Nem éri meg semmi jobban! Marea 1.9 JTD SEDAN
Szöveges ítélet
Nem volt egszerű mikor vettem:
Elvárásaim a következők voltak:
- Sedan kaszni (ez a heppem - szép autóformájú autó)
- Common-Rail DIESEL
- ABS
- Légkondi
- Magyar származás
- Első tulaj (magánszemély)
- Nem sok (max.20eKM/év) leinformálható szervizkönyv
Sokáig keresgéltem, volt is több Maris, de 85% kombi, és 95% külföldi bevándorló... :(
...majd rátaláltam az enyémre és minden elvárásomnak megfelelt :))
Alapvetően szeretem, sőt nagyonis szeretem.
Volt már 10 autóm előtte, volt már jobb is (azok szigorúan japánok voltak), volt már kényelmesebb is (P406 HDi), de ár/érték arányban nagyon ott van!!! (igazából ennyiért jobb egyszerűen nincs és nem lehet jobb vétel! - ABS, autómata klíma, comon-rail diesel motor).
Lehet, hogy én kifogtam, de nem volt vele semmilyen "olaszos betegség" (kontakthiba, elektronikahiba) és a moci is frankó, most lesz benne 134ezer, halk és egy gramm olaj sem fogy belőle, könnyen indul és megy is szépen - igaz, én az előírt 20eKM helyett 10eKM után mindig cserélem az olajat (Selenia WR-Diesel 5W40)
Fogyasztás is OK, bár nem tudja amit a Peugeot 2.0HDi, mert az nekem vegyesben 5.5L, hosszú úton 4.21L-es rekord volt, ez "csak" 6.0L város, 4.52L hosszútávval büszkélkedhet. (megjegyzem a 406-os majd 200Kg-mal nehezebb és 100ccm-el nagyobb volt:))
De ez sem rossz, hisz egy ismerős TOYOTA Corolla 1.4 D-4D is megeszi városban a 6.0L-t és az azért modernebb moci, jóval gyengébb és könnyebb autó ;-)
Alapvetően "Japános" vagyok és egy kicsit "németgyűlölő" is, de a Japcsi ár/érték aránya nem a legjobb és most nem engedhettem meg magamnak. Ehelyett esetleg egy TOYOTA Avensis 2.0 TD-t (NEM D-4D!!) vehettem volna, ami ráadásul külföldről behurcolt "állítólag" 135eKM-es, kívülről/belülről leharcolt, NO szervizkönyv és 250eFt-al többért MINT A Marisom (ez 2004-ben volt)!!!
A futómű nagyo jól fekszi az utat,a váltó nagyon precíz, jó a fékhatás, de sajnos a "jó" magyar utak hamarabb kicsinálják az első futóműben a stabilizátorokat és a lengőkarokat. (szerencsére ezek viszonylag olcsón beszerezhetőek és "csak" most 6 évesen kellett cserélni őket (de most egy ideig le van a gond:)
Ja és BÁRMELYIK VW/Audi TDI-hez képest álomcsendes a motor!
Röviden: Jól megvagyunk, de lassan gyűlik a pénzem egy fiatalabb évjáratú diesel-re (még nem tudom mi lesz az) - de ezt sajnálva adom majd el!
Hibalista
- első futőműben szilentek + kutyacsontok + lengőkarok, kilincseket kellett cseréltem, akkut (5éves korában)
Ide hordtam szervizbe
Privát FIAT szakértő (előtte FIAT márkakereskedésben volt szervizfőnök)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 406 2.0 HDi 2003 Supreme | Következő autója? | ?, de DIESEL és 6 seb.-es! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
