót nagyon megkedveltük, bár még nem mentünk sokat vele, de eddig pozitívak a benyomásaink.
Dinamikus, nyomatékos a motor, 1.2-es benzines létére, és a fogyasztása is kellemes, eddig még nem ment 6 liter fölé, jelenleg 5,8 a fed.sz. gép szerint. Ez meg is felel a valóságnak.
Voltunk már vele hosszabb úton, oda-vissza több mint 500 kilométer. Csendes, autópályatempónál a főtengely 3600 körül forog, a fogyasztása is elfogadható, még 7-7,5 körül eszik 130-ig. Fölé nem is érdemes hajtani.
Utastere hozza a szokásos kopogós műanyag formát, viszont cserébe nem zörög egyáltalán, és ergonómiája sem rossz, vidám kialakításával még ma sem elavult.
Ráadásul erősen hajaz rá a Fiat 500 és az új Ford ka műszerfala is.
Az ajtók meglepően kellemes hanggal, nagyautósan csukódnak. A CD lejátszó kisautóhoz mérten kellemesen szól, élvezhető a zene. Ülései kicsik, de nem kényelmetlenek, magam mögé még éppen beférek (183 cm magas vagyok).
Csomagtere 200 liter körül van, a heti-havi bevásárláshoz elegendő.
Csak szösszenetek: motorja csendes, nyomatékos, 120-130-at probléma nélkül teljesíti. Jól kiaknázható a 60 lóerő az erőforrásban.
Váltó: remek, nagyon passzol a motor karakterisztikájához, alacsony fordulaton húz az autó, kiosztása megfelelő, nem rövid és nem hosszú, azaz fogyasztása jó, és gyorsul is, nemcsak alszik a fokozatok között.
Futómű: kicsit pattogós, terhelten jobb, mivel kicsi az autó tömege. Viszont a legtöbb helyzetben elég toleráns, magyarán nem rázza ki a lelked, de nem is olyan mintha mocsárban járnál. A keresztbordákat viszont nagyon nem szereti. Ja, és független a felfüggesztés. (ebben a kategóriában)!
Negatívumok: keskeny a beltér (de nem is nagycsaládosoknak találták ki), picit nyomja a lábat a középkonzol, de hozzá lehet szokni.
Az 1-es fokozatot picit karcosan veszi.
A kalaptartón nincs emelőszerkezet, mindig fel kell hajtani és úgy felejtem.
Az indexkarok mechanikájával vigyázni kell, szerintem könnyel eltörhetnek. Úgyhogy csak óvatosan.
Az ablakmosót tülcsér nelkül lehetetlenésg betölteni.
Összességében nagyon szerethető, jó minőségű, és a hallottak alapján nagyon megbízható kisautó. nekünk nagyon bevált és szeretjük vezetni.
Hibalista
- A motortérben felvált egy helyen a hangszigetelés ragasztása, majd én visszaragasztom. ez legyen a legkevesebb.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Kelet-Pest.
Alkudni nem lehet nagyon náluk, de korrekt, pontos, gyors az ügyintézés.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | sokáig meglesz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
