Főnix
Szöveges ítélet
A kocsit 611375km-el vettem. Szükségem volt egy nagyobb kombira az építkezéshez, meg a melóhoz. Előtte volt ez már családi autó külföldön, itthon taxi, majd egy idősebb fickó kutyaszállítója és rohangálós autó. Így került hozzám, tulajdonképpen gombokért. :)
Tudtam mit veszek, utána érdeklődtem és olvastam is róla. Gondoltam az építkezés idejét kibírja, aztán eladom vagy bontóba kerül. A kasztnira nagyjából a leharcolt jelző volt a megfelelő. Kisebb horpadások az első sárvédőkön, nagy törés a műanyag első lökhárítón, a motorháztetőn tengernyi kőfelverődés és nyomódás, itt-ott karcok, málló kilincsek. Ez volt a külső.
A belseje a vásárlás pillanatában is visszataszító volt a kutyaszőrtől, és a koszos, foltos, lobogó, rögzíthetetlen hátsó ülés támlától. Érdekes, hogy az ülések nincsenek szétülve, és nem foszladoznak még ennyi Km után sem.
A motor duruzsolt, a váltó lötyögős és laza volt, a hőmérséklet jelző műszer nem működött, a napi,- és megtett Km számláló nem működött. A víz szivárgott valahonnan. A futómű is fura volt, mintha hajóban ültem volna.
Rendszeresen kivillant a diag.lámpa, és az autó néha "betompult, ellustult".
A hűtőrendszer, a gyújtógyertyák, gyújtás kábelek cseréje és a futómű javítása után, egész vagányan kezdett viselkedni. Ezután vettem észre, hogy milyen dinamikusan is megy, de azért mégiscsak lassan el kéne adnom gondoltam.
De nem így lett. Marha jó kis autó, minden hibájával együtt megszerettem. Kényelmes, nagy, minden elfér benne, pedig van egy szép, nagy hengeres gáztartály is hosszában(!!!) beépítve. Még dinamikus is. Elkezdtem eleinte csak életben tartani. De ahogy egyre közelebb nőtt hozzám, úgy kezdtem költeni rá. Még rengeteg munka van rajta, de szépen lassan megcsinálom, mert perverzül ragaszkodni kezdtem hozzá.
Jelenleg 714511Km van benne. A gázrendszer alacsony fordulaton rángat, benzinnel nem. A kasztnin levő apróbb sérülések egy része már javítva lett, de még sajnos lesz munka vele. A klímából elszökik valahol a gáz.
Még 500Km és olajcsere, légszűrőcsere.
Hibalista
- Stabilizátor rudak (bal oldalit elhagytam, jobb oldali lógott) - Hűtő lyukas volt - Gumi hűtővízcsövek (elrepedeztek) - Vízpumpa (szétrepedt) - Mállik a kilincsek gumiborítása - Kézifék berohadt - Csomagtérajtó zár beragadt - Bal első lámpa rögzítőfüle(eltört, műanyagos rendbe tette) - Első lökhárító törött volt (műanyagos rendbe tette ezt is) - Műszercsoport világítása, km számláló javítás, vízhőmérséklet műszer csere - Benzin mutató össze-vissza mutat, de általában lefekszik üres állapotra - Kipufogó a hátsó dobnál repedt (egyenlőre még így van) - Ablaktörlő magától elindult ha esett az eső - Antenna csonkja megadta magát - A klímából valahol szivárog a gáz - A váltókulissza már odavan - Fűtés hol jó, hol nem
Ide hordtam szervizbe
Ray-car Kft. Van ott két szerelő, akik nagyon értik a dolgukat. Igyekeznek életben tartani a vasat :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 611375 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 104000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | partner |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
