A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Marea (1996-2002)

Marea 1,9 JTD HLX 81kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Takarékos Sportkombi

Szöveges ítélet

Mielőtt megvettem, hónapokon át tipródtam, milyen autót is vegyek. Azt tudtam, hogy nagy, kombi és dízel. Szeretem a Fiatokat, az Opeleket, ill. a W123-as és W124-es Mergákat. Aztán azt is figyelembe vettem, hogy egy esetleges pénzügyi krach esetén el is tudjam adni jó áron (sajnálom, h ezt kell írnom, de ebben a csodálatos „Igen, megcsináltuk!” világban ezt is figyelembe kell venni!!!!).
Sokáig szemeztem G Astrákkal, B Omegákkal, B Vectrákkal ill. W124-es kombikkal, aztán egy szép augusztusi délután megláttam Őt..... Egy fehér kombi Maris JTD HLX!!!
Azonnal reagáltam, de sajna túl későn.... elkelt.... Bánatomban tovább nézelődtem...
Aztán hiretelen, mintha a Jóisten meghallgatta volna imámat: Igen! Megvan! Ő lesz az enyém!
Mivel már este volt, így várnom kellett másnapig, h felhívjam a kereskedést. Egész éjjel egy szemet nem aludtam, csak az órát lestem. Reggel azonnal tárcsáztam és lebeszéltem egy randevút. Sajna 200 km-t kellett utaznom, de megérte! Lefoglalóztam, majd pár nap múlva érte mentem...
Nos, a járgányom egy 2002-es évjáratú Marea Weekend 1.9JTD HLX. Gyárilag 110 paripa, de remélem, hogy egyszercsak lesz pénzem chiptuningra! A verdát 2005 augusztusban vettem egy kereskedésben. Előttem szülőhelyén, a napfényes Itáliában futott majd’ 100ezret, szerény megítélésem szerint egyszemélyes ’szaladgálóautó’ volt, ezt abból szúrtam ki, hogy a plüsskárpit mindenütt rendben van, szinte zsír új, utólagos kihangosító van benne... bár a franc tudja... Az biztos, hogy a jobb hátsó futóműbe és ajtóba valószínúleg beleszáguldott egy ’vadrobogós’, mert javításnyomok látszanak (szerencsére jól kijavították, mert csak nagyon közelről látszik!), ill. a futóműállításnál a megengedett tűréshatár felett volt az érték. Ezen felül apró parkolási sérülések látszanak, itt-ott 1-1 kavicsfelverődés. A motorháztetőn csak véletlenül, egy bizonyos fényviszonyú helyen vettem észre, h jégkáros is volt. De hála a magasságosnak a gép világoskék metál színe miatt alig-alig vehetők észre ezek a hibák. Engem nem zavar, ha meg 1x eladom (miket beszélek?), akkor meg majd meg lesz csinálva. Ráadásul még a kosz sem látszik rajta 
IMÁDOM! Nagy, tágas, kényelmes, erős, takarékos!, és nem utolsó sorban dögösen néz ki! Szerintem erre nem kellenek utólagos spoilerek, h jól nézzen ki. Ez olasz design és mint tudjuk a jó bornak nem kell cégér!  Ha óvatos vagyok (max 70-80, szabályok betartása, stb. akkor akár 4,5 lityivel is megelégszik, de általában olyan 5,5-6 liter a normál fogyasztás. Párszor már volt autópálya-menet, főleg télen, havas-latyakos időben 140-160as tempóval, de ekkor sem evett 7 liternél többet.
A kényelmével elégedett vagyok, minden kézre esik, minden holmimat el tudom tüntetni benne, finoman működik minden kezelőszerv. A műszerek közül hiányolom, h a computer(?) nem ír ki fogyasztási adatokat, mindössze a külső hőmérsékletet. A klíma tuti, nagyon hűt, sikerült már megfáznom tőle . A téllel sincs sok problémája, -18ban is 2-3 sec izzítás után pöcc-röff. Gyorsan bemelegszik, 3 km után már fűt. A világítás általában ok, bár a tompított lehetne erősebb és messzebbre is vihetne (vetítőlencsés).
A fényszórómosót kikötöttem, mert egyszerre műxik a szélvédőmosóval (miért?) és így hamar kiűríti a tartályt. Szenvedtem már vele esős, sáros időben, amikor 50 km alatt elfogyott a folyadék... A helykínálat rendben, még a nagytermetű rokonaim sem panaszkodtak hátul. A csomagtartó hatalmas és a legnagyobb poén a lehajtható küszöb!!!
Volt, hogy 20 m2 ondolint (tetőanyag) úgy be tudtam pakolni, hogy a hátsó ajtót le tudtam csukni! Befért a lapraszerelt bútor is szó nélkül, tetőcsomagtartó nélkül kibírt egy szánkótúrát Szlovákiába 4 ember + 2 szánkó+csomagok, a madaras tescós bevásárlás röhejes.  Szeretem a mackós erejét, a szlovákiai téli utakat jó téligumival hólánc nélkül megoldottam vele elakadás nélkül.
Idáig csak egyszer hagyott cserben, de csak az én hibámból : a gyenge akksi miatt a fesszabályzó megadta magát ill. a generátor koszos volt és meghalt. Egyszerűen leállt a motor menet közben. Generátor-állórész csere, fesszabályzó (gyári) és egy nagykapacitású akksi. Ez 45 pénzembe került.
Ezen felül más baja nem volt. Minden, amit eddig költöttem rá az csak saját részre történt. Ezek a következők: lengéscsillapítók, 2 db első alsó lengőkar, vezérműszíj, ékszíj, feszítőgörgők, vízpumpa, olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, szűrők, hátsó fékbetétek (hogy miért dob és nem tárcsafékek vannak hátul??), fékmunkahenger 2 db összesen kb. 220e Ft + 2 db új hátsó gumi (Pirelli P7 195/55 R15 20e/db). A gumik az előző (olasz) tulaj miatt lettek csereérettek, m nem törődött a futóműállítással. Most érik egy kuplungcsere, de ezzel már megvárom a nyár végét, ha kibírja, mert már nagyon fent fog.. hiába: 105e km és még gyári, pedig a nyomaték miatt eléggé terhelődik olykor-olykor...
Sajna az alkatrészárak borsosak, de még tűrhető. Volt egy hátsó szélvédőcsere (inkább pótlás), mert gondok vannak a tolatási rutinommal  (na jó, tele volt az autó, párás volt az idő és sötétben csináltam)... Ez 1,5 hónap utánnajárásomba ás 40 pénzembe került. Nehéz bontott cuccot találni hozzá. Az egyik autószerelő barátom sokat jár olaszba (olaszautóguru), megnézte 11 helyen és nem talált hátsó szélvédőt. Aztán Tatán találtam egy fickót, aki szintén olaszautókra van specializálódva és véletlenül volt nála... 30 kilóig bármit kipostáz, de ezt nem vállalta. 
A gázoljaszűrővel egy kicsit megszenvedett a szerelőm, mert eléggé nehezen hozzáférhető helyen van és előszörre rosszol ment a helyére az új alkatrész. 2 hónapig úgy jártam, hogy alapjáraton, álló helyzetben csöpörészett a gázolaj. Most már ok.

