Nagycsaládos szerelem
Szöveges ítélet
Mikor megtudtam, hogy nem egy jövevénnyel bővül a család (ikrek) a nagy öröm után, erős gondolkodás kezdődött, milyen autó kell a népes családunknak. A tesóm benyögte multipla, én meg néztem ki a fejemből az meg milyen. Elkeztem kutakodni a neten, hamar megtaláltam.
Első ránézésre a véleményem, na hát ilyen biztos, hogy nem lesz. Aztán egy kereskedésbe megláttam egyet, gondoltam megnézem közelebbről, mit veszíthetek.
Belenéztem, pár perc után kértem a kereskedőt nyissa ki.
Beleültem, és abba a pillanatba beleszerettem. Aztán elkezdtem olvasgatni az autóról, elolvastam az összes fellelhető infót, ebben nagyonsokat segített a multipla szakkör, ami tökéletes képet ad a leendő tulajnak a választához.
Kipróbáltam pár multit, és megnéztem pár leharcolt példányt, kicsit elkeseredtem, hogy nincs egy megfelelő példány. Aztán rátaláltam a fórumra innen további segítséget kaptam mit kell megnézni az autón. Már majdnem feladtam, hogy multiplát veszek, amikor rátaláltam az autóra. Megeggyezési nehézségek után régi autó leadva, multipla elhozva.
Beleült a famili és hajrá. Az az érzés, hát megfogalmazhatatlan, és az óta is, egyszerűen imádom vezetni. Minden a helyén van.
Először féltem a középen elhelyezkedő műszerfaltól, azt hittem elvonja a figyelmem a vezetéstől, de tökéletes helyen van. A váltó szintúgy,egy kis szilikonzsír segítségével egyujjas a váltás. Kormányszervó tökéletes, bajuszkapcsolók nagyon jók. Megtettem pár ezer kilométert mikor rájöttem, hogy ebbe van elektromos ülésállítás, ami hát szóval, ez az autó egybe van és szinte minden benne van. Fűtés és a klíma megfelelő a légtérhez.
Hátul két gyerekülés, ami bazinagy, és középen az asszony vígan elfér., elöl a két nagyobb gyerkőc, akik nagyon élvezik a kilátást, és még van egy normális méretű csomitartó.
.
Közel 16ekm után egy extém ferde parkolás után az olajszintjelző jelzett minimum szintet.
Mielőtt még besípolna rátöltöttem kemény 4dl olajt, és csurig jelez az olajpálca, lehet nem is kellett, volna rátöltenem. A motor csendes, jól indul hidegbe. Az autó méreteihez és tömegéhez képes egész jól megy, ezzel lehet előzni és haladni, persze nem sportkocsi. Eddig 150km/h volt a legtöbb és nem kellett kiabálni, sőt ha nem nézem az órát észre, se veszem.
A kaszni nagyon merev, kanyarokba meglepően nagyon jó.
Írok valami rosszat is: megvétel után generátor ellenőrzés, mert ez gyári hiba az elhelyezkedése miatt magyarázva, persze repedt volt, 20e Ft-ból megúsztam.
Későbbi diagnosztikán kiderült a valós km-futás, ami +80ekm és, hogy a termosztát korán nyit. Aztán megdöglött a generátor-szabadonfutó tárcsa+23eFT .
Még ami nem tetszik a tükrök, kicsi az autó magasságához szvsz, a holttértükör jó a hátsókeréktükör jó viszont erősen nagyít, közelít és ez zavaró tolatásnál.
Ebben az autóban van valami megfogalmazhatatlan. És persze ott van a fórum, ahol közel 50-en ember, napi szinten kevesebb cseveg, ki, mikor, mit, hogyan, bármi gondod segítenek,jó kis csapat.
Mindent egybevetve 6 személynek megfelelő ülések, és tér, 2000-es lukszusbiztosítási határ alatti, 6L-es átlagfogyasztásba bőven beleférő. Ikerkocsinak megfelelő csomagtartó….stb stb Egyenlő FIAT MULTIPLA 1, 9 JTD.
Aki nagycsaládos mindenkinek csak ajánlani tudom. JÓ VÁLASZTÁS kicsit elfogultan vagy nem, talán az egyetlen.
Hát telnek az évek meg a kilométerek,az autó jó. A megtett kilométerek alatt a generátor cserére szorult, kapott egy újat. A futómű,lengéscsillapítók rugók,toronycsapágyak, toronyszilentek. Féktárcsák,és fékbetétek, fékolaj kétszer, fékpofák, dobok, fékgumicsövek, akksi... szépen lassan kicserélődtek az elkopott alkatrészek. Az autón minden alkatrész ami nem megfelelően működött az cserélve volt van, vizsgára bármikor naprakészen, minden nap mozog. Tavaly volt két hosszabb utunk, egy 700km és egy 1100km-es, mindkettő egynapos rápihenés nélküli. A multi jól bírta aznap mindenféle fájdalom fáradtság nélkül letudtam. Pár nap múlva a lábujjam fájt mintha eltört volna, csak cipőben volt jó, hát rájöttem gyenge talpú papucsban nem jó dolog a gázpedált tartani egész nap. Ennek fényében megleptem magam egy tempomattal, ami egyenlőre még programozási problémák miatt nem működik.
Hibalista
- Generátorrepedés 20eFT - Termosztát 16eFT - Generátorszabadonfutó 23eFt
Ide hordtam szervizbe
Bi-Gi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 173000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagonr+ | Következő autója? | Marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
