Válságautó!
Szöveges ítélet
Az elején viccből vettem, aztán annyira bevált, hogy vettem egy másodikat is. 140 ezret tettem meg vele 9 év alatt! Mai napig használatban van, és nem is akarom eladni, maximum csak oda. :-) Felépítése spártai, csiribiri alkatrészektől mentes, nem is tud tönkremenni ami nincs benne. Zörgő hővédő burkolatokat, meg felesleges dolgokat én is dobáltam ki belőle, de ugyanúgy ment. Kevés pénzből fenntartható, igénytelen autó.
Mintegy 24 évig gyártották (én úgy tudom), úgyhogy már csak ezért sem lehet rossz. Ez néha hátrány, mert annyi féle verzió épült (Marbella meg ilyen rettenetek) , hogy úgy adnak alkatrészt hozzá, hogy tartod a kezedben az olajos kibontottat az üzletben. Kizárt, hogy elsőre jót adjanak!
Családi autónak nagyon nem alkalmas, második autónak, átmeneti megoldásnak viszont NINCS JOBB! Évek óta nem zárom, de eddig senkinek sem kellett. Mindenhová elvitt. Fűtés kiváló, cd-t nem lehet bele szerelni, mert gyakorlatilag nincs műszerfala.
Mindenkinek ajánlom, aki kevés pénzből közlekedik, helyváltoztatásra használja, nem akar aggódni az autója miatt. Nagyon puritán. Úgy néz ki, mint egy hűtőgép, hogy akár feltűnést is kelthet az utakon. Meg kell barátkozni a napsütés ette műbőr ülésekkel, a nem állítható ülésekkel, kieső zárbetétekkel, huzattal, kisebb korróziós foltokkal, újabban megszólalt a féltengely...ilyenekkel. Hihetetlen terheléseknek tettem ki, annyira, hogy álló helyzetben nem lehetett a kormányt áttekerni. Ami biztos, hogy az autók zöme ezt nem bírta volna ki.
A tervszerű karbantartások meg lettek csinálva, olajcsere, vezérműszíj, ennyi. Igazi válságautó. Bécs, Horvátország nem is kérdés, nyugodtan lehet vele elindulni.
Sajnálom, hogy manapság nem készülnek ilyen autók, szerencsétlenebb embereknek. (vennék én is)
Hátrány: sok a gyártott verzió-alkatrészbeszerzés körülményes, esztétika-elegancia, méret, biztonság, presztízs, komfort, kis csomagtartó/raktér
Előny: ár-érték, fogyasztás, fenntartás, megbízhatóság, terhelhetőség, megbízható, nem kell félteni, pénzügyileg vállalható (kiszolgált-leadod a MÉH-be)nem gazdasági katasztrófa
Hibalista
- - Főfékhenger 4500 HUF - - Szelepfedél tömítés 300 HUF - - Komplett kipufogó (cső+hátsó dob) 17000 HUF - - Első kerékcsapágy 10000 HUF (egyetlen drága cucc) - - Toronycsapágy 5000 HUF - - Oldalalak 5000 (bontó) - - Féltengely porvédő 1500 HUF - - Kézifékkötél 4500 HUF - - Lengéscsillapító 6000 HUF - - Féktárcsa 2500 HUF - - Lemezfelni garnitúra 4 db 10000 HUF -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiat Panda 45 S | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
