AgresSzív
Szöveges ítélet
Az autót mindenfajta márka iránti elkötelezettség nélkül vettem, miután elhatároztam, hogy új autó vásárlására adom a fejemet. A reklámszlogen kellemesen retardált mivolta szórakoztató volt, a keresked? hozzáállása kritikán aluli, nyílvánvalóan nem a kisautó hozta meg neki a jutalékot. Viszont az autó nagyon meggy?z? volt els? látásra. Az els? kapocs köztem és közte egy hang volt: az ajtó csukódás hangja. Mivel nemrég jártam VW szalonban, ismer?s volt ez a tompa, germanoid puffanás, viszont nem hittem volna, hogy pont egy olasz, teljesen alap Panda fog megtréfálni ilyen élménnyel, szóval akkurátusan leellen?riztem az összes ajtót és arcomra széles vigyor ült ki: itt valami nem stimmel. Aztán beleültem és az érzés folytatódott. Nem vagyok kisdarab ember (174 cm, 94kg), de nekem nagyon passzolnak az ülések a középkonzol a maga ?rhajó hangulatával pedig kifejezetten remekbeszabott. Természetesen ezek után jött a mustra további "szakavatott" része: kapcsoló kattintgatás, rádió tekerés, ülés állítás, motor nézés, keszty?tartózás és csomagtartózás. Az utóbbi kett? nem volt meggy?z? és a mai napig sem az. A keszty?tartó kifejezetten KGST benyomást kelt, valószín?leg a magyar piacon kialakult passzív autós élményekre alapozva készítette így a gyár, hogy legyen egy kis Skoda 105S flashback-ünk. Hát ez be is jött. A csomagtartó els? látásra szkeptikussá tett, de ekkor már a küls? megjelenés hatása alá kerültem. Vanília sárgát választottam és mutattak is egy ilyen autót a szervízben. Azonnal eld?lt a választás. Nagyszer?ek a vonalak, igazi pimasz küls?, mondhatni a legnagyobb "pofájú" kisautó amit mostanában látni. Ez bejött. Az enteri?r a passzoló sárga üléshuzattal és a gyári cd-s magnóval (15K felár...) szintén gusztusos. Az anyagok gyatrák, de semmi nem zörög. Ezt, hogy hozták össze? Nem tudom, de amíg faterom majd egy millió forinttal drágább Yaris-a zörög, addíg nem is érdekel.
Szóval nem volt más hátra: próbaút és közvetlen utána papírozás, el?leg befizetése, aztán pár héttel kés?bb lehúzott ablakkal krúzolás. Márpedig az azóta levezetett 17000 kilométer alapján a vezetési élményre a "cruising" a legjobb kifejezés. Nem vagyok egy vastag talpú ember, minimális lendülettel vezetek és ehhez az autó több mint ideális. A szervókormány, a váltó, a fékek, de még a lengéscsillapítás is élményszámba megy, egyszer?en öröm vezeti a kis rohadékot. A motor meg pazar. Nekem vegyes forgalomban nyárom 5,7 literes fogyasztás produkál és nem köhög, nem akar lefulladni soha. No meg persze csendes! Több ismer?söm elkövette azt a fatális tévedést, hogy a járó motorra ráindítózott, mert azt hitte nem jár...
Dinamika szempontból városban sikeresen fel lehet venni a közlekedés ritmusát, a 8 szelepes motor alulról húz ezért rendesen ki lehet gyorsítani olyan helyzetekben ahol ez szükséges. Országúton elfogadható, autópályán éppenhogy elég a sebesség, de ha nem kapkodunk, nagyon kellemesen el lehet lavírozni. 100-120-ig alig van zaj, utána már a menetszél hangosodik.
Bels? mértekr?l annyit, hogy aikido bemutatóra 5 f? plussz csomag simán elfért és a Budapest-Pécs távolság abszolválható volt, még ha nem is fejedelmi kényelemben.
Pár szót a nemszeretem dolgokról:
- virsli gumi. no comment
- parkolásnál szokni kell az autó terjedelmét, mert belülr?l sokkal nagyobbnak érezni mint kívülr?l. Gyakorlat teszi a mestert.
- lehajtható ülés. Komolytalan, gagyi megoldás. De kit zavar?
Összességében: valószín?leg nem a legjobb a piacon, de nagyon szerethet?, sokoldalú és vidám autó, határozott személyiséggel. Ja és a Panda társtulajdonosok integetnek az úton :)))
Hibalista
- Az autót egy hónapos korában sikerült megtörni, egy furgon befordult elém - nem adva meg az els?bbséget - és csúnyán összegy?rte az elejét. Ezek után az M5 szervízbe vittem, ahol egy hét alatt készen volt kárügyintézéssel együtt. Nagyon szép munka, de jobb lett volna kihagyni.
- M?szaki probléma nem volt az autóval.
Ide hordtam szervizbe
M5 szervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | egyenl?re marad ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
