A vágyak beteljesülése
Szöveges ítélet
Végre sikerült!közel 10 hónap kitartó vadászata, és jó néhány év rendületlen vágyakozása utan végre találtam egyet!igen, találtam, mert ez nem úgy megy, hogy akarok egy 4x4es Pandát, és veszek, mert nem sok van,ami papíros és jó pedig főleg nem sok,ráadásul én nyitható tetejűt akartam, elvégre úgy teljes a fíling...az ajtó hajkurászása során lecsúsztam jónéhány darabról, volt, amit 5perccel késtem le.de most már örülök, hogy elvitték, mert így rábeszélhettem(!)ennek az autónak a tulajdonosait, h adják el nekem. egy kis csoda ez az autó!ez az autó minden extrát tartalmaz, ami 89ben Pandába kerülhetett:metélfény, tetőcsomtaró, jobb tükör,kalaptartó,hátsó ablakfűtés, hátsó ablaktörlő,fényszórómosó,4x4 hajtás,szinezett üveg,kibuktatható hátsó ablak,gyári rádió,analóg óra,5 sebességes váltó,fehér indexek, és hát igen a tető! a tető az egy csoda! hatalmassá teszi az autot,úgy érzed körülölel a világ...relatíve nagy az utastere a műszerfal teljes elhagyása miatt, még hátul is okés, mondjuk a csomtartó, az vicces.úgy száguld akár egy gokart, kiváló az uttartása, akárhova be lehet suvasztani.az alkatrész árak viccesek, az emberek arcára a puszta megjelenésével mosolyt csal, felnött, komoly férfiak esedeznek egy poróbakör után!és majd elfelejtettem, ez VALÓBAN egy terepjáró.az eddigi egy komoly, és szerintem kemény terep próbán semmi nem állta utunkat.földúton, talán jobb a futása, mint közúton, érezni, h terepre tervezték, kicsi,könnyű, arányaiban erős motorja,mozgékonysága, merev hátsó hídja valóban komoly terepjáróvá teszi!
A lényeg:aki habozik ne tegye, megéri, csak szeretni lehet!Lassan már két hónapja közös az életünk, és még mindig felhőtlen a kapcsolatunk! most már valóban tökéletesen fut az autó, hidegben, melegben pöcc-röff indul, vígan duruzsol az erőmű. a fogyasztásra is tudok már mit mondani:2/3 város, 1/3 terep: 5.5-6 liter. igaz, ezek az adatok a terepgumik felkerülése elötti állapotot mutatják. igen, már terepgumik is kerültek az autóra! A konklúzio:közúton igazi büntetés, rettenetesesn hangos, és kemény-és illegális is a futózott gumi,asszem,csak a korm.tengelyen- de terepen..... éljen a Papp gumi!-azóta már lecseréltem őket Univergomma tipusúakra, amik halkabbak,és még a sarat is jobban harapják. A terep tapasztalataim is bővültek:még mindig le vagyok nyűgözve!Ha bakháton nem akad fel, akkor mérete/súlya miatt komolyabb terepjárokat is próbáratevő helyeken megy el, de egyelőre az én bátorságom szab határt a száguldásunknak. Bár az igazsághoz tartozik, hogy már elakadni is sikerült,nem is egyszer,és azok is pusztán az én rutintalanságom következményei, persze utólag viccesék,utólag... :)egyelőre nem sikerült olyan helyen járnom, ahol ne találtam volna akkora helyet, ahová nem tudtam volna bepréselni.igazi városi fenevad,az az igazi vadászterülete, és a sár persze!! de biztosan nem alkalmas autopályán való döngetésre!De cserébe a városban süt a "nekem minden mindegy" mentalitás... :) A rendes gumikkal 120 a vége, de az nem az ő világa, nem is lehet tartani, és nem is szereti, 80-90 az ideális sebesság, ott még virgonc!A terepgumikkal pedig marad a 90 utazó.Amitől féltem, az sem igazolódott be: kifűti a tető ellenére az autót a rendszer, és a kis kör,és a maszktakaró miatt hihetetlen hamar meleget csinál!
Tavaly -2009- nyarán egy barátommal jártuk Erdélyben csapatni!Csak ezzel a céllal mentünk, és eszerint állítottuk össze az utitervet is.Kétszer jártunk 2200méter felett-Transfogaras,Transparing- a közel 2000km-es túra során,és kb 400km-t tettünk meg föld,illetve erdészeti utakon!Rettenetesen jó volt,és a hűtővíztartály kupakján -ami eresztette,késöbb pedig gyakorlatilag hagyta elfolydogálni a vizet- kívül semmi gondunk nem volt az autóval! Mindenhol megbámultak minket,és mosolyt csaltunk az arcokra,de hát a Zsil-völgyében nem mindennapos az ilyen autó,két idióta magyarral:)
Télre "meglepő" módon visszaraktam a téligumikat,mert a terepesek nem váltak be hidegben,sem hóban.Pedig idén volt bőven hó, lehetett tolni előre a kilincset bőven....És egy hónapon át szivatott a gázbowden azzal, h minden áldott reggelre befagyott, és csak üzemmeleg motornál engedett fel,de a csere megoldotta a problémát.
Jah! és a lényeg: bioethanollal járok! egyenlőre 1/3-2/3 arányban, és ha nem akarok karbit-gyújtást állítani akkor nem is mehetek sokkal tovább.
De eddig semmi negatívum:se kopogás,se nehézkes hidegindítás,se jelentősen nagyobb fogyasztás,csak olcsóság,és talán egy kis környezetkímélés!
Hibalista
- A vétel után a következőket cseréltettem(rengeteg mindent csak biztos, ami biztos alapon):olaj, szűrők, gyertyák,kipufogó zögrött,komplett gyujtás,vazérműszíj+feszítő, ékszij -szinte már törött, olyan kemény volt-,hűtővíz,thermostat,komplett fék, összes első szilent, kormányösszekötő, kupplung ,váltó csapágyak,hátsó lengéscsillapítók, tetőponyva lyukas,váltó olaj,Az egész munkadíjjal kb 150-160ezer HUF volt. pikkelysömör a motorháztetőn,és az éleken, de 2008 nyarán lehullott a lepel a szardininai nyaralás alatt: a korabeli olasz és francia autókon a déli nap erős sugarai leperzselték a lakkot, és rengeteg -főleg metál- autó járt így. - Ősszel menthetetlennl rohadt a gyári hűtő,és ezzel meg kellett vennem az eddigi legdrágább alkatrészt: 34 róka huss!! - Szóval szivatni szivatott, de ott még sehol sem hagyott! - De persze rohadni rohad, 80as évek olasz autója, hát mi mást csinálna?!?
Ide hordtam szervizbe
Budakeszi, egy nem sok jót ígérő műhely meglepően súlyos árakkal. És persze rettenetesen lassuak..
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Costal-Car Szigetszentmiklóson.A tulaj édesapjának van pár 4x4es Pandája, és emiatt értenek hozzá, és szeretik is az autot. Nagyon korrekt áron dolgoznak, és rettenetesen jó határidőkkel.Csak ajánlani tudom, mindent megoldanak, megszereznek!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 107230 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Caravelle Coach 2.1 WBX | Következő autója? | nem következő, hanem ha bővül a család mellé:W124 T, vagy T4 Multivan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
