Röviden: királyság
Szöveges ítélet
Megbízható. Tágas. Kényelmes. Keveset fogyaszt. Szép.
Ebben a kategóriában nincs jobb. Egy ismerőssel mentünk (Mercedes E tulajdonos) és csodálkozva állapította meg, hogy ugyanakkora hely van az autóban, mint az sajátjában.
Külön fejezet a JTD motor. Megbízható, nagy nyomaték- a JTD már fogalom, aki dízellel jár tudja mi az. Aki nem- az viszont figyeljen: 140-nél 3000 ford/perc (1.9 motor). Innen még erőteljesen gyorsul a vége 200 körül van de még nem próbáltam. A JTD motorok nehezek, az autó meglehetősen stabil, ezért kis megszokást igényel a gép, mert az ember észre sem veszi, és másfélszer akkora sebességgel megy be a kanyarba, mint amennyivel kéne, a gumik pedig nyomban szűk keresztmetszetté válhatnak. (Én is besokalltam párszor...)
A belseje csodás, az ülések tökéletesek. Hosszú ülőlapok, deréktámasz- automata klíma. Az autó jól fűt, jól hűt és jól is világít. HAtalmas a beső tér- nekem 1 Eur raklap van benne állandóan, gépalkatrészeket is szoktam vele vinni.
Egyik autós újságíró nemrég istenített valamilyen autót, hogy micsoda szuper klíma: nem fújja a hideget az emberre nagy fokozatban, ameddig be nem melegedett a motor. Ez már 2000-ben is tudta ezt a mutatványt...
A fékek nagyon jók. A Fiat fékei mindig is jók voltak (volt már Puntónk, Bravónk), pontosak és igen jól adagolhatóak.
Gyengéje nincs, az előítéletes hülye embereket kivéve- ugye az olasz autó... Zömének soha nem volt, és ahhoz is hülye , hogy kipróbáljon egyet.
A 5,5 fogyasztás átlagos- nyáron 6,2 ilyenkor 5,2. Egy tank 1000 km-nél többet bír- 67 liter amelyből 7 l a tartalék. (papír szerint)
1190 km-el már álltam be kútra- de már erősen nyugtalan voltam :)
Olajcsere 20.000-ként, levegőszűrő 10.000-ként.
Olaj: Fuchs 5-w40 CFE (molibdén diszulfidos). Aki ilyennel még nem járt, ajánlom, hogy próbálja ki, mert nincs párja. Tavaly eldurrant az 1.6-os Bravonkban egy 1"-os műanyag cső, a vizet kinyomta 1 másodperc alatt és a 40 fokban annyi idő alatt felfőtt a motor, amennyi idő alatt ezeket a mondatokat elolvastad. Csörgött és megállt a gép. Leolvadtak a műanyag burkolatok a motorról, még az ékszíjat védő is, annyira meleg lett. Tréler- autószerelő és para. Köszörülni kellett a hengerfejet (23000 Ft) a Taszári motorfelújító félisteneknél, új műanyag burkolatok, ékszíj és lehetett összerakni. Semmi egyéb baja nem lett pedig a százezreseket már erősen vizionáltam. Nos, erre jó a molibdén diszulfidos Fuchs olaj.
Röviden: királyság
Hibalista
- Lengéscsillapítók
- Kuplung munkahenger
Ide hordtam szervizbe
Alföldi Bt., Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Bravo, Punto | Következő autója? | Alfa, újabb Marea |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
