A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Panda (2003)

Panda 1.1 Actual 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Egy doboz Itália

Szöveges ítélet

A Pandával a bemutatása óta szemeztem: van valami nagyon vonzó ebben a végtelenül egyszerű Lego autóban, amihez tényleg az olaszok értenek igazán. Az ember beülve rögtön a zajos, vibráló nápolyi csúcsforgalomba képzeli magát, majd 1 perccel később már a toszkán tengerparton autókázik jóízűen... Nehéz megfogalmazni, mi adja ezt, de talán nem csak én vagyok így ezzel :).
Ezért miután egy Grande Puntonak köszönhetően kifejezetten jó véleményem alakult ki a FIATokról, a svájci frank hitelből egy Panda "karjaiba" menekülni logikus lépésnek látszott. Az akkor 70 ezret futott, első tulajdonostól származó eszméletlen jó matt kék színben pompázó kisautó egyedi rendelés lehetett: bár a legfapadabb Actual szintről van szó, ebben volt elektromos ablak, klíma, központi zár, színezett lökhárító is - meg néhány kisebb húzás itt-ott, ami esküszöm jól állt neki (autentikus :))! Az autót csupán 12.000 km-en át használtam, ezért ha a tartósságról bőven nem is, de másról azért tudok nyilatkozni.

- Belső: a Panda arányai nagyon trükkösek, képeken toronyháznak látszik, pedig valójában alig magasabb egy átlagautónál (pl. Puntónál csak 5 centivel). Viszont az üléseket is kb. ennyivel magasabbra rakták, ezért konyhaszékes panorámával vezethetünk. Az ülés formázása sem sokban különbözik az említett bútordarabtól, bár a hátat egész jól tartja. Elöl normálisan el lehet férni, bár néhány centi vállban még jöhetett volna, sőt, hátul is meglepően jó a hely, érdekes módon itt a fejtér a problémásabb. Persze a trükk a magas, felegyenesedett üléspozícióban keresendő, ezért hosszabb távon az utasok "zaja" hangosodik fel, nem a motoré :). A belső elrendezés meghatározó része a hatalmas középkonzol a felemelt váltóval: erre a sajgó térdünk és a nyáron a műanyaghoz tapadó vádlink folyamatosan emlékeztet - a kevesebb több lett volna. Cserébe az ergonómia (többi része :)) kifogástalan, minden kézközelben van, a rádióhoz még a szemünket sem kell levenni az útról (egy kis mellékinfó: az Actual és Active modellekbe utólag nem szerelhető gyári rádió, mert a fedélzeti komputer nem tudja kezelni...ugyanez érvényes az Actual-ről nagyon hiányzó hátsó ablaktörlőre is). A szellőzés egész hatékony, könnyen irányíthatók a kör alakú befújók. Az elektromos ablakok a váltó mögül irányíthatók, gyorsan megszokható, bár az utasoldali kapcsolót takarhatja a sebváltókar. Az alapkivitelben a kormány és az ülésmagasság is fix, ezt érdemes kipróbálni, de átlagtermethez így is kényelmes. A kormány jó fogású, ellenben a váltógomb fényes, csúszós műanyaga öngól. A kidolgozás rendben van, de pont néhány kényes ponton necces: az ajtón egyszerre kapaszkodó és behúzó szerepet betöltő műanyag ív hátoldala sorjás (és ugye ezt tapogatjuk minden alkalommal), a kalaptartóról lespórolták a felhúzó zsinórt, a motortérben pedig a fényezéssel bántak nagyon szűkmarkúan. De pl. a kormánykarok lényegesen jobb minőségűek, mint a Grande Puntóban. Ami miatt kritika érheti még a belsőt, az a pakolóhelyek hiánya: a fedetlen kesztyűtartó mellett csak a két térképzseb áll rendelkezésre, sok a kiaknázatlan terület. A csomagtér viszont meglepően nagy és prímán használható a nagy ajtón keresztül, még ha egy kicsit magas is a pereme. Sajnos a támla csak egyben dől előre a legtöbb kivitelben, de nem kell utánfutó feltétlen így sem egy IKEA túrához. És akkor még néhány bosszantó apróság: csomagtér csak kulcssal nyílik, a fejtámlák kemény gumiból készültek, a külső tükrök igen aprók, az övmagasság elöl nem állítható, sehol nincs kapaszkodó a tetőn, a kárpit könnyen koszolódik (az ajtókon elöl csak magasabb felszereltségnél szerepel).

