Már négy éve megvan a Mareám, és nem akarom eladni
Szöveges ítélet
Ezt a járgányt azok tudják kihasználni, akik els?sorban országúton vagy autópályán közlekednek és sok cuccot kell szállítaniuk.
A helykinálatra, kényelemre nem lehet panasz. Nem túl hosszú távon 5 személy is kényelmesen elfér benne, és persze plusz 500 liter poggyász.
A nyomaték jó 2000-es fordulat felett kezd éledezni, ami városi használat során nem a legszerencsésebb. Városon kivül már nagyszer?en ki lehet használni a turbódízelekre jellemz? nyomatékot: bátran lehet el?zni és domb fel megy, mintha zsinóron húznák.
Az útfekvés kit?n?. A kanyarokba nyugodtan bele lehet ereszteni, nem megy el se az eleje, se a hátulja semerre. Az egyenesfutásra nincs panasz.
Akik dízelkocsival járnak, nem utolsósorban az fogyasztás miatt teszik ezt. Szerintem a 6,5 l-es (de inkább ez alatti) átlag nem rossz. 7 l fölé még telepakolva, klímával, tartós 140-el sem sikerült tornászni.
További jó pontot érdemel a klíma, ami már 1-es szell?zési fokozaton is b?ven elegend? a legnagyobb gatyarohasztó kánikulában is. Bár igaz, hogy saccra minimum 10 LE-t megzabál a teljesítményb?l.
Persze vannak a kocsinak gyenge pontjai is:
a szokásos málló kilincsek (csillaggarázsban gyorsabb a folyamat),
túl lent van az eleje - bár ez jól néz ki, a motor alsó m?anyag borítása ráadásul még lejebb van, szereti lelógatni magát - ilyenkor vissza kell csavarozni,
nálam a f?tés digitális módon m?ködik: 0 v 1 (van, de akkor nagyon, vagy nincs), de azért különböz? trükkökkel be lehet l?ni - szell?zés er?ssége és iránya, úgyhogy engem nem zavar különösebben.
A hibalistával kapcsolatban:
Figyelem az ablaktörl?lapátok nem egyform méret?ek! Nálam egyformák voltak az elöz? tulajnak köszönhet?en. Egy benzinkútnál történ? mosás után figyelmetlenül hajtottam ?ket vissza. A következ? törlésnél 2 mp alatt iszonyúan szúrós szag érz?dött és a törl? nem ment többet. A gyár nem adta olcsón a cseredarabot. A mostani úgy fél év után szeret nyikorogni, ilyenkor ki kell cserélni benne a csapágyot (erre eddig kétszer kellett sort keríteni).
A kitágult féltengelygy?r? "kellemes" csalódás volt - mármint annyiban, hogy egy Astra-ból kiszerelt példány tökéletesen pótolta az eredetit. Ennél a hibánál hagyott cserben közös 4 évünk alatt egyedüli alkalommal az autó (szerencsére a garázsból történ? kitolatás után raktam hiába egyesbe, nem valahol a tulsó féltekén).
Kerékcserénél mindig is gondok voltak a bal els? keréknél az egyik menettel, mígnem egyszer nem maradt benn a csavar. Csak a komplett csere segített.
A tömör lényeg:
Négy év alatt ennyi hiba nem nagy probléma. A kocsi jó. Mindenképpen megéri a pénzét. Az utód jtd-motorok állítólag még ennél is jobbak.
Hibalista
- Ablaktörl?motor (50.000 Ft), Fémgy?r? a féltengelyben (20 Ft), Bal els? kerékagy (35.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Auto Sopron Kft. (Fiat márkakereskedés) - becsületesek, rendesen dolgoznak
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Feleségem öccse - nagyon ügyes (Isti)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Brava 1,2 | Következő autója? | Nem tervezem a cserét, talán Multiwagon JTD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