Minden más gyári benne, nem fogyaszt olajat, szerintem még 100-150e-et simán lefut nagyjavítás nélkül. Marisomnak, mint minden más olasz kocsinak lelke van és a törődést nagyon meghálálja! Elhatároztam, hogy az olaj és szűrők cseréjével nem várok az előírt 20000 km-ig, s remélem ezt szeretni fogja!
Két dolog van, amit nem szeretek: hiába van sportosabb gátló, még mindig nem az igazi a futómű, föleg terhelten imbolyog. A fék sem áll mindig a helyzet magaslatán, gondolkozom is rajta, hogy kap majd egy 2.0 20V Marea hátsó tárcsafékes rendszert.
Aki egy tetszetős, erős, takarékos és tágas autóra vágyik és nem fél attól, h olasz, annak bátran ajánlom!
Cuore sportivo!!!!

Hibalista

- Hibalista: A legnagyobb hibája az az, h hitelre vettem és a fele még a banké , és ha a gyurcsányka (Má’ megin’ a politika!!!!) így folytatja, akkor a gatyám rá megy a hiteltörlesztésre!
- Hangsúlyozom: nem volt hibás semmi, minden sajátrészre!
- Vezérműszíj, feszítőgörgők (2db), vízpumpa, olaj (Selénia) és stb csere 70e + munkadíj
- Első alsó lengőkarok (2db) munkadíjjal 50e
- Lengéscsillapítók, hátsó fékpofák, munkahenger, fékdob-felszabályozás 80e+ mdíj
- Hátsó szélvédő 40e
- Generátor-állórész csere, fesszabályzó, akksi 45e
-

Ide hordtam szervizbe

Motor, elektronika:
Tóth Karcsi, Kosd
Olaszautó-bolond, főleg olasz kocsikat és BMW-ket csinál. Megbízható, pontos, bár néha annyi munkája van, hogy csúszik egy kicsit... 

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Futómű, fékrendszer:
Horváth Attila, Diósjenő
Precíz, pontos és mindig elmagyarázza, h hol, mi volt a hiba. Az országból sokan hordják hozzá az autóikat futóművezni!

Márkaszervízt csak a vételkor látott, mert akkor még nem tudtam, hogy van két magán autószerelő, akikhez a márkaszervízből egyből ide küldik a delikvenseket! 

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 97500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? MARIS MARAD + FIAT Grande Punto Multijet, Croma 2.4Multijet, Alfa 166, Punto II HGT, Stilo Multiwago
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Marea 1996

További ítéletek (106 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)