- Vezetés, menettulajdonságok: az 1.1-es alapgép gyökereit archeológusok még keresik, de a jelenkori evolúciója a második generációs Pandával együtt kipusztult. Krokodilkönnyeket nem kell azért potyogtatni, bár a gépnek megvoltak az előnyös tulajdonságai: sima, kultúrált járás, megbízható szerkezet. Viszont a 840 kilós, ellenben kevéssé áramvonalas Pandával már meggyűlt a baja. Minden viszonyok között nehézkesnek, letargiásnak tűnik, az 1.2-es Grande Puntóval szemben nagyobb tempónál sem kompenzálta mindezt rugalmassággal. Röviden folyamatosan alulmotorizált hatást kelt, még ha nem is vészesen. 8 szelepesekre jellemzően a pörgetéssel csak a zajszintet tudjuk szabályozni, ezért jobb megnyugodni és békésen, kényelmesen (és ilyenkor csendesen) haladni a forgalommal. Kétségbe nem kell esni országúton és autópályán sem azért és még a zajszint sem lesz vészes (főleg ebben az árkategóriában). A sebváltó sajnos nem az igazi, az egyest és a rükvercet is nehezen veszi, az ötös rossz helyen is van. A pedálok picit darabosak, de azért még nem "binárisak" :). A kormány City funkciója kellemes, de ez egy érzékeny elektronika, jobban járunk, ha nem használjuk és akkor nem is romlik el :) - alapból könnyű a tekerés. A futóműből szerintem kihozták, amit lehetett, elfogadhatóan kényelmes, kanyarban is stabilabb a vártnál, bár természetesen az oldaldőlés tetemes. A gyárilag szerelt, igen ballonos 155/80-as gumik helyett lehet szerelni szélesebb, stabilabb papucsokat is.

- Megbízhatóság, fenntartás: a rövidke együttélés során egyszer lerobbant az autó - mint kiderült, a benzinpumpa mondta be az unalmast és ez nem ismeretlen dolog az 1.1-es FIAT Fire motorcsaládnál. Az autó többi része masszív benyomást keltett, a minimális zörgés a műanyagokból és nem másból jött. A fogyasztástól nem ájultam el, főleg városi használat mellett könnyen legurult 7 liter, néha több is, az azért erős, főleg a 35 literes tank tükrében.

ÖSSZEGZÉS
+ Kortalan forma
+ Tágas utas- és csomagtér
+ Jó kompromisszum a futómű
+ Strapabíró kivitel
- Hiányos Actual felszereltség (kesztyűtartó fedél, hátsó ablaktörlő, csomagtérvilágítás, osztott hátsó ülések)
- Gyenge 1.1-es motor
- Kicsit magas fogyasztás

Hibalista

- Benzinpumpa (72.000 km) - Izzócsere rendszeresen (a hátsó lámpát lebontani/visszaszerelni művészet...)

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Bp. III. kerület- Gyorsan, ügyesen dolgoztak- Árszabás korrekt- A tartozékrendelésem viszont a mai napig nem érkezett meg...

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Grande Punto Következő autója? Spark
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Panda 2003 (2003 - 2012)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Kis Zöld Mackó - illik hozzám, a kis medvéhez

Panda 1,3 GLX - 2005
2009.02.11 38000   -

"Drága" kis ékszeresdoboz

Panda 1.1 - 2005
2008.04.23 600   -

(Majdnem) tökéletes és szeretetreméltó kisautó

Panda 1.2 Emotion - 2004
1999.11.30 20000   -

2 autó

Panda 1,3 Multijet - 2005
2008.09.25 36000   -

A Tökéletesen Hozzám Illő Autó

Panda 1.1 Active - 2003
2012.01.12 8000   -

A fekete dög

Panda HP100 - 2006
2011.01.27 100300   3,0

A kis fekete méregzsák

Panda 1.2 Emotion - 2004
1999.11.30 17965   -

A kisnagy autó

Panda 1.2 emotion - 2004
1999.11.30 30000   -

A legnagyobb, a kicsik között!

Panda 1,2 emotion - 2003
1999.11.30 30000   -

A olaszosság hátránya

Panda 1,2 Emootion - 2004
1999.11.30 20000   -

A sárga Pandusz!

Panda 1.1 Actuel - 2004
1999.11.30 15000   -

A talján csodafegyver

Panda 1,3 Multijet - 2006
1999.11.30 9000   5,0

A városi autók királya

Panda Actual 1.1 - 2004
1999.11.30 22540   -

AgresSzív

Panda 1.2 8v Dynamic - 2004
1999.11.30 17000   4,0

Alacsony fogyasztású, megbízható kisautó

Panda 1,3JTD - 2005
1999.11.30 60000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)