Egy kisautó, amiben csak kellemesen lehet csalódni
Szöveges ítélet
A nejem autóval jár dolgozni, minden nap kb 60-70 km a táv, neki kerestünk egy megbízható, olcsó, kisfogyasztású autót az Agila helyett, mert az csak akkor fogyasztott 6 liter körül ha a garázsba állt. A kis Panda 2 éves volt mikor megláttuk és menten beleszerettünk. Aki nem hiszi, menjen egy kört egy Pandával, nagyot fog nézni, ahogy ez a kis dízel komolyan veszi a feladatát.
A gyorsulása megdöbbentő, komoly teljesítményű autók még komolyabb vezetői hülyén lesnek, hogy miért nem marad már le ez a kisautó akár városban, akár autópályán (a vége 160 körül van, de addig kevés ellenfele van). Nagyjából 30000 km-t tettünk meg vele, autópályán 130 körüli tempónál 5 liter, közuton (90 körül) a nejem tempójában 3,5 liter( nem kamu) a fogyasztás.Két személynek tökéletesen megfelel én 183 cm vagyok elöl elférek, hátul még nem próbáltam. A legtöbbet egyhuzamban 3 órát vezettem, nem mondom hogy úgy estem ki belőle, de nem olyan mint egy 5-ös BMW. A futómű nagyon eltalált, nincs az a kisautókra jellemző "bólogatás", kanyarokban stabil, ott van az úton. A műszerfal kivitelezése szerintem jó ( ne akarjuk összehasonlítani egy 15 millás verdával!)a váltókar valami szuperjól vált, a fékek lágyak, hatásosak és amitől mindenki félt, hogy a sok műanyag majd zörögni fog, hát ez csendben van pedig olasz ! A kormány pillekönnyű(a nők szeretik)nem is kell city-t kapcsolni.A karosszériazaj 120-130-ig nem zavaró, ennél nagyobb tempónál már sokat pörög a motor és hát kicsi a kocsi az már nem az ő világa.Egy valami nem tetszik igazán az a gázpedál, valahogy nekem magasan van, elfárad a lábfejem. Mindent összefoglalva, amiért vettük ezt az autót tökéletesen megfelel, a maga súlycsoportjában veri a mezőnyt, az biztos. Ez az autó annyira modern hogy drágább a biztosítása és a súlyadója mint a 17 éves 5-ös BMW-mé pedig ebből nem láttam még egy füstpamacsot sem kijönni csak meleg levegőt.Az árát nagyon megérte, hibája semmi nem volt és egy benzines autó után nagyon furcsa( és jó), hogy milyen sok km után még mindig nem kell tankolni ! Hát nem ?!
Az ítélet első része óta eltelt 3 év és közel 100ezer km. Most gondoltam írok megint. Egy műszaki vizsgán túl vagyunk hiba nélkül vettük az akadályt.Nem kellet hozzá semmi, még izzó sem. Menet közben jött elő olyan probléma, hogy a kutyacsontok kezdek el kopogni az első futóműnél, kicseréltem mind a kettőt. A másik hiba pedig most jött elő, 136000 km megtétele után elfogytak a fékek elöl, hátul. Pár hónap múlva megint műszaki vizsga, ezzel legalább már nem lesz gond. Ennyi, a kisautó csak megy és megy, mert ez a dolga, sokszor csodálkozom rajta, hogy már megint olajat kell cserélni. Persze a Panda mindenből a legjobbat kapja, mert megérdemli. Tavaly kigyulladt a motorkód lámpa, a szervízben megállapították
hogy bennragadt a EGR szelep ki kell cserélni. Hát nem cseréltük ki, mert bennt ragadt, annyit lehetett észrevenni, hogy erősebb lett, mert nem kipufogógázt szívott, hanem friss levegőt(nyilván). Azóta viszont csak Ausztriába tankol a nejem és csodák csodája kialudt a hibajelzés (jobb az üzemanyag ???). Összegezve ez egy szuper kis járgány aki ilyet szeretne venni, csak bátran!
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 27500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Agila | Következő autója? | ki tudja mit hoz a jövő |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
