Család barát
Szöveges ítélet
Igazi családi autó! Imádom, hogy sík a padlózata (még a küszöbnél is) és hogy hatalmas a lábtér a hátsó ülések elött, így a gyerekek kényelmesen, mint egy buszban foglalhatják el az üléseiket, nincs elbotlás, nics féloldalazás. Szintén gyerekbarát, illetve inkább apuka barát, hogy a küszöböket teljesen beborították m?anyaggal, nem csak belül, hanem kívül is, így nem fájdul meg a szívem, hogy a gyerekek a homokos lábbelijükkel karcolják ki-beszállásnál a köszöb fényezését. Nagyon ötletes a központi zár, ami egyben gyerekzárként is funkcionál. Nincs külön gomb a m?szer falon, de nem is szükséges, minden erölködés és testkicsavarás nélkül rákönyöklök a zárra ami az amúgy is könyöklöként funkcionáló ajtókárpiton található és az ajtók reteszel?dnek ez a jobb els? ajtónál is így müködik, tehát az asszony is bezárhatja a zárakat, ha neki jut elöbb eszébe. Hátul nem nyithatóak a zárak a kilincs meghúzásával, elöl azonban igen, és így feloldható a hátsó ajtózár is. Egy felnött feltudja húzni a hátsó ajtógombot, ha hátul utazik de egy gyerek ereje már kevés hozzá. De erre nincs szükség mert a vezet? egy rövid kilincs húzással is tudja oldani a központi zárat. Nem kell kiszállni és kiengedni a hátul utazó felnöttet. A bels? világítása szintén meglep?en ötletes, (és akkumulátor barát). Ha az els? ajtókat nyitjuk, akkor el?l gyullad fel a fény, ha a hátsó akkor a hátsó részen, ha az ötödik ajtót akkor a csomagtérben. Ez akkor el?nyös föleg ha a gyerekek elaludtak. A hátsó ülések felett két önállóan kapcsolható tet?lámpa is van, melyek még a visszapillantó tükörben sem zavarják a sofört a vezetésben. Ez igaz az el?l lév? tet?kárpítba épített olvasó lámpára is. A hatalmas ajtóüvegfelülete, ami miatt annyit bántották szegényt, egyszer?en nagyszer?. Tökéletes a kilátás, már a két éves gyerek is kilát a gyereküléséb?l, ezért az utazás számukra is sokkal elviselhet?bb. Az el?z? kocsimnál a négyéves fiamnak csak a fejtet?je látszódott kivülr?l, az ülés magasító ellenére.
Az hogy nem lehet teljesen lehúzni a hátsó ablakokat nekünk csak elöny, mert így nem kell attól tatanom, hogy valamelyik gyerek kihajol, vagy kiteszi a kezeit menet közben. Ez az els? kocsim aminél a menetszél nem vág hátra a gyerekre (kivéve teljes leeresztésnél), illetve a hátsó ablakból sem vág rá a szél a hátul utazóra. Nem hiszem, hogy ezt tervezték volna, de teljesen mindegy a lényeg, hogy nagyon jó ez a tulajdonsága a kaszninak. A m?szerfalon lév? klímatorony is kapott elég negatív kritikát, persze attól aki kívül álló. Aki használta már, az tudja, hogy tet?re írányitva az ottlév? meleg leveg?t olyan tökéletesen keveri össze a klíma hüt?tt leveg?jével, hogy az utasok mindebb?l csak annyit érzékelnek, hogy kellemes h?s van az utastérben. Egyik utasnak sem kell szenvedni attól, hogy esetleg ráfúj a klíma, mint azt tapasztaltam, már egy jó pár fels?bb kategóriás autónál. A kocsinak olyan magasan helyezkedik el az utastere, mint egy terepjárónak. Nagyon jól belátható így a közlekedés, jó messzír?l lehet észlelni ha szükséges sávot váltani. A magason lév? utasok védettebbek egy személyautóval való oldalsó ütközésnél, mert a személyautó orra az ülések alatt ütközne a kaszniba. Nagyon jól fekszi az utat és jó vele kanyarodni. A kerekek a kaszni széleire vannak kitolva és a motor súlypontja elég alacsonyan van ezért szinte egy összkerekes autóként fekszi a kanyart. (Jó ez kicsit túlzás, de tényleg nagyon jól bírja a kanyart venni) A tank 65 literes, egy tankolással 900-1000 km megyünk el, ekkor gyullad fel a tartalék lámpa, ilyenkor még van benne kb.: 5 liter gázolaj. Megnéztünk azóta jópár autót, (combit, egyterüt) de mindig rá kellett jönnünk, hogy túl tökéletes a Multipla és nehéz lenne megválni t?le. A többi kocsi túl sz?k, kicsi üvegfelülettel, alacsony ülés magassággal, stb. Ha a japánok gyártanák biztos a legkelend?bb autó lenne a családosok körében. De annak ellenére, hogy olasz autó igazán nem panaszkodhatok rá, a legnagyobb hidegben is pöcre indult, még egyszer sem hagyott cserben a két év alatt a magas futásteljesítménye ellenére sem. A kopásnak kitett alkatrészek egy Toyotában is is id?vel elkopnak. kikell cserélni és megy minden tovább. Egyetértek az elöttem szólókkal, hogy a világ legjobb autója családi kategóriában. Noha igazából nem volt rá szükségünk, de 20 cm hosszabb lehetne a kaszni a csomagtér javára az még az el?nyére válna. Igaz ezzel a négyméteres kasznival elképzelhetetlen kis helyre lehet beparkolni, amit nehéz lenne más egyter?vel leutánozni.
Hibalista
- stabilizátor szilent, egyébb kopó alkatrészek (fék betét, kuplung, stb.)
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Még megvan, és sokáig meg is lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
