Lendületes Maris, számos hibával
Szöveges ítélet
Nagyon élvezetesen vezethet? autó. Remek úttartású, autópályán stabil,oldalszélre érzéketlen mintha dróton húznák. Persze egy Toyotához képest hangosabban muzsikál. A fékek is t?rhet?ek. A formája is rendkívül eltalált: egyedi és igazi olasz vonalvezetés. Ilyen tágas autót ennyi pénzért nem lehetett volna találni. Három kissrácom van, ezért esett annak idején erre a választásom. Igazi családi kocsi, hatalmas ötletes, lehajtható perem? csomagtérrel. A beltér dizájnja szép, az anyagok viszont olcsó hatást keltenek: minden id?vel összekarmolódós m?anyagból van.
A bosszantó hibák viszont állandóan jönnek el?. El?ször a napellenz? lemezrugója tört el, majd a hátsó ablaktörl? tengely szorult meg, mert a tömítés elöregedett. A küls? alumínium alkatrészek (visszapillantótükörtartó, tet?lécatrtó) vedlik le a festéket. A kipfogódobok állítólag nem er?sségei a Fiatoknak a közepet 65000-nél, majd a hátsót 100000-nél kellett cserélni. A thermosztát csak házzal együtt cserélhet?, mert beperemezik a taljánok, ezért nem olcsó mulatság a cseréje. A kupplunggal is kínlódtam, szerencsére pont hazaértem, amikor elfüstölt a kinyomócsapágy. Az els? olcsó, névtelen, utángyártott tárcsa annyira rángatott kupplungoláskor, hogy kénytelen voltam másodszor is kicseréltetni.
Ami állandó bosszúság, az az állandó nyiszegés-nyoszogás a kocsi minden tájékáról és a gödröket nehezen abszolváló futóm?. A kerekek kicsik (14"), a tengelytáv rövid. Földútra csak kényszerb?l hajtok le. Ehhez persze hozzájárul a rendkívül alacsony hasmagasság, f?leg a kocsi orránál. A lencsés ellipszoid fényszórók igen gyatrák, szerintem a méregdrága Osram Silver H1 izzók sem adnak elég fényt az éjszakában.
Szerintem a felsorolás még majd folytatódik, de, mert annak idején olcsón vettem, még megérte. Bár ez akkor derül ki, ha majd eladom.
Hibalista
- Középdob szétrohadt 16000Ft
- Napellenz? lefittyedt 3000Ft
- Kupplugszet 51000Ft
- Thermosztát 14000Ft
- Hátsó ablaktörl? beállt(O-gy?r? cserével 2Ft)
- Hátsó dob 42000Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Fiat Boldizsár
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Picasso |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